labrador X bouvier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

labrador X bouvier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:16

Vandaag is onze loopse labrador ontsnapt en gedekt door een bouvier (gezien door de eigenaren)
Niet zeker of ze bevrucht is maar toch moet ik besluiten of ik morgen een morning after pil ga halen...

Ik vroeg me af of iemand leuke of nare ervaringen met zo'n kruising heeft gehad,.. en eventueel foto's?

Pluttersput

Re: labrador X bouvier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:18

Ik zou n morning after doen, er zijn al zoveel pups overal, waarom dan nog een nestje...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:19

Pluttersput schreef:
Ik zou n morning after doen, er zijn al zoveel pups overal, waarom dan nog een nestje...

Dat vroeg ik helemaal niet en daar wil ik het ook niet over hebben!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:23

wij hebben een kruising tussen een labrador en een bouvier gehad. Een verschrikkelijk lief dier, ontzettend gehoorzaam en een beschermer voor onze kinderen.
Zelf wilde ik een klein wit hondje, dat zo bij m'n voeten in de auto zou kunnen, maar het werd dus een grote zwarte, die anders naar het asiel zou gaan. We hebben er geen moment spijt van gehad. Een schat van een beest. Foto is wat lastig. Hij was groot, een beetje lomp in z'n lopen, en had stugge wat langere haren. Moeders mooiste was hij niet, maar wel de aller-en allerliefste.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:28

Dan moet je geen topic openen Verward
Komop zeg, dus als de kruising leuk is haal je geen morning after pil omdat jijzelf een nestje zo leuk vind?

Ik zou het iig niet doen, mede doordat er al genoeg honden in het asiel zitten, en omdat de kans op HD volgens mij redelijk groot is als 1 van de honden het heeft, en aangezien het grotere honden betreft.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:30

haha nee hoor laat het daar niet van af hangen was gewoon benieuwd wat er uit zal komen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:25

ELpatcho schreef:
Pluttersput schreef:

waarom vraag je dan WEL om ervaringen met zo'n kruising?

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:51

als beide honden niet gerontgend zijn voor HD zou ik zeker geen nest laten komen!!
Die ellende wil je gewoon niet!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 07:50

ELpatcho schreef:
Pluttersput schreef:

dat is dan jammer voor je, daar zullen anderen het wel over willen hebben, het boeit nl niks of er wellicht mensen zijn die toevallig leuke ervaringen hebben met zo'n kruising, je moet gewoon wel naar de Da gaan en ( 2 maal, 3e en 5e dag erna) een prik laten geven, dit is geen doordachte dekking, zoals al gezegd er zijn genoeg pups en oeps kruising pups al helemaal.
je zou er niet eens over na moeten denken.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:05

Nou nou iets minder veroordelend mag ook wel.... pfff iedereen mag toch wel eens twijfelen en vragen over ervaringen ze komt niet voor niets eerst op het idee de morning after pil te halen....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:10

Whitepanther schreef:
Nou nou iets minder veroordelend mag ook wel.... pfff iedereen mag toch wel eens twijfelen en vragen over ervaringen ze komt niet voor niets eerst op het idee de morning after pil te halen....

kijk eens even naar haar eigen reactie op een normaal antwoord

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:13

"Aangescherpt beleid BeestenBoel :

Het valt ons als moderatorteam steeds vaker op dat bepaalde onderwerpen steeds vaker tot dezelfde discussie uitlopen. Topics van mensen die vertellen dat ze een nestje hebben of dat hun hond/kat aan het bevallen is, lopen steevast uit op discussies over broodfokkers en overvolle asielen. Heeft iemand een vraag over een al dan niet gevaarlijk hondenras, dan schiet een topic heel snel de RAD (Regeling Agressieve Dieren)-hoek in. Heeft iemand een muisje gevonden en vraagt hij advies, dan wordt het topic een uiteenzetting van allerlei mogelijke manieren om een muis/goudvis/etc. naar de andere kant te helpen. En ga zo maar door...

Dit komt de sfeer op Beestenboel niet ten goede. De drempel om nog een topic te openen wordt hierdoor steeds groter en dat kan niet de bedoeling zijn.

Wij hebben als modteam dan ook besloten dat wij strenger op dergelijke offtopic reacties gaan modden. Dit betekent dat een offtopic discussie zal kunnen leiden tot een sturende pb en verwijdering van het geplaatste bericht; wordt aan de sturende pb geen gehoor gegeven dan kan er een Officiële Waarschuwing (OW) volgen. De discussie rondom de RAD is inmiddels gecentraliseerd in één topic. Als men er behoefte aan heeft om een topic te openen over bijvoorbeeld broodfokkers en overvolle asielen, dan kan dat eveneens in een (nieuw) centraal topic. Dergelijke discussies worden vanaf heden niet meer getolereerd in topics waarin iemand over zijn of haar nestje verteld. We willen iedereen dan ook verzoeken om hier actief op te temmen.

