Kanarie alleen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Kanarie alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 12:40

Al een hele poos hebben wij een kanarie zebravinkjes.
Helaas is afgelopen nacht het laatste zebravinkje overleden en nu zit onze kanarie dus alleen..
Mijn vraag is wat nu wijsheid is, is het verstandig een diertje erbij te kopen (en welke dan?) in de toekomst willen we heel graag overgaan naar parkieten maar heb begrepen dat parkieten en kanaries niet bij elkaar zouden kunnen.

Iemand hier ervaring mee en die mij tips kan en wil geven over hoe nu verder??

Wilawander

Re: Kanarie alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:58

Ik zou hem niet alleen laten zitten. Kanaries hebben een eigen maatje nodig. met parkieten gaat vaak fout. Ze kunnen een hoop schade aanrichten met hun snavels. Ik heb wel kanaries samen gehad met 2 Grasparkieten die als uitzondering zeer lief waren en juist gepest werden door andere grasjes. Vandaar dat deze in mijn voliere met kanaries en zebravinken zijn gegaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:14

probleem is dan natuurlijk dat er tropen blijven komen.
Tuurlijk vind ik het niet leuk voor hem als hij alleen moet blijven maar aan de andere kant was hij wel altijd de sigaar met die zebravinken (tis een beetje een sulletje).
Hij ligt nu te maffen in het nestje waar eerst die zebravink inzat (er hangen er 2 maar die nieuwe wilden ze niet...)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:18

we hebben een hele lange tijd een kanarie alleen gehad. of dat hij echt gelukkig was kan ik niet zeggen nu hebben we kanaries en valkparkieten samen in een grote kooi en dit gaat heel goed. nog helemaal geen problemen mee gehad.
zou je niet een parkiet naast hem in een kooitje kunnen zetten zo heeft hij toch nog wat gezelschap en wordt hij niet gepest door de parkiet....

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:20

wij hadden ook 2 kanaries en eentje ervan is nu dood. We hebben gekozen om er geen meer bij te steken. Vroeger zat hij ook alleen, de tweede is er maar bijgekomen omdat we hem gevangen hadden in de tuin. Hij doet het goed alleen en kan zich best bezig houden, als je liever naar parkieten overgaat zou ik er dan geen meer bijnemen. Kun je hem niet doen naar mensen die nog kanaries hebben zitten in een voliere? Zou hij best wel fijn vinden lijkt mij!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:22

daar heb ik ook over gedacht, maar vind maar eens mensen die kanaries hebben...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:46

wij hebben kanaries maja een beetje ver weg voor jou. en om zo'n kanarie nou via de post te sturen is ook zo zielig Tong uitsteken

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:59

kan je hem niet laten vliegen dan? Knipoog

Mijn oma had vroeger ook een kanarie, genaamd pietje, en die was ook altijd alleen en is toch nog redelijk oud geworden dus hij vond het wel best geloof ik!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:06

haha ja laat hem maar over vliegen ik zal je wel mijn adress geven. geef jij de kanarie dan een tomtom of een kaart mee? Knipoog