Hond (pup) verzekeren ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Hond (pup) verzekeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 11:04

Hoi,

Ik heb sinds gister een Border Collie pup Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! (ze moet nog 16 dagen in het nest, maar ik ga natuurlijk nu alles al in orde maken voor haar !)

Nu heb ik het eea gelezen over verzekeren van de hond, maar ik vraag me erg af of het nu heel erg verstandig is, en of je er gemiddeld genomen wel of geen gebruik van zult maken.

De premie's liggen rond de 15 euro per maand voor een ongevallen en ziektekosten dekking. (protec) Dat is 180 euro per jaar, of 900 euro per 5 jaar.

Ik zie het dus zo, ik moet een soort berekening zien te maken, hoe groot de kans is dat de pup in de eerste 5 levensjaren 900 euro zal kosten voor ongevallen of ziekte. Je hoopt natuurlijk dat er nooit iets zal gebeuren, maar hoe groot zou statistisch de kans zijn, en dus een geldige reden om wel te verzekeren.

Mijn paard is niet verzekerd, daar heb ik eigenlijk een spaarpotje voor (en gelukkig heel veel mazzel)

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen en mij adviseren ?

dienetje

Re: Hond (pup) verzekeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:09

Wij hebben ook heel erg getwijfeld en hebben het toch niet gedaan. Gekeken naar wat er vergoed werd en hoeveel dat ging kosten ong. Hebben we zelf een spaarpotje opgezet. Daar uit kunnen we tot nu toe alles goed bekostige van vlooien druppels wormen pillen, en over kleine 3 maanden de sterelisatie.

En goede voeding enz. werkt toch ook wel beetje mee aan goede gezondheid.

Verder heel veel plezier ermee.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:23

ik heb het met mijn nieuwe pup begin dit jaar wel gedaan, ik heb de kosten voor dit jaar er al ruim uit..mijn ander hond had op haar pootje gestaan wat resulteerde in een behandeling van een week of 10...
ook word ze nog gesteriliseerd en hier krijg je ook weer een deel van terug...dus de komende 2 jaar heb ik er ruim uit zonder zelf een grote uitgave te moeten doen...

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:25

Statitisch gezien is de kans groter dat je duurder uit bent met een verzekering dan goedkoper. Anders zou de verzekeraar geen geld met de verzekeringen verdienen. Als er iets erg gebeurd, ik hoop het natuurlijk niet voor je, kun je wel ineens heel veel geld kwijt zijn. Als je dat risico kunt en wilt nemen, dan ben je waarschijnlijk goedkoper af zonder verzekering.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:30

Ik heb gekozen om mijn hond niet te verzekeren, omdat ze nog jong (2) was toen ze bij mij kwam en ik de kans op problemen klein achtte en pas op latere leeftijd verwachtte.
Helaas kwam ik er binnen een jaar achter dat ze gewrichtsproblemen heeft en nu zit ik dus zelf met maandelijkse kosten voor medicijnen die ze altijd moet blijven slikken.
Had ik wel een verzekering afgesloten, had ik die kosten waarschijnlijk vergoed gekregen, toch erg jammer....

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:18

Wij hebben ook geen van beide honden verzekerd. De ene is nu 12, de andere 5, en op wat speciale voeding en pilletjes voor de oudste na hebben we eigelijk nog nooit serieuze dierenartskosten gehad. Natuurlijk moet je daar een beetje geluk mee hebben, maar goed verzorging, goede voeding en voldoende (maar het eerste jaar zeker niet teveel, en zeker gecontroleerd!) beweging doen vaak al héél wat wonderen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:27

Onze hond van 8,5 jaar heb ik nooit in de verzekering gekregen omdat die altijd veel gezondheidsproblemen heeft gehad.
Mijn andere hond had ik verzekerd voor 5 jaar.
Nu in december zou dat contract afgelopen zijn en heb ik het opgezegt.
Ik ben het eerste jaar met 121 euro begonnen en ieder jaar ging de premie omhoog waarvan 1x flink en dit afgelopen jaar moest ik 178 euro betalen dat is dus 10 euro per jaar omhoog in die 5 jaar.
En ik heb zelden wat gedeclareerd dus het geld is weg, ik neem liever het risico en betaal waar nodig moet ik met de andere hond toch ook.
Als je financieel wat minder zit is het misschien wel een idee, dan kun je misschien beter die 15 euro per maand betalen en er zeker van zijn dat je geen hoge kosten krijgt.
Het ligt eraan en je moet idd geluk of pech hebben.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:48

