Hoe overtuig ik mijn vader. (parkiet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Hoe overtuig ik mijn vader. (parkiet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:32

Haai,
Bedankt vooor dit lezen allereerst.
Ik ben 18 jaar heb mijn eigen inkomsten maar woon dus nog bij mijn ouders. Mijn moeder is net zo dol op dieren als ik en vind alles prima wat er in huis komt aan dieren.
Mijn vader is lang niet zo makkelijk als mijn moeder. Ik moet hem dus overal van overtuigen. Knipoog
Ik heb thuis een hond die eigelijk van iedereen is.
Ik zou nu heel graag een parkiet nemen. Die ik op het moment voor een vriendin van mij aan het handtam maken ben. Zitten nog bij de moeder maar ik laat ze wennen aan de hand van mensen.
Nou ben ik helemaal weg van deze parkiet die ik dus veel in handen heb.
En zou deze graag zelf in huis nemen.
Ik betaal zelf alles aan voedsel, kooi enzovoort.
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn vader kan overtuigen?
Alvast bedankt

marleen_usar

Re: Hoe overtuig ik mijn vader. (parkiet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:54

Tja das lastig,gewoon laten merken dat je hem zelf gaat verzorgen en zo.En er af en toe over praten zo dat je vader weet dat je hem nog steeds wil hebben.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 07:57

Hij weet dat na mijn idee ook.
Ik zelf zit op een dieren opleiding waardor hij weet dat ik alles wat leeft tog wel verzorg. Maar tog mag het niet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:59

Tja dan wordt het lastig ben ik bang,heeft hij ook reden gegeven waarom hij het niet wil?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:00

Hij iwl het niet omdat we al dieren hebben.
En omdat ik in het weekend werk. Maar in de avond ben ik wel gewoon thuis

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:41

Besef wel dat parkieten geen solitaire dieren zijn en dat het sneu is om ze alleen te houden. Je zou dus op korte termijn op zoek moeten naar een tweede parkiet. Parkieten die zonder soortgenootjes worden gehouden kunnen heel eenzaam worden en anti-sociaal.

Zelf heb ik twee valkparkieten en ze hebben altijd meer aandacht nodig dan je denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:01

Cayenne schreef:
Besef wel dat parkieten geen solitaire dieren zijn en dat het sneu is om ze alleen te houden. Je zou dus op korte termijn op zoek moeten naar een tweede parkiet. Parkieten die zonder soortgenootjes worden gehouden kunnen heel eenzaam worden en anti-sociaal.

Zelf heb ik twee valkparkieten en ze hebben altijd meer aandacht nodig dan je denkt.

OK dan!

Parkieten NOOIT alleen houden (ik heb er acht Bloos ).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:35

Helemaal mee eens. Heb er 28. Ik kweek ook met Parkieten en ze mogen van mij alleen per twee weg of als ze binnen zeer korte tijd een maatje krijgen of als maatje voor een andere parkiet dienen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:05

Is al bekent.
Doe niet voor niks een dier opleiding Tong uitsteken
Maar ga niet twee jongen uit een nest nemen. Anders heb ik dadelijk twee van een verschillend geslacht en heb ik incest.
Komt zeker nog een bij dus

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:13

Het is natuurlijk heel leuk, beestjes in huis. Maar het is niet jouw huis, besef je dat wel. Je vader moet er ook wonen. Hoewel het vast wel weet dat jij goed voor dat beestje gaat zorgen, hoort en ziet hij de parkiet(en) wel. En ik weet uit ervaring dat ze best veel herrie kunnen maken. En wie gaat er voor de parkiet zorgen als jij op vakantie bent?
Als je mijn kind zou zijn, zou ik toch echt mijn poot stijf houden en vertellen dat je zodra je op jezelf woont, alles in huis mag nemen wat je wilt, maar dat zolang je thuis woont, je aan mijn regels dient te houden.
Bestaat de mogelijkheid de parkiet in je kamer te houden? Dat vermindert iig de overlast.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:37

Normaal ben ik ook zo van oke het mag niet dan niet.
Maar ik had er vorige keer eentje van mijn werk die heel zwak was en waarschijnlijk te jong. Deze was super tam en de kans was 50 procent dat hij het zou halen.
Mijn vader vond de parkiet zeker leuk en had mij ook gezegt dat ik hem mocht houden.
Paar dagen later was hij helaas dood gegaan.
Daarom ik weet dat het ergens wel mag. Maar hij twijfeld. Vakantie's kan die naar een vriendin van mij.
Op mijn komen komen ze te staan

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:44

je moeder vindt het zeker wel goed
Dus je moeder kan je helpen en gewoon een keer een papietje waar alles op staat aan je vader helpen
groetjes

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:49

Ik zou zeggen wacht er mee totdat je op jezelf woont. Natuurlijk is het leuk om dieren in huis te hebben, maar als je vader er niet of maar gedeeltelijk achter staat kan je het beter even naast je neerleggen. Er komt écht wel een tijd dat je op jezelf woont en zoveel dieren in huis kan halen als je maar wilt. Daarbij als je nu een parkietje (grasparkiet of ??) kent die je leuk vind komt er in de toekomst echt wel weer een parkietje die je leuk vind hoor Knipoog

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:28

weet je wat je misschien wel kunt doen:

schrijf je vader een brief(leg die op de tafel, en zeg je moeder etc. dat die daar ligt zodat hun hem niet pakken). en schrijf daarin dat je alles! zelf betaald, zelf ervoor zorgt, zelf kooi schoonmaakt etc. , zelf kooi koopt.
(misschien een foto van het parkietje in kwestie?)