Nu zou ik haar graag naar buiten willen laten, maar ik weet niet of het verstandig is. Ik heb een klein stukje van mijn tuin(tje) afgezet, zodat ze wel buiten kan zitten. Dat vindt ze geweldig, en dus zit ze daar vaak. De laatste 2 weken heb ik haar ook al een paar keer buiten het hekje gelaten. Ze gaat dan direct op ontdekkingstocht, en speelt met alles wat ze tegenkomt.
Maar zelf vind ik het toch wel vreselijk spannend. Ze loopt steeds verder weg, en meestal haal ik haar na 5 minuten alweer binnen. Daar is ze het inmiddels helemaal niet meer mee eens, ze staat nu dus ook regelmatig te gillen dat ze naar buiten wil.
Hoe zal ik het aanpakken, haar gewoon naar buiten laten en dan haar gang laten gaan? Zo loopt al wel een eind weg (nouja... ik vind 20 meter van huis gewoon al héel ver

Is het uberhaupt verstandig om een 12jarige poes naar buiten te laten, terwijl ze dat helemaal niet gewend is? In het asiel vonden ze dat geloof ik niet zo'n verstandig idee, maar ze hadden ook niet verwacht dat ze daar behoefte aan zou hebben. Maarja, Dreamy vindt het toch wel érg leuk buiten. En aangezien ze erg speels is en graag op ontdekkingstocht gaat, gun ik het haar wel heel erg om lekker buiten te kunnen spelen.
Hebben jullie hier ervaring mee?