Hondje zeer vatbaar voor vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hondje zeer vatbaar voor vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 16:31

In het jaar (ruim) dat we Bijou nu hebben, heeft ze ongeveer 5 keer vlooien gehad. Nooit echt een plaag, omdat we er -gelukkig- altijd op tijd bij waren.
Maar nu heeft ze begin augustus vlooien gehad, we hebben haar uiteraard meteen behandeld en ze waren weg. Maar nu heeft ze ze dus wéér. Nouja, inmiddels zullen ze wel dood zijn, maandag hebben we haar behandeld. Ook het huis nemen we altijd mee, we sprayen de naden en kieren in met zo'n spray, haar mandje wordt gewassen en ook ingesprayed.

Ik snap dus echt niet waar ze ze steeds vandaan haalt eigenlijk, we ontvlooien haar ook iedere maand preventief met sterk spul van de dierenarts, dus geen frontline troep oid.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen om die *&^&&^((*))(#E%$ beesten buiten de deur te houden? Lachen Is er bvb een geur waar ze niet tegen kunnen ofzo?

Evelijn

Re: Hondje zeer vatbaar voor vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:46

Het schijnt dat biergist meehelpt met bestrijding van vlooien, daar krijgt hun bloed een niet lekker smaakje van. Ook kruiden als lavendel, salie en rozemarijn zijn niet populair bij vlooien (misschien in haar kussen stoppen?). Daarnaast veel stofzuigen, de evt. kat ook goed onderhanden nemen. Zorg dat je niet alleen de huidige vlooien doodt maar ook de eitjes.. anders heb je er binnenkort weer last van.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:36

In de zomerperiode hebben enorm veel katten last van vlooien gehad omdat ze resistent tegen frontline zijn geworden (hier in de buurt iig, vertelde de da) om die reden heeft mijn hond, die iedere maand netjes zijn anti-vlooi druppels geeft gehad, al een paar keer last van vlooien gehad, gezien het hier een kattenbuurt is.

De da kon alleen maar aanraden om zo goed mogelijk te ontvlooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:51

http://www.dierendokter.nl/index.html?lmd=39132.551412

Frontline is idd troep als je dier een allergie heeft het dood de vlooien namelijk
niet meer, ze zijn resistent. Bij de betere DArtsen wordt het ook niet meer verkocht.

De link die hierboven staat heb ik goede ervaringen mee als je het op een natuurlijke manier aan
wil pakken, zelf heb ik daar ooit info aangevraagd over een vlooieallergie en kreeg het middel
'flea relief' dat werkte super.
Als ze nu een paar bultjes krijgt, geen ik eerst een goed vlooien preparaad (Speciaal tegen dermatitis
vraag er anders naar) en dat middel als ondersteuning.
Mijn recentie staat zelfs op die site...zo tevreden ben ik Lachen

Jekan ze altijd bellen of mailen, ze nemen alle tijd voor je.
Succes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:53

'Frontline is troep' ben ik het niet zo mee eens. We hebben het nu 6 jaar voor mijn hond en het heeft altijd prima zijn werk gedaan. Hij zwemt graag en zit graag in de bosjes, dus meteen ook watervast en antiteek.

Alleen de laatste maand ging het even mis. Maar om dan meteen Frontline de schuld te geven, nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:54

magda_90 schreef:
'Frontline is troep' ben ik het niet zo mee eens.