Ik heb mijn pup ook niet verzekert. Ik laat haar niet steriliseren en heb dus ook geen 200,- kosten daaraan.
Inentingen en ontwormen, chippen word niet vergoed door de verzekering.
Mijn hele leven heb ik honden gehad en ik heb geen van allen verzekert en er ook geen extra kosten voor gehad (gaat om 4 honden in totaal) behalve voor de gangbare kosten als inenten en ontwormen. Extra kosten die ik wel had waren inslapen, cremeren. Heb erg gezonde honden gehad en nog steeds.
Kijk wat er verzekert word en of het duurder zou zijn om niet te verzekeren. Vaak is verzekeren toch duurder.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:23

Je kunt uiteraard de mazzel hebben dat je hond kerngezond is en er weinig gebeurt. Maar ja, je kunt natuurlijk ook pech hebben. Ik werk in een dierenkliniek en hoor het telkens weer: 'had ik toch maar die verzekering afgesloten...' als mensen ineens € 500,- af moeten rekenen.
Je kunt het helaas nooit van te voren voorspellen, maar stel dat je hond z'n poot breekt of bv een flink virus oppikt en (ik zeg even wat) aan het infuus moet en in de kliniek moet blijven, dan gaat de kassa al snel rinkelen. Medische kosten zijn duur en er valt niet op te bezuinigen.

Kijk eens op http://www.verzekerjehuisdier.nl, hier staat veel info en de verschillende aanbieders worden op een rijtje gezet qua kosten en wat ze wel en niet vergoeden. In de praktijk hebben wij vooral goede ervaringen met Petplan en Proteq

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:28

Ik heb mijn hond 4 jaar lang verzekerd gehad, toen ging de verzekeringsmaatschappij failliet en kon ik fluiten naar mijn geld. Verdrietig Ik raad dan ook niemand aan om je hond te verzekeren, vanwege mijn eigen nare ervaring. Doe gewoon elke maand het geld wat je aan verzekering kwijt zou zijn in een spaarpotje Knipoog

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:19

Mijn hond staat wel verzekerd, en heb het er iig al voor 3 jaar uit, kwa geld. Een hond met diarree is al gauw 75 euro. Zo heb je wel meer kleine dingetjes, die toch aardig kunnen oplopen. Heb er geen dag spijt van gehad. Heb trouwens altijd de honden in verzekering gehad

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:21

Siggy schreef:
Je kunt uiteraard de mazzel hebben dat je hond kerngezond is en er weinig gebeurt. Maar ja, je kunt natuurlijk ook pech hebben. Ik werk in een dierenkliniek en hoor het telkens weer: 'had ik toch maar die verzekering afgesloten...' als mensen ineens € 500,- af moeten rekenen.
Je kunt het helaas nooit van te voren voorspellen, maar stel dat je hond z'n poot breekt of bv een flink virus oppikt en (ik zeg even wat) aan het infuus moet en in de kliniek moet blijven, dan gaat de kassa al snel rinkelen. Medische kosten zijn duur en er valt niet op te bezuinigen.

Kijk eens op http://www.verzekerjehuisdier.nl, hier staat veel info en de verschillende aanbieders worden op een rijtje gezet qua kosten en wat ze wel en niet vergoeden. In de praktijk hebben wij vooral goede ervaringen met Petplan en Proteq

Dit hebben wij met onze eerst hond gehad. Operatie van een dikke 900 euro. Helaas hond niet overleefd. Maar toch alle 80% vergoed gekregen. Je moet wel natuurlijk eerst het hele bedrag betalen aan de DA voor de verzekering iets uitbetaald. Proteq iig.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:59

Myra87 schreef:
Je moet wel natuurlijk eerst het hele bedrag betalen aan de DA voor de verzekering iets uitbetaald. Proteq iig.

Uiteraard, je kunt de kwitanties inleveren bij de verzekering en dan krijg je je geld terug. De DA moet daar natuurlijk niet op hoeven wachten, voordat hij zijn centen eens ziet.

