Het begon allemaal een paar jaar geleden..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

santotje

Het begon allemaal een paar jaar geleden..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 16:11

sorry maar ik moet mijn verhaal kwijt.

het begon 6 jaar geleden, wij wouden een hond kopen.
uiteindelijk hadden wij een hele leuke hond gevonden, een flatcoated retriever genaamt morris.
wij hadden ze van 2 hele aardige mensen die nog een hond hadden.
wij hadden morris meegenomen want waren meteen verlieft op hem.
die mensen zijden dat hij helemaal gezond was, dus oke.

de eerste paar dagen dat die bij ons was was het een hele lieve rustige hond.
maar na 3 dagen begon het!
hij zakte telkens door zijn achter benen heen,
wij met hem naar de dierenarts,
en de dierenarts zij dat hij iets had wat hij heel zijn leven al heeft (is ons niet verteld door de vorige eigenaar).
wij hadden pilletjes voor morris gekregen, en het leek beter te gaan.
na een paar weken kon die aleen nog maar op zijn bedje liggen en lopen janken.
wij dus de dierenarts gebeld of ze naar huis wouden komen, want morris wou ook egt niet opgetild worden, en wou zelf ook niet meer lopen.
de dierenarts is dus gekomen, en het bleek dat hij een hernia in zijn nek had.
hij zij dat wij hem beter konden laten inslapen, want het was een hele kleine kans dat het ooit nog goed zal genezen, en zal dus zijn hele leven pijn hebben.
maar ik wou niet dat die ingeslapen werd, ik voelde dat het goed zal komen, en mijn moeder gad morris dus nog een kans beter te worden
dus zo gezegt zo gedaan, hij werd niet ingeslapen.
wij allemaal hele nachten wakker gelegen of het egt niet beter was geweest hem in te laten slapen want dit was gewoon geen leven voor hem.
4 dagen later kon die opeens niet meer plassen, en hij had zo te zien ook hele erge pijn.
wij dus weer dierenarts gebeld, en wat bleek het nou te zijn er zaten allemaal steentjes in zijn blaas.
toen hadden ze met een slangetje de steentjes uit zijn blaas gehaalt.
maar nog steeds kon die nog steeds niet plassen.
toen zaten we egt heel goed na te denken of het niet beter was om hem in te laten slapen, want die hernia was nog steeds niet beter geworden,en hij had zoveel pijn.
toen is morris naar dierenkliniek gegaan, en hebben ze uiteindelijk de steentjes helemaal uit zijn blaas kunnen krijgen, maar ze hadden nog iets gevonden.
een tumor in zijn oor.
en wij wisten het allemaal niet meer.
want niemand wist hoelang die tumor al in zijn oor zat en of het uitgesprijt is.
dus hebben ze bij de kliniek de tumor verwijdert en het was gelukig nog niet uitgezaait dus al een hele opluchting voor ons.
na een paar maanden leek de hernia beter te gaan, dus mogt hij weer naar huis.
hij helemaal door het dolle heen dat hij weer thuis was, wij net zo blij.
nu een maand geleden zakte die opeens weer vaak door zijn achterbenen heen.
dierenarts weer gekomen, leek het weer beter te gaan.
maar nu 1 weken geleden kreeg hij weer last van zijn hernia volgende dag toen wij wakker werden begon die te janken wou niet op staan kon aleen nog maar met zijn voorpoten beetje opstaan.
wij weer naar kliniek, bleek er dat een wervel verkeerd staat, en hij heeft vreselijke pijn
en wij weten ons geen raad meer.
of is het tog het verstandigst om ons maatje in de laten slapen? hem te verlozen van zijn pijn.
wij allemaal zijn er kapot van en weten ons egt geen raad meer

sorry let niet op de spelfouten ben dyslecties

Kenay

Re: Het begon allemaal een paar jaar geleden..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:18

Ik vind het wel erg goed dat jullie zoveel voor hem proberen te doen! en daar heb ik ook respect voor.

Alleen ik denk dat je op een gegeven moment moet kijken of het nog wel eerlijk is. Dat hij nog zonder pijn kan leven. En ik denk dat zo als hij er nu aan toe is dat hij toch pijn blijft houden dus zo vanuit jou verhaal zou ik besluiten om het een spuitje te geven. Maarja jullie maken hem mee irl.

iig heel veel sterkte met het besluit, zulke dingen zijn nooit makkelijk!

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 16:28

Kenay schreef:
Ik vind het wel erg goed dat jullie zoveel voor hem proberen te doen! en daar heb ik ook respect voor.

Alleen ik denk dat je op een gegeven moment moet kijken of het nog wel eerlijk is. Dat hij nog zonder pijn kan leven. En ik denk dat zo als hij er nu aan toe is dat hij toch pijn blijft houden dus zo vanuit jou verhaal zou ik besluiten om het een spuitje te geven. Maarja jullie maken hem mee irl.

iig heel veel sterkte met het besluit, zulke dingen zijn nooit makkelijk!

bedankt voor je reactie.
wij zitten nu ook egt na te denken hem in te laten slapen.
maar het is zo moeilijk want het is gewoon mijn beste vriendje.
maar het is ook zo zielig omdat die anders heel zijn leven pijn zou hebben.
en diep van binnen weet ik ook wel dat het beste is om hem een spuitje te geven, maar ik wil mijn maatje niet kwijt.
maar ik doe hem geen lol mee hem te laten leven.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:54

Het is prachtig dat jullie zoveel voor hem hebben gedaan, maar echt waar. Hij leeft nu elke dag in pijn.. Ik denk dat het nu echt tijd is om die lieverd los te laten.
Laat hem gaan, laat hem niet langer zo lijden....

En ontzettend moeilijke beslissing, maar als de momenten waarop hij pijn heeft meer aanwezig zijn, dan de momenten waarop het goed gaat.. dan is het duidelijk welke beslissing jullie zullen moeten maken.

Heel veel sterkte, je zegt dat je diep van binnen weet dat het beter is. Ach gut