Kat wil continu op mijn schoot zitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Kat wil continu op mijn schoot zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:56

Tsja misschien een luxeprobleem..... Bloos Onze ex-cater van nu acht jaar oud wil sinds een paar weken 's avond niets liever dan continu op mijn schoot zitten. Heel vervelend, ik vind hem natuurlijk erg lief maar wil 's avonds geen warm dekentje op mijn schoot. Tot een paar weken geleden vond hij zijn mand, kussen of mijn vriend geweldig maar nu blijkbaar niet meer.
Ik zet hem continu van mijn schoot, en dat is op een avond toch wel twintig keer. Maar hij blijft het doen.....
Wie heeft hier een vriendelijke oplossing voor?
Hij zoekt sinds een paar weken al een ander slaapplekje, zoals een kat is. Dus bovenop de tv Haha! , in de wasbak, bovenop de kast. En dat mag helaas allemaal niet.

Stephanie87

Re: Kat wil continu op mijn schoot zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:58

heel irritant ja ik ken het, onze kittenkater van ruim 3 maanden ligt ook het liefst bij mij op schoot, van mijn vriend moet hij niks hebben helaas. hem eraf zetten kan ik 100 keer doen op een avond maar hij blijft terug komen. dus ik lees even gezellig mee Haha!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:00

Ik vind het toch ook wel sneu vaak. Hij komt steeds aanlopen in volle vaart, springt zo snel mogelijk op mijn schoot en gaat dan gelijk stil liggen, en maar spinnen Ach gut Wanneer ik hem er weer afzet kan hij gerust mij een paar minuten miauwend aankijken.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:03

Als hij gewoon ligt te slapen vind ik het niet zo erg, maar ik zit lekker op de bank (nu dus ook) met een tafeltje over mijn schoot met daarop de laptop, vaak gaat hij dan zitten vangen naar mijn typende vingers heel irri Tong uitsteken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:05

mijn poezen zitten ook het liefst heel dicht bij me in de buurt maar ben er ook niet zo kapot van.. op mijn andere bank is veel meer ruimte voor hun Knipoog

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:10

Ik denk dat er niet veel anders op zit dan een ander "lekker plekje" te gaan creeeren Knipoog
Iets neerleggen wat eruit ziet als "daar mag ik vast niet in liggen van baas" kan ook werken. Die van ons ging altijd in dozen van net nieuw gekochte spullen liggen, zelfs de zak van sinterklaas bleek een prima slaapplek. Of net opgevouwen kleding Clown
Ik zou het heerlijk vinden zo'n warm kacheltje op mn schoot, maargoed ieder zn mening Clown
Maar het kan altijd nog irritanter hoor, mijn kat die ging altijd bovenop mn huiswerk liggen waar k mee bezig was. Want ja daar was mn aandacht naar, dus als hij daar nou eens bovenop ging liggen had ie iig even de aandacht Koe

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:15

Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
1 van mijn ex-katers doet dit ook, maar als ik hem eraf zet, zit ie er binnen 5 sec. alweer, en hij gaat maar door, al moet het de hele dag!!
Ik heb ook nog geen oplossing voor dit 'probleem'.
Alleen als de houtkachel aan staat ligt ie liever daarbij in zijn mandje.
Maarja niet iedereen heeft een houtkachel. Vork

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:18

We hebben niet een heel groot huis. Hij heeft inmiddels al een mand, radiatormand. Hij mag op alle stoelen liggen, en op de bank liggen speciaal voor hem kussens. Hij nam hier altijd genoegen mee. Maar nu op dit moment ligt hij op de houten vloer naar me te kijken Clown Een speciaal plekje zou ik wel willen, maar heb niet een heel groot huis, dus dat zal niet echt gaan lukken.
Werkt kattenkruid?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:30

Bijna al mijn katten slapen op bed, echter, een van mijn opvangers (een brits korthaar met zo'n stompe neus en een hoop medische problemen) snurkt....alsof er een beer op je bed ligt Huilen van het lachen niet leuk. Dus....als hij aanstalte maakt, dan MOET ik even zijn (verwijderde) oog controleren Schijnheilig en dan denkt hij "laat maar !" en verhuist naar de andere slaapkamer Haha!

Dus, even tandjes controleren, oren..etc. als hij vol blijft houden kan helpen Knipoog

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:56

Dank voor je tip. Ik zet hem nu steeds bij mijn vriend neer Clown . Maar dat is blijkbaar op dat moment niet goed genoeg voor hem. Ik ben net thuis en hij ligt nu onder de gordijnen te slapen....tsja is maar wat je lekker vindt.
Maar ik ga dat morgen eens proberen!