We hebben eerst een voerbakje vol brokjes neergezet met het idee; een beetje van gegeten is enkel een kitten, voerbakje leeg is ook een mama. Bleek dus echt een kitten alleen te zijn.

Vrijdag hebben we het beestje gevangen door wat blikvoer in een bench te doen en met een touwtje het deurtje dicht te trekken.

Het kitten was zo'n 6 weken oud en erg mager, ze was bang, maar wel ontvankelijk naar mensen toe.
De 1ste 2 dagen heeft ze alleen geslapen en gegeten en daarna begon ze los te komen!!
Nu, slechts 5 dagen later, is het een gezond kitten (zeker 50 gr aangekomen, wat best veel is op 350 gr.) speelt met alles wat lost en vast zit, springt op schoot als ze wil slapen,daagt onze 1-jarige 4 kg. zware kater (een ruwe dondersteen die haar absoluut niet spaart omdat ze toevallig zo klein is) uit om te spelen en heeft een veilig plekje gevonden voor het geval dat het spel met hem een beetje té ruw wordt.

Zelfs onze 19-jarige poes, die andere katten helemaal niks vind, windt ze om haar "pootje".

Ik kan er zó van genieten,zo'n klein,mager, bang hummeltje die gewoon een gezond, brutaal kitten wordt en dat in nog géén week tijd!

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest even vertellen hoe geweldig en onvoorstelbaar ik het aanpassingsvermogen van zo'n klein ding vind ( zouden wij als mensen nog veel van kunnen leren).