Wij rekenen op jullie begrip en medewerking, zodat we Beestenboel toegankelijk kunnen houden voor iedereen!"

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:16

oh mijn hemel, krijgen we dat.... nou keeva, hoop voor je dat je ooit mod word, de ambitie heb je zeker he Knipoog

oh edit: ik snap het nu helemaal, uiteraard wil jij ook niks kritisch lezen over zomaar een nestje van een kruising Clown

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:21

ROFL

Ja hoor, kan prima tegen kritiek, ik haal alleen even de regels van BB aan omdat ik al aan zie komen dat TS hier weer tot de grond toe afgebrand wordt.

En nee, heb geen ambitie om mod te worden, heb het veel te druk als broodfokker Clown

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:24

Keeva schreef:
ROFL

Ja hoor, kan prima tegen kritiek, ik haal alleen even de regels van BB aan omdat ik al aan zie komen dat TS hier weer tot de grond toe afgebrand wordt.

En nee, heb geen ambitie om mod te worden, heb het veel te druk als broodfokker Clown

je haalt regels aan, terwijl dat helemaal niet nodig is, mensen mogen ook gewoon zeggen wat ze ergens van vinden, om de oren slaan met deze regels geeft imo alleen maar aan hoe irritant je het zelf vind om te horen dat oeps nestjes nou niet zo handig zijn Clown

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:31

ja Baroen, het enige wat je mag zeggen is: ooooh wat leuk een nestje kruising Bouvier X Labrador, die zijn zoooooo schattig....... Haha!

niet te geloven......

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:11

Ik heb geen ervaring met deze kruising. Maar onze honden zijn puppies uit een "oeps'-nestje. De vader is een pyreneese herder en hun moeder een bordercollie. In totaal hebben zij acht puppies gekregen, allemaal verschillend! Wat betreft uiterlijk maar ook karakter. Met een kruising kan je denk ik dan ook moeilijk voorspellen hoe het nageslacht zal zijn. De puppies hebben overigens allemaal een goed huis gevonden (er waren meer mensen die ze wilden hebben, dan dat er pup's waren).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:16

Hey meid,

als je toch overweegt een nestje te willen, bel dan ff de DA, van labs is het bekend dat ze HD kunnen hebben of bv problemen met de ellebogen, bouvier afwijkingen zou ik niet weten. Bloos

Als je echter zeker weet dat er animo is voor de pups zie ik het probleem ook niet.
Vind ook dat Keeva groot gelijk heeft; het is niet de issue hier of er teveel honden zijn in NL of niet. Clown

Voor de wereldverbeteraars: Feel free, en stimuleer onze agrarische buren hun katten te laten helpen. Pling

Heb zelf een prachtige zeer lieve Jack Russel waar mensen een pup van willen maar omdat ik weet waar genetisch het gebrek zit in haar bloedlijn durf ik het niet aan.

Meestal zijn kruisingen echter taaier dan rashonden. Knipoog

Sterkte en als je het laat zitten plaats dan ff foto's over 9 weken, goed?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:18

Afbeelding

Klein plaatje, maar dit vond ik op google.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:22

ik heb ook een oeps pup gehad een jaar terug, Als die vrouw ook zoals jullie dachten en een morning after hadden gehaald, had ik mijn lieve hondebeesie neit gehad.

Ik snap niet waarom er zo gereageerd moet worden alleen omdat de TS twijfeld, ook al reageerde ze de eerste keer al wat feller, dat is jammer maarja als zij geen zin heb om het over dieren in het asiel te hebben is het haar goed recht toch? Net als dathet jullie goed recht is om je mening te geve, maar waarom dan gelijk weer de grond in boren en een modderbad verder beginnen? Reageert ze poedersuiker ja jammer dan, maar blijf lekker ontopic en niet doormodderen over hoe z ereageerde, we all seen it, and we all disliked it, so what

TS Ik zou gewoon aan de DA vragen wat HUN er van vinden, want hier denkt natuurlijk iedereen dat ze een DA kunnen overtreffen en dat soort dingen, ik snap best dat veel mensen DE ervaring hebben, en dat kraak ik ook niet af, van mij mag je je mening geven, maar reageer niet alsof de TS een een of andere debiel is die net als konijnen haar hond laat jongen, komop. Blijf gewoon netjes.
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 15-09-08 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:23

detour schreef:
Hey meid,

als je toch overweegt een nestje te willen, bel dan ff de DA, van labs is het bekend dat ze HD kunnen hebben of bv problemen met de ellebogen, bouvier afwijkingen zou ik niet weten. Bloos

