kitten niet meer zindelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

windhond

kitten niet meer zindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:49

Ik heb een kitten (kater) van zo'n 4 maanden. Hij deed alles keurig netjes op de bak. Van de week dacht hij er ineens anders over. Hij plast in het voer van mijn volwassen kat en de net heeft ie mijn bed onder gesche... Misselijk . Hier zit ik uiteraard niet op te wachten. Heeft er iemand tips en/of ideeen?
Bvd.

insun

Re: kitten niet meer zindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 00:47

Heb je voldoende kattenbakken (1 voor elke kat in huis), zijn ze goed schoon, gebruik je hetzelfde kattezand of heb je een ander merk in huis gehaald, voelt je kitten zich wel veilig als hij op de bak moet, of zit je andere kat hem op te wachten?? Dit zijn al een aantal redenen die onzindelijkheid teweeg kunnen brengen.
Probeer gewoon 'ns uit te zoeken wat er nu verandert is, waardoor je kitten onzindelijk is geworden.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 01:24

Altijd eerst het medische uitsluiten; een kat plast nooit zonder reden naast de bak. Bestraf m er ook nooit voor door zijn neus er doorheen te halen; maak je het ws alleen maar erger mee.

urine laten checken op blaasonsteking, gruis enz.
Overleg eens met je dierenarts.

Hier is nog een topic over misschien kun je daar wat tips uithalen...er word heel wat genoemd.

[BB] poes blijft in huis plassen

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 08:30

De situatie is eigenlijk niet veranderd. Mijn andere kat komt alleen maar binnen om te eten en dan gaat ze weer de hort op. Zou het ook kunnen dat hij zn territorium aan het afbakenen is ? Ik ga ff dat andere topic doorlezen. Iig alvast bedankt.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:43

Mijn kitten begon dit ook te doen toen ze 3 en halve maand was.
Zo uit het niets ging ze buiten de bak plassen.
Wij zijn toen naar de DA gegaan, en zij zei dat er géén blaasontsteking of andere medische problemen aanwezig waren.
Het scheen iets psygisch te zijn, wij kregen toen speciaal voer en een rustgevend geurtje wat in het stopcontact moet mee.
Uiteindelijk is ze hiermee gestopt.

Denk goed na of je de laatste paar weken iets hebt verandert in huis..
Ander kattengrind bijvoorbeeld?

Heb je genoeg kattenbakken, hou je ze goed schoon?

En voor als je de wanhoop nabij bent..
Het schijnt dat katten van bleek houden (geen citrus!)
Je kan even met een beetje bleek op een kuikenpapiertje door de kattenbak wrijven..

Ik wens je veel succes! Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:46

Even langs de DA en je kat uit je slaapkamer houden.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 05:56

dat rustgevende geurtje is feliway en je als het 'tussen de oren zit' heb je ook nog clomicalm en weet-ik-hoeveel andere medicijnen. Bij 1 kat van mij zei de da ook dat het tussen de oren zat maar na enig aandringen van mijn kant bleek mijn poes toch last van blaasgruis te hebben, wat niet uit het urine onderzoek kwam, ook niet uit de steriele urinekweek alleen bij de echo daarop was te zien dat haar hele blaas vol zat......en dat na een jaar aan modderen...dus weet zeker dat je alles medisch lichamelijk hebt uitgesloten.