mijn hond doet vreemd....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kladruber

mijn hond doet vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:50

Sinds gisteravond doet de hond vreemd...

Hij is 8 en dat is voor een bull terrier een aardige leeftijd, hij is dan ook grijs aan het worden, heeft kleine kwaaltjes, zoals weinig oogvocht aanmaken, zen poten liggen sneller open (hij is nogal ruw) en hij gaat een btje ruiken (doe hem elke 2 weken in bad)
Nu zit hij me al vanaf vannochtend aan te staren, hij loopt me overal naartoe achterna, hij kijkt een btje suf en hij wil niet in zijn mand... Krijg hem er met geen mogelijkeheid in.... Terwijl hij er normaal zeker 23 uur per dag in ligt....

Ik word er gek van en heb het idee dat hij ergens last van heeft.
Hij is gewoon naar buiten geweest, eet en drinkt gewoon, ik begrijp er niets van.

Onze andere hond doet gewoon normaal... Scheve mond

Als hij morgen nog zo doet ga ik naar de dierenarts.... 2 maanden geleden is zijn gebit nog uitgebreid gereinigd, is hij helemaal nagekeken en heeft hij druppels gehad voor zijn ogen...

latnahc2

Re: mijn hond doet vreemd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:52

het kan echt zijn dat hij ergens last van heeft.
hou hem goed in e gaten hij probeert je vast iets te vertellen.
misschien heeft hij pijn in zijn buik en wil hij toch nog even naar buiten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:54

bullterriers zijn erg hard voor zichzelf dus als een bull zo reageerd is er denk ik wel iets aan de hand..

ik zou vandaag nog naar de DA gaan als ik jou was Knipoog niet afwachten.. beter een keer te vaak dan een keer te weinig

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:10

Hij slaapt eindelijk, dus ik heb even rust... Ik kijk het nog even aan. Kijken of hij blij is als het baasje straks thuis is. Hij kwispeld wel als ik zijn naam zeg maar het gaat niet van harte.... als ik hem weg stuur (kan mijn benen namelijk nergens kwijt) gaat hij trillen :s en hij wil steeds op de bank (wat hij niet mag) om zo dicht mogelijk bij me te zijn....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:14

kladruber schreef:
Hij slaapt eindelijk, dus ik heb even rust... Ik kijk het nog even aan. Kijken of hij blij is als het baasje straks thuis is. Hij kwispeld wel als ik zijn naam zeg maar het gaat niet van harte.... als ik hem weg stuur (kan mijn benen namelijk nergens kwijt) gaat hij trillen :s en hij wil steeds op de bank (wat hij niet mag) om zo dicht mogelijk bij me te zijn....

ga AUB ZSM naar de DA.. dit is voor een bull echt geen goed teken.. zowiezo is trillen dat al niet..
en zoals ik al zei: beter een keer te veel naar de DA dan te weinig..

eet en drinkt hij wel normaal? en hoe is zijn ontlasting?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:17

Mijn hond dot dit heel soms en tot nog toe heeft hier bij haar altijd een soort van epileptische aanval op gevolgd, ook daarna blijft ze een hele dag van slag, dus ik zou met dit gedrag zeker naar de da gaan. Normaal is het niet in ieder geval. Als je hem nu wel op schoot pakt, of bij hem op de grond gaat zitten wat doet hij dan en hoe gedraagt hij zich als je nu gaat wandelen.

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:24

Eet en drinkt goed, ontlasting is ook goed, DA zegt ook wachten tot morgenomdat er niet echt syptomen zijn van ziek zijn, veel water moet hij drinken en veel bewegen. Stimuleert zijn bloedsomloop. Bij een kleine verrandering of klacht moet ik weer bellen.

-------------

Buiten is hij rustig, en op schoot wil hij gewoon hangen, maar het is een hang hond dus das niet echt vreemd. Ik laat hem nu maar even slapen en ga zo weer wandelen...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:56

En al nieuws?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:58

Uit ervaring en van de DA weet ik dat gedragsverandering een serieus DA-bezoek verdiend.
Succes!

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:03

Eerst even uitsluiten of er niets medisch is... Onze hond heeft het het ook wel eens van die vreemde dingen.. Meestal als ze ergens van is geschrokken het hoeft maar iets onbenulligs te zijn.. Maar dan volgt ze overal trilt als je even iets luider praat en zit het liefst de hele dag op schoot. Bij ons werkt altijd het negeren van dit gedrag gewoon op haar plaats sturen en niet overdreven aan halen.. Weet niet of je er wat aan hebt...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:57

Is er iets gebeurd,zoals gevochten met een andere hond of zo.Of is er een nieuw huisdier?

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 14:06

Nee het is al weer over. Ik heb het geprobeerd te negeren, maar dan ben ik de hele dag aan het schreeuwen (beest is doof Lachen ) . Snachts sliepen me honden appart, en nu laten we ze samen boven en dan zijn ze iets rustiger. Vroeger vochten ze nog wel eens om een verdwaald brokje en dat is nu niet meer zo, dus we hebben besloten dat ze nu wel samen kunnen.