En daarom wordt het dus ook bijna niet meer verkocht ? Hoe verklaar je dat dan?
Frontline is grote bende als je dier een allergie heeft namelijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:55

Bijna niet meer verkocht? Loop hier eens in de dierenzaken rond in Leeuwarden. Bijna alle praktijken hier verkopen het ook nog, die raden het zelfs aan.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:56

Ik geef de hond in het vlooien seizoen knoflook door haar eten en een paar druppels tea three in de nek en bij haar staart.
Nog nooit een vlo gezien! Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:22

Onze oudste hond heeft in de 11 jaar dat we haar hebben nog nooit vlooien gehad, dus het kan ook zijn dat je hond er gewoon niet vatbaar voor is Lachen
Misschien is dat het geval bij jouw hond magda_90 Lachen

Ik ga eens op zoek naar wat lavendelgeurtjes, volgens mij hadden we nog ergens een flesje staan Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:00

Frontline is idd slecht spul. Helaas is het zo ingeburgerd als goed vlooienmiddel dat veel mensen het nog graag willen hebben. Wij verkopen bij de dierenarts vooral Stronghold, erg sterk spul, wat vrijwel altijd werkt!
@ TS: Misschien met de DA overleggen of een ander spul handig is? Sommige dingen worden door sommige honden slechter opgenomen, of de vlooien zijn idd resistent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:06

magda_90 schreef:
Bijna niet meer verkocht? Loop hier eens in de dierenzaken rond in Leeuwarden. Bijna alle praktijken hier verkopen het ook nog, die raden het zelfs aan.

En jij heb in deze tussentijd even snel alle zalen afgelopen of dr overal Frontline in je buurt wordt verkocht?
Geloven wij niet Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:11

In Leeuwarden zitten 4 praktijken, in alle 4 ben ik voor stagesollicitatie geweest en daar stond allemaal frontline.
Net als de 5 dierenspeciaalzaken waar ik ook voor stagesollicitatie ben geweest.

En nee, dat is niet in deze tussentijd geweest, dat is over een periode van een maand of 4 geweest.

[edit] ik heb bij die zaken en praktijken sollicitatie voor stage gehad, dus ook met bijbehorende rondleiding.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 17-09-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:13

Mijn schoonouders hebben thuis een ware vlooienplaag op het moment! Overal lijken ze vandaan te komen, al weken. Heel sneu, want hun hondje heeft een vlooienallergie.

Ze ontvlooiden hem iedere maand, met Frontline Combo. Sinds een paar weken zijn ze dus over gestapt op een ander merk, op advies van hun dierenarts. Met hetzelfde verhaal, dat veel vlooien resistent zijn voor de Frontline. Nu kopen ze pipetjes bij de dierenarts, die nog voordeliger zijn ook... Nu maar wachten totdat alle vlooien uit huis ook weg zijn..

Mijn hond onvlooi ik trouwens met Advantage. Sinds ik ben overgestapt op dit merk heeft hij bijna nooit een vlo meer! Voorheen had hij er nog wel eens een paar, maar toen behandelde ik hem dus met Frontline combo. Nadeel van Advantage vind ik alleen dat ik een apart middel tegen teken moet gebruiken (hij heeft dan ook zo'n Exaliber-band om).

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:15

mijn moeder gaf de hond ook altijd knoflook door het eten, werkte perfect Haha!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:26

@ Nikki: Ga dan over op de Prac-tic, die is ook voor teken Lachen. Ook bij de DA verkrijgbaar.
@ Magda: Het staat idd in bijna alle praktijken. Of ze het ook graag verkopen is wat anders. Wij hebben het wel staan, maar als het even kan verkopen we wat anders. Als we de werking van Frontline hebben uitgelegd begrijpen mensen ook wel dat je beter wat anders kan gebruiken Lachen.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:34

Onze dierenartsen verkopen ook Frontline. Alleen adviseren ze een ander merk. Prac-tic ken ik niet, is die goed?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:56

Ik behandel mijn hondje met prac-tic, ook niet goed dus aangezien ze ze nog steeds heeft.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:59

Prac-tic is ook prima spul. Hangt van de DA af wat er aanbevolen wordt.
@ Aranel: Zou toch eens bij de DA informeren of je een ander middel kan proberen. Wel op basis van een andere stof dan wat je nu hebt, anders heeft het nog geen zin. Zelfde idee als bij de paarden, dat wissel je ook wel eens als het niet werkt Lachen.