Onze Australian Cattle Dog Jessie is sinds vannacht weg. Ze is ruim 11 jaar en had vorig weekend 2x een pijnaanval.
Maandagmorgen kreeg ze ook nog een epileptische aanval en dus meteen een dierenarts laten komen, onze eigen dierenarts was helaas met vakantie, de dierenarts die langskwam voelde iets in haar buik, en ik moest langskomen om haar te laten scannen.
Ze dacht dat Jessie een grote tumor had, en een sterk vergrote lever, ze zag het somber in en ik kreeg pijnstillers mee + nog een medicijn + de mededeling dat het nog een maand kon duren, maar ook nog een paar dagen...
Ze bleef al die tijd goed eten en drinken.
Maar 's middags kreeg ze weer 2x een epileptische aanval met heel veel schuim uit de bek, en was erg slecht. 's Avonds Jessie mee naar onze eigen dierenarts, die eigenlijk vakantie had maar voor ons een uitzondering maakte, met de gedachte dat dit haar laatste rit zou zijn, hij heeft haar weer gescand en zij dat het volgens hem niet zo heel ernstig was als de andere dierenarts deed vermoeden, hij dacht zelfs dat het misschien om een vergiftiging ging... en heeft haar antibiotica gegeven.
En.... Jessy leefde weer op afgelopen week, en ging weer gezellig met me mee naar de stal maar ze had wel een vreemde blik in haar ogen, gisteren ineens erger. Ook had ik gisteren het idee dat ze niet meer precies wist hoe en wat.....
En nu is ze weg. En wij zijn de hele morgen al aan het zoeken, maar we hebben hier 20 ha land dat grenst aan een rivier, (ze kan niet de weg op, dat is afgezet).
Ik heb wel eens gehoord dat een hond een stil plekje opzoekt om te sterven, maar is dat bijvoorbeeld in een bos (hebben we hier ook), of op een vertrouwde plek, een beschutte plek, tussen het hoge onkruid, gaan ze ver van huis (want dat deed ze eigenlijk al een poos niet meer)..... we weten niet waar we zoeken moeten en ik vind het zo erg.....

Heeft iemand zoiets meegemaakt of weet iemand iets, alle advies is welkom, ik wil haar zo graag vinden om te kunnen begraven