Zal ik haar kunnen houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Zal ik haar kunnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:11

Hoi

we hebben een kat van 3 jaar en vonden het wel leuk om nog een kitten in huis te hlen.
Grote kat komt bijna nooit in huis maar slaapt wel bij de hond in het hondehok en het zijn heel dikke maatjes.

Sinds de kleine kat er is (3 weken) is het dik miserie.
De grote accepteert de kleine totaal niet, ze ligt niet meer bij de hond in z'n hok, omdat die kleine er ook ligt en ze eet bijna niet meer. Ze komt ook minder en minder naar huis.

Ik had gedacht de kleine weg te doen, maar kreeg het al niet meer over mijn hart.
Toch vrees ik dat we de grote gaan kwijtspelen.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Komt het nog goed? 3 weken is nu toch al even hé...

brittje88

Re: Zal ik haar kunnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:14

vooral voor ouderen katten meende ik dat het een tijd duurd voordat een nieuw komer geaccepteerd word. Ook hier hadden we dit kitten zocht steeds toenadering en de oudere kat mepte haar steeds weg en ging alleen boven zitten. Het duurde even maar inmiddels zijn ze de beste maatjes geworden. Geef het nog niet op. Het heeft waarschijnlijk gewoon wat tijd nodig.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:31

Wij hebben regelmatig logees in huis in de vorm van opvang-kittens, al dan niet met moederpoes. Onze oude poes moet er in het begin niets van weten, vooral als er een kattige mama bij is die haar kindjes verdedigd. Als de kittens wat groter zijn vindt ze het meestal iets leuker en gaat ze er zelfs mee spelen. Zij rent door het huis met een handvol kittens er achteraan. of de kittens gaan voorop en opoe erachteraan. Vorig jaar hadden we een nestje van 3 stuks, 5 weken oud. die waren blijkbaar zo zielig dat onze poes ze vanaf dag 1 geadopteerd had. Ze mochten bij haar liggen, kregen een wasbeurt als dat nodig was. Uit dat nestje hebben we het poesje gehouden en de 2 katers gingen naar een ander baasje. Nu is die poes een jaar en we hebben nu weer kittens, en oude poes vindt dat wel oke. Maar dat jonge ding loopt dus blazend en grommend door het huis, al weken lang. Die vindt die indringers niet leuk. Wij hebben steeds andere kittens in huis, dus dat is lastig wennnen voor de poezen hier. maar het zal wel wennen bij jou. Het heeft even tijd nodig. Succes.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:32

ja dat ken ik! Haha!
vorig jaar kregen wij er ook een kitten bij de oude(9 jarige)poes
vond dat heeeeelemaal niks blazen en grommen..
en als ze te dicht bij kwam kon ze een mep krijgen.
niet echt leuk dus.
oude poes ging ook steeds minder vaak naar binnen. maar toen het winter werd en slechter weer enzo ging het steeds beter Haha!.
ze zijn nu nog steeds niet de dikste maatjes maar ze liggen soms zelfs in dezelfde kamer..
en ze kunnen tegelijk voer krijgen .(een meter van elkaar af Clown )
deze zomer was dikkie (oude) ook weer de hele tijd weg (kittens van de nieuwe)maar ze heeft met het noodweer van laatst de hele dag op mijn bed geslapen..
zelfs toen de nieuwe even kwam kijken.(die vind dat wel spannend Vork )
het heeft dus zo zijn ups en downs
maar over het algemeen gaat het nu wel
sorry als het een beetje een warrig verhaal is...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:53

Wij hebben ook een kitten,is al weer een paar maanden.Iedere keer sprong ze op de volwassen poezen,1 poes bleef daar door buiten maar nu na 4 maanden durft ze weer binnen te komen.De kitten gaat naar buiten en raakt daar haar energie kwijt, die oudere poes is gewoon bang van haar geweest.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 09:08

Het is echt zo'n moeilijke beslissing. Uiteindelijk neem ik wel het risico mijn andere kat te verliezen. 't Is natuurlijk altijd een gok hé. Ik ken ook zat mensen bij wie het zo gebeurd is. Ze hielden een kitten van hun poes en de mama poes kwam op een dag niet meer naar huis. Ging dan nog om een eigen jong....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:35

Ik heb ook eens zoiets gehad. We hadden een superlieve kat in huis, maar door een lange vakantie hebben we haar weg moeten doen. (konden geen oppas vinden en toen kwamen er nét geweldige mensen die haar geweldig vonden vragen of we haar niet wilde verkopen..) Terug van die vakantie vond ik het wel erg stil in huis dus heb ik toch weer een kat in huis genomen, overgenomen van een kennis. Toen we deze kat een paar maanden hadden belden de mensen van onze oude kat of we hem misschien terug wilden.
Rare situaties leverde dat op hoor. Oude kat herkende ons huisje meteen en moest dus niets hebben van die andere kitten in ons huis. En andersom net zo. Ze hebben wat geblazen naar elkaar, heb ze weken 's nachts apart gehad om te voorkomen dat ze de boel afbreken. 1 van hun was ook ineens veel meer buiten dan anders, normaal lag ze alleen op het balkon te zonnen, maar nu ging ze echt van het balkon af.
Maar ineens was het goed en waren ze echt de beste vrienden! Heeft bij ons zeker wel een week of 7 a 8 geduurt denk ik.
Geef het wat tijd.. Snap wel dat het moeilijk is als de ene kat bijna niet meer thuis komt door de ander, maar ik denk dat het heel vaak wel weer goed komt hoor..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:39

ik volg dit topic even...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:42

Lieke_M schreef:
Het is echt zo'n moeilijke beslissing. Uiteindelijk neem ik wel het risico mijn andere kat te verliezen. 't Is natuurlijk altijd een gok hé. Ik ken ook zat mensen bij wie het zo gebeurd is. Ze hielden een kitten van hun poes en de mama poes kwam op een dag niet meer naar huis. Ging dan nog om een eigen jong....

Ja, bij mij ook gebeurd... moederpoes kwijt Huilen. Maar de laatste tijd was het toch alleen maar blazen, grommen en meppen. We dachten dat ze psychisch niet in orde was Tong uitsteken

Kleintje is er nu nog steeds. Superlief, aanhankelijk katje, waar ik ook een hele goede band mee heb omdat ze hier is geboren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:44

ik heb zelf ook een kitten bij 3 oudere katten gehad, 1 daarvan accepteerde de kitten gelijk en bij de andere 2 heeft het wel een 1 jaar geduurt voordat ze samen door een deur konden maar op het laatst ( alle katten leven nu niet meer) sliepen ze samen