Kat eet vogels op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Kat eet vogels op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:08

Frodo, mijn kat van 2, heeft zich ontpopt tot een ware killer. Nagelbijten / Gniffelen
Regelmatig vind ik een mooi verenkleed voor m'n deur. (of soms in huis als m'n deur open stond)
Vandaag spotte ik m weer met een mus.
Maar in plaats van m kado aan mij te doen (zoals de meeste katten doen), mag ik niet in de buurt komen (hij weet dat ik het dan afpak). Grommen en blazen. Om vervolgens de vogel helemaal op te eten.
Hij krijgt meer als genoeg eten van me. En ik vind het niet echt prettig voor de vogels in de buurt.
Maar een bandje met belletje zie ik ook niet zo zitten. Bloos Veels te bang dat ie blijft hangen ergens. En vraag me ook af of het wel helpt. (hij vangt ze ook gewoon uit de lucht Clown)
Wat kan ik doen? Of zal een bandje+belletje echt de enige oplossing zijn?

Niet voor de gevoelige kijkers
http://i246.photobucket.com/albums/gg11 ... G_1822.jpg

Tempus_Fugit

Re: Kat eet vogels op

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:10

Gatver die foto...

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:11

Binnenhouden.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:11

Dat is nu eenmaal katten. Hier geven ze, ze of cadeau of peuzelen ze op. Met belletje helpt wel, overgens is er bij ons nooit een kat blijven hangen Lachen maar dan nog zullen ze er wel vangen hoor. Het is nu eenmaal de natuur, niets tegen te doen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:12

Liesje_Lover schreef:
Binnenhouden.

Haha, wel iets tegen te doen, dit dus. Vork

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:12

Mijn kat heeft zichzelf opgehangen aan haar bandje, dus dat raad ik je af!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:13

C'est la vie

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:14

Ik begrijp best dat dit het leven is.
Maar denk niet dat ik ook zo denk als mijn kat gegrepen wordt door een hond Tong uitsteken
Wat niet weet, wat niet deert. Maar hij neemt ze dus ook mee naar huis.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:15

Tsja, binnenhouden omdat hij een echte kat is? Laat hem lekker kat zijn Lachen, ik denk eerlijk gezegd dat dit nog beter voor hem is dan kattenvoer met al die toevoegingen waar ze toch niets aan hebben.
Het ziet er inderdaad niet zo lekker uit, maargoed, daar wen je wel aan Clown ..hihi

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:17

Er valt inderdaad weinig aan te doen. Binnenhouden zoals al gezegd is de beste optie. Nu loop je ook het risico dat hij een keer stikt in een botje ofzo.
Ik denk niet dat hij ze vangt omdat hij honger heeft maar, gewoon voor het lekkere. Vergelijk het maar met je zelf. Je hebt zeer uitgebreid gegeten maar een uurtje later kan dat dropje er toch nog wel even bij. Niet omdat je het nodig hebt maar, het is oh zo lekker.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:18

wees blij dat ie alleen vogels meeneemt.....die malloot van mij kwam vandaag met een half konijn aanwandelen, dat is pas goor... en waar ie die weg heeft??? goeie vraag wel waren de jagers er vandaag dus ik gok dat dit konijn aangeschoten was of zo.
Maar om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat je er tegen kunt doen als je geen belletje om wilt doen, waar ik in kan komen hoor, heeft ons ook al een kat het leven gekost vandaar dat tom zonder loopt en dus helaas naast muizen ook vogels etc vangt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:18

Die van mij jaagt er wel op, maar ze neemt ze godzijdank nooit mee naar huis! Ze ligt dan ook meeste van de dag op de auto te slapen, haha.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:19

Bandje met een belletje kan, er zijn(ik weet niet waar) speciaal bandjes te koop met een veiligheidssluiting die open klikt als er aan het bandje getrokken wordt, dus klikt direct los als de kat ergens aan blijft hangen Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:24

@Needje;
ik zou er erg verdrietig om zijn als dat zou gebeuren, maar dan heeft hij wel een