@Sanne222, er is een aantal jaren geleden inderdaad nogal wat heibel geweest rond een failliette verzekeringsmaatschappij. Petplan en Proteq hebben grote maatschappijen achter zich staan en hebben duidelijke polisvoorwaarden. De kans dat daar iets soortgelijks meegebeurd is minimaal.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:34

Ik heb mijn nieuwe hond wel verzekerd en daar ben ik ook zeker heel blij mee. Ik heb in drie maanden tijd het geld er al uit voor het eerste jaar. Ons vorige hondje hadden we niet verzekerd en dat hadden we achteraf beter wel kunnen doen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:06

Ik heb ook mijn hond verzekerd en tevens mijn 5 katten.
Ik heb ze wel verzekerd bij petplan, die is net iets goedkoper, en vind ze betere service hebben..En ik heb maar eenmalig 15 euro eigen bijdrage per declaratie... En kan ze voor een jaar opsparen

(3 katten bij petplan nu 1 hond en 2 katten bij proteq, wil ze allemaal over zetten naar petplan)

Ik heb dus gemiddeld voor rond de 70 euro per maand aan verzekeringen, maar heb het er toch steeds uit...En anders jammer maar stel ik ga nu sparen elke maand 10 euro en over 2 jaar mankeren ze wat voor 700 euro.. heb ik nog lang niet genoeg gespaard Clown

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:11

Haha! Ik ben eigenlijk dus nog niet verder. Van de 15 berichten zijn er 2 van mij en 7 voorstanders en 6 tegenstanders Clown

hihi

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:22

Daar schiet je idd niet zo mee op. Maar verzekeren moet je ook niet doen voor een oorontsteking of een verkoudheidje. Maar stel dat ze aangereden wordt door een auto of iets opeet en geopereerd moet worden. Dan ben je in 1 keer veel geld kwijt en dan ben je blij als je er 1 hebt. Je kan ook zelf elke maand geld opzij zetten maar dat werkt maar bij heel weinig mensen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:40

het ligt idd aan je eigen situatie en of je in een keer veel geld zou kunnen missen.
Want meestal moeten de diertje naar de da als het jouw effe niet uitkomt.
Ik kan mijn oudste hond niet meer verzekeren omdat hij teveel kwalen al heeft en dat wordt niet meer opgenomen in de verzekring.
Ik ben al vanaf mei met hem aan het dokteren vanwege een allergie met jeuk.
En ben zo sriekum aan al zo'n 500 euro lichter, dat gaat hard.
Dat is wat ik zeg je kunt geluk, je kunt pech hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:19

Ik vind die van petplan opzicht wel een hele mooie verzekering, ik ben met caylo bij proteq maar heb deze opgezegd.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:18

Ik heb een spaarpotje, zo ie zo ook voor mijn paard. Maar als hij nu een mega operatie moet ondergaan, bijv koliek, heb ik dat geld ook niet even liggen. Dan zal ik moeten lenen, danwel bij mijn moeder of bij de bank.... Gelukkig heeft die nog nooit iets ernstigs gehad.

Ik ga ook nog even naar Petplan kijken !!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:21

Ik heb goed gebruik gemaakt van de verzekering van mijn hond.

In november 2006 is hij geopereerd aan blaasstenen, rekening ruim 800 euro.
Nog geen 3 maanden geleden is hij geopereerd aan een maagtorsie, rekening zo ongeveer 900 euro.

Ik ben zeer blij dat ik de verzekering toen heb afgesloten aangezien ik nu niet hoefde na te denken over het feit wel of niet opereren bij maagtorsie.

Nu is mijn hond er nog, anders had ik hem laten inslapen.

Mijn premie is er dus voor de komende jaren uit.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:27

petplan ziet er over het algemeen wel heel goed uit. Ook 50% van de sterilisatie en bij de plus dekking ook entingen ed tot 50 euro.

Dus op het moment dat je dier niets krijgt, en je ent gewoon jaarlijks (enting kost gemiddeld 40 euro incl bezoek) heb je al 40 euro per jaar terug op je premie en betaal je dus nog maar 140 euro per jaar aan risico.... (en dan nog die 50% voor sterilisatie en ontwormen en vlooien bestrijding)

Andere vraag dus, wat ben je gemiddeld jaarlijks kwijt aan ontwormen, enten en vlooienbestrijding ??

Als dat rond de 100 euro is heb je dus 40 euro 'weggegooit' als je dier niets krijgt, das het risico dan weer niet waard en zou ik wel verzekeren !!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:52

Mijn border collie is bij Proteq Dier en Zorg verzekerd. Prima service!