Konijn (4,5) nog zindelijk maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn (4,5) nog zindelijk maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:05

Ik vraag me af of dat kan: Een konijn van inmiddels bijna 4,5 zindelijk maken. We hebben het geprobeerd toen ze net bij ons was (7 weken was ze toen) om haar zindelijk te maken door een 'plasbak' in de ren te zetten, die negeerde ze. Toen maar zo gelaten en een stuk nepgras onder haar kleed gelegd zodat de vloer niet vies word. Maar ik wil haar eigenlijk los laten lopen in m'n kamer omdat de ren niet al te groot is voor dr. Is ze nog zindelijk te krijgen, en hoe?

Manou

Re: Konijn (4,5) nog zindelijk maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:29

Ik zou het gewoon proberen, het kan alleen maar meevallen.
Heeft ze een voorkeursplek waar ze nu haar behoeftes doet? Dan moet je daar de bak neerzetten en dan consequent de keutels in de bak leggen. Met plas is dat wat lastiger maar als je wat nat geworden bodembedekking er in kan leggen kan dat helpen.
En ik weet niet wat voor bak je destijds hebt gebruikt, maar die driehoekige toiletjes zijn vaak niet zo groot. Mijn konijn wilde er ook niks van weten maar nu heb ik de bak van een kattenbak staan en dat werkt wel.
Succes er mee.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:31

idd gewoon kijken waar ze haar behoeftes doet, en daar 'n bak neer zetten...
konijn van mij (2jaar) kan ik gewoon binnen los laten doet niks Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:36

Ze zit wel gewoon af en toe in die bak, maar de plas doet ze dr naast. Natgeworden bodembedekking dacht ik ook al aan idd, dat zal ik eens gaan proberen. Probleem is denk ik ook: In de ren zit ze op een kleed, en in de bak zit stro. Dat ze het kleed zachter vind oid, en daarom daar plast. Ik heb ooit van dat soort zaagsel in de bak gehad, maar dat at ze op dus dat leek me ook geen oplossing. Tong uitsteken