Als je echter zeker weet dat er animo is voor de pups zie ik het probleem ook niet.
Vind ook dat Keeva groot gelijk heeft; het is niet de issue hier of er teveel honden zijn in NL of niet. Clown

Voor de wereldverbeteraars: Feel free, en stimuleer onze agrarische buren hun katten te laten helpen. Pling

Heb zelf een prachtige zeer lieve Jack Russel waar mensen een pup van willen maar omdat ik weet waar genetisch het gebrek zit in haar bloedlijn durf ik het niet aan.

kijk... men wil geen weerwoord, maar plaatst wel zulke opmerkingen...

en nou weet ik, ga ik hier weer op in, krijg ik een OW of komt er een mod inbreken dat het daar niet over gaat, prima hoor, maar zet dan ook niet zulke dingen neer, want dit is ten eerste wat achterhaald en een eeuwenoud praatje, ten tweede compleet afhankelijk van wat voor een kruising. ( hoe divers een genenpoel dus werkelijk is)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:24

baroen schreef:
detour schreef:
Hey meid,

kijk... men wil geen weerwoord, maar plaatst wel zulke opmerkingen...

en nou weet ik, ga ik hier weer op in, krijg ik een OW of komt er een mod inbreken dat het daar niet over gaat, prima hoor, maar zet dan ook niet zulke dingen neer, want dit is ten eerste wat achterhaald en een eeuwenoud praatje, ten tweede compleet afhankelijk van wat voor een kruising. ( hoe divers een genenpoel dus werkelijk is)

Waarom ga je gewoon door? Als je het zo klote vind verlaat je het topic toch gewoon? Dit is geen aanval ofzo hoor dont get me wrong, maar ik snap je ff niet, als je het er niet mee eens ben, kwak dan niet vanalles op iedereen neer die vind dat de TS maar een nestje moetneme, moete hun wete ja toch wat kan JIJ er aan doen vanaf jou compuer? alleen WEER een modder topicbeginnen hier. Let it go.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:26

Dat is absoluut geen achterhaald praatje, Baroen, bel eens wetenschappers in de dierengeneeskunde, het heeft verschillende redenen dat de per ongeluk hondjes vaak ouder worden dan de te veel doorgefokte rashonden met te weinig genetisch variabel materiaal.

Ik heb nu twee rashonden na een kruising gehad te hebben en hierna wordt het toch weer een vullisbakkie!

Ik mag er toch vanuit gaan dat je geen OW krijgt?

Weerwoorden zijn trouwens interessant als ze inhoudelijk slaan op de vraag van TS, toch?..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:30

Citaat:
Waarom ga je gewoon door? Als je het zo stinkmodder vind verlaat je het topic toch gewoon? Dit is geen aanval ofzo hoor dont get me wrong, maar ik snap je ff niet, als je het er niet mee eens ben, kwak dan niet vanalles op iedereen neer die vind dat de TS maar een nestje moetneme, moete hun wete ja toch wat kan JIJ er aan doen vanaf jou compuer? alleen WEER een modder topicbeginnen hier. Let it go.

uh? laat mij even gewoon op detour reageren en bemoei je daar niet mee, dank je wel Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:32

baroen schreef:
Citaat:
Waarom ga je gewoon door? Als je het zo stinkmodder vind verlaat je het topic toch gewoon? Dit is geen aanval ofzo hoor dont get me wrong, maar ik snap je ff niet, als je het er niet mee eens ben, kwak dan niet vanalles op iedereen neer die vind dat de TS maar een nestje moetneme, moete hun wete ja toch wat kan JIJ er aan doen vanaf jou compuer? alleen WEER een modder topicbeginnen hier. Let it go.

uh? laat mij even gewoon op detour reageren en bemoei je daar niet mee, dank je wel Knipoog

WAT ben jij onmenselijk ARROGANT zeg, Laat MIJ effe lekker op JOU reageeren, als je dat zo erg vind, ga je och lekker al helemaal NIET reageren? Wat ben jij kinderachtig zeg. Het is net zo goed MIJn recht als die van JOU om op jou te reageren als ji op detour dus doe nou niet zo tof, want dan ben je niet

Ik heb gemerkt, datjij op elk POSITIEVE bericht hier naar de TS toe, gelijk moet ouwehoeren, dat is gewoon nergens voor nodig, jij heb je standpunt gemaakt klaar, en ga dan niet zo inmens arrogant lopen doen, want imo heb JIJ ongelijk. PUNT verder ga ik hier ook niet op in en geef alsnog de TS het advies, net als wat detour zei, lekker ff met je DA overleggen EN DAN PAS HANDELEN WAT JIJ ZELF WILT.
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 15-09-08 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt