Waar gaat een hond heen om te sterven...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Waar gaat een hond heen om te sterven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 10:46

Ik zit in tranen.....
Onze Australian Cattle Dog Jessie is sinds vannacht weg. Ze is ruim 11 jaar en had vorig weekend 2x een pijnaanval.
Maandagmorgen kreeg ze ook nog een epileptische aanval en dus meteen een dierenarts laten komen, onze eigen dierenarts was helaas met vakantie, de dierenarts die langskwam voelde iets in haar buik, en ik moest langskomen om haar te laten scannen.
Ze dacht dat Jessie een grote tumor had, en een sterk vergrote lever, ze zag het somber in en ik kreeg pijnstillers mee + nog een medicijn + de mededeling dat het nog een maand kon duren, maar ook nog een paar dagen...
Ze bleef al die tijd goed eten en drinken.
Maar 's middags kreeg ze weer 2x een epileptische aanval met heel veel schuim uit de bek, en was erg slecht. 's Avonds Jessie mee naar onze eigen dierenarts, die eigenlijk vakantie had maar voor ons een uitzondering maakte, met de gedachte dat dit haar laatste rit zou zijn, hij heeft haar weer gescand en zij dat het volgens hem niet zo heel ernstig was als de andere dierenarts deed vermoeden, hij dacht zelfs dat het misschien om een vergiftiging ging... en heeft haar antibiotica gegeven.

En.... Jessy leefde weer op afgelopen week, en ging weer gezellig met me mee naar de stal maar ze had wel een vreemde blik in haar ogen, gisteren ineens erger. Ook had ik gisteren het idee dat ze niet meer precies wist hoe en wat.....

En nu is ze weg. En wij zijn de hele morgen al aan het zoeken, maar we hebben hier 20 ha land dat grenst aan een rivier, (ze kan niet de weg op, dat is afgezet).

Ik heb wel eens gehoord dat een hond een stil plekje opzoekt om te sterven, maar is dat bijvoorbeeld in een bos (hebben we hier ook), of op een vertrouwde plek, een beschutte plek, tussen het hoge onkruid, gaan ze ver van huis (want dat deed ze eigenlijk al een poos niet meer)..... we weten niet waar we zoeken moeten en ik vind het zo erg..... Verdrietig

Heeft iemand zoiets meegemaakt of weet iemand iets, alle advies is welkom, ik wil haar zo graag vinden om te kunnen begraven Huilen

Rana

Re: Waar gaat een hond heen om te sterven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:48

ze zullen indd op een hele rustige en vertrouwde plek gaan liggen. Ze zoeken dat meestal op als ze voelen dat het komen gaat, om niet "gestoord" te worden.

Sterkte meisje

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:50

Och wat naar! Ik duim dat jullie haar snel vinden, ik heb helaas niet meer tips voor je dan wat je zelf al aangaf. Sterkte!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:58

Heel veel sterkte...
Ik hoop dat je haar vindt... Ach gut

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:56

Jeetje wat een rotbericht. Heb je meerdere honden? Dan zou ik die meenemen voor een lange wandeling. Je hebt best kans dat ze dan gevonden wordt.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:58

jeetje wat naar zeg. Ikhoop dat je haar gauw vind. Ik zou het eigenlijk niet weten hoe of waar ze gaan liggen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:03

Wat naar voor je en ook voor je hond.
Wij hebben dit inderdaad ook meegemaakt met onze kleine hond, die lag achter een hele grote struik in een kuil, we zijn direct naar de da gegaan, dit was om 8 uur 's morgens en we hadden eigenlijk een afspraak later die ochtend met de da. Bij onze hond was het zo dat hij zich echt had verstopt, we zagen hem bijna, in eerste instantie na alles doorgezocht te hebben dachten we dat hij was weggelopen. Bij nader nog eens de tuin helemaal door te zoeken vonden we hem, het was geen faforiete plek van hem, wel een waar hij zich goed kon verstoppen
Dit zijn hele nare dingen, ik hoop dat je hem bijtijds zult vinden en hem rustig kan laten inslapen bij de da. Heel veel sterkte !

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:09

Jeetje meis, wat erg voor je!
Als je nog meer honden hebt zou ik inderdaad met de honden een lange wandeling gaan maken, met hun erbij is de kans groter dat je haar vind denk ik...

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:13

He jakkes wat naar. Inderdaad wat hier boven al is gezegt, misschien met een andere hond (als je die hebt of eentje die jouw hond kent) gaan lopen en hopen dat die een spoor op pikt?

Heel veel sterkte en ik hoop dat je hem snel vind!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:25

Vooral RUStig zoeken, niet tieren , niet roepen...dan maak je het voor je hond nog rustiger.

Je hond heeft behoefte aan kalmte...Dus ja ja met je andere honden wandelen of met je gezien en /of vrienden...zet jullie allemaal op een lijn en wandel dan vooruit (zoals trrakkers doen bij een jacht) ...maar maak vooral niet teveel kabaal.

Zo vind je je hond ZEKERS ! en kan je haar/hem misschien uit zijn lijden verlossen...ze heeft genoeg geleden zo...

Sterkte ! En 20ha is makkelijk te doen...als je rustig blijft (ik heb er hier 21 en die zijn niet volledig afgebakend Boos! )

Laat je PC voor wat het is...en ga je hond zoeken ! Ik duim !!!!!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:18

Bedankt voor al jullie lieve woorden en meedenken....

We hebben haar nog niet gevonden..... ik heb geprobeerd te zoeken met onze Rottweiler en Jack russells, maar die geven geen sjoege.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze ver weg is want ze ging de laatste tijd nooit meer ver weg, ook niet met mij mee wandelen. Ze liep niet meer al te best, maar gisteren had ik echt het gevoel dat ze niet meer goed wist hoe en wat, ze was heel aanhankelijk en ging gevaarlijk dicht bij de paarden toen ik de stallen aan het doen was, wat ze normaal nooit deed....Ze had ook een vreemde blik in de ogen.
Onze honden lopen altijd los op het erf, maar het hele terrein is langs de weg goed afgezet, dus de weg kan ze niet op.
We hebben veel weilanden maar ook ruig terrein met heel veel onkruid, en steile hellingen naar de rivier (maar dat is allemaal best wel ver van huis)

Arme Jessie....dit is de laatste foto die ik heb van haar, afgelopen woensdag gemaakt.....

Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:23

Heb je al tussen het hooi en stro gekeken? Misschien dat ze zich daar verstopt heeft in een klein holletje?

Heel veel sterkte meid!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:13

Nog steeds niks? Ik voel met je mee, nogmaals sterkte.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:17

Heel veel sterkte! Hopelijk vind je haar snel!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:18

Jeetje wat naar zeg.

Lastig met zoveel vierkante meter grond om het huis.

Ik zou een paar vrienden optrommelen en het gebied proberen uit te kammen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:19

Veel sterkte. Maar ligt ze niet gewoon ergens is huis. Slaapkamers na gekeken en zo.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:22

Ah dit is idd wel heel erg naar Huilen en ik zou ook niet weten wat je moet doen maar ik vind het echt heel erg vervelend voor je!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:26

Ik wil je heel veel sterkte wensen, vind het heel naar voor je!
Hoop ook dat je haar nog zal vinden!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:29

Wat een naar bericht Ach gut ...

Onze Rottweiler heeft zelf 's avonds een rustig plekje uitgezocht in de tuin waar hij altijd graag lag...

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:32

Dat deed onze hond ook, maar die is na heel wat uurtjes weer naar huis gekomen. Hoop voor je dat jou hond dat ook doet!
Heel veel sterkte!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:07

Vaak in of onder een struik waar ze bijna niet opvallen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:13

Aww.. Sterkte!

Onze KAT is in zo'n situatie onder de trailer gaan liggen... Verder weet ik het eigenlijk ook niet... Heel veel succes en sterte!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:54

Heb je haar gevonden ?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:56

Bah wat erg, maar ik zou idd wel stevig gaan zoeken want misschien ligt ze al ergens maar is nog niet dood en kun jij haar uit het lijden verlossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:02

Heb je Jessie al gevonden?