Oude poes en 2 kater kittens?? HULP GEVRAAGT

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Oude poes en 2 kater kittens?? HULP GEVRAAGT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:05

Hallo mede bokkers.

Wij hebben thuis al een oude poes die we vroeger namen omdat ze een nestje wouden verdrinken.
Toen we op vakantie gingen is deze naar mijn opa en oma gegaan en gebleven omdat ze een grote tuin hadden (en wij toen een binnenvaartschip).

Mijn opa overleed en mijn oma wou verhuizen omdat het huis te groot werd, maar wou de poes in een asiel stoppen.
Wij wouden dat dat niet zou gebeuren(poes is gewoon niet lief en vind alleen mijn moeder aardig) ze zou daar waarschijnlijk afgemaakt worden omdat ze dus oud en niet lief is.
Wij hebben haar toen weer terug in huis genomen( wonen nu al een aantal jaartjes aan de wal).

Nou heeft mijn moeder haar nicht een nietgepland nestje gekregen.
Wij wouden best wel 2 kittens overnemen van haar.
Nou komen ze de 15 september naar ons.
We hebben vandaag een kussen van haar mee gekregen dat onze oude dame er aan kon wennen.
Deze gedraagt zich heel erg agresief tegen over het kussentje. gromt de hele dag en zit nu het liefst boven.
onze oude dame is nu 15 jaar. Als de kittens er zijn mag zij als ze het te druk gaat vinden naar boven, de kittens niet.

Wie heeft er tips, of zelf ervaring met dit soort situaties?

p.s als het niet gaat gaan de kittens naar een nieuw thuis.
Het zijn 2 katertjes die beide geholpen worden.

groetjes,

Shego

Re: Oude poes en 2 kater kittens?? HULP GEVRAAGT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:12

Wij hebben ook een poes van negen.Onze andere kater(gecastreerd;))is er bijgekomen en ze viel hem aan.Ze vechtten de hele dag door,ook al was het voor de kleine eerder spelen.Nu vechten ze nog,maar als ze eten krijgen zitten ze gewoon naast elkaar en ze liggen in mijn bed met 1 meter er tussen samen te snurken;Dus ik denk dat je het tijd moet geven,wanneer het vanzelf beter moet gaan.De oude poes moet accepteren dat ze niet de enige kat op aarde is.Maar kittens kunnen ruw doen,dus dan kan je idd beter de oude poes af en toe naar boven laten gaan.De tijd zal 't leren Knipoog

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:08

Katten doen altijd moeilijk met soortgenoten. Mijn zus haar kat logeerde hier een poosje, en ik had 2 kittens. Ze was echt WOEST toen ze mijn kittens zag. Later heeft mijn zus zelf ook een kitten rbij genomen. En nu spelen ze leuk samen, en liggen ze samen op het bed te slapen

Geef het gewoon de tijd. Je kat is natuurlijk wel al aardig op leeftijd, maar denk dat zij gewoon wel rust om haar hoofd wil en dus de rust op gaat zoeken

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:32

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zit er gewoon erg mee of het wel goed gaat. zoniet moeten de kittens weg omdat dat het eerlijkst is tegen over de oude dame.