Dat is dus mijn ene vraag.
----
Heeft er iemand ervaring met Shetland Sheepdogs(Shelties)?Dat lijkem me ontzettend lieve honden.
Het zijn een soort Collies van een halve meter hoog.
Kan iemand me wat meer er over vertellen,of wat over hoe Shelties met katten zijn?Of hoe het karakter is?
Hier is BTW een foto van hoe een Sheltie eruit ziet,voor degene die geen idee hebben waar ik het over heb.
) Mijn tante heeft een border en die vindt flyball al saai omdat de hond het gewoon te snel doorheeft. Moet je dus elke dag nieuwe spelletjes verzinnen met die bal
Daar heb je na 5 jaar ook geen zin meer in. Maar doet ze het niet dan gaat de hond het meubilair opeten uit frustratie. Qua haren maakt een border collie trouwens niet veel uit met een sheltie. Ze zijn iets korter maar hij verliest ze net zo goed in de rui. Ik vraag me af welke hond dat niet heeft trouwens?
Zowel voor de honden als voor de nieuwe eigenaar die vaak met een ziek dier komt te zitten.
. Wij hebben twee borders, waarvan één echt uit een goede werklijn komt. Beide zijn ze gewoon getraint in gehoorzaamheid, allebei hebben ze wedstrijden op hoogste niveau gelopen, donderdags en zondags word er gehoorzaamheid getraint. Verder ga ik elke dag met de jongste een uurtje wandelen (oudste is 12, als die nog een uur moet gaan rondlopen, kan ie de volgende dag niet meer deftig lopen), spelen we elke dag wat met de voetbal en hebben ze een grote tuin om in te ravotten. That's it. Geen uuuren intelligente spelletjes of weet ik veel wat. Tijdens de wandeling elke dag wordt de hond wel wat uitgedaagt (af en toe wat laten speuren naar een portofuille die ik verstopt heb, apporteren, wat oefeningen tussendoor, de ene moment loopt ie twintig meter voor mij, de andere moment moet ie braaf langst me volgen,..), maar verder geen extreem rare dingen. Honden liggen hier nu momenteel buiten, plat op hun buik, ogen toe... Geen van beiden heeft ooit meubels vernielt, gaten in de tuin gegraaft, dingen stukgebeten, hyperactieve zenuwtrekken gehad,... Nooit geen problemen mee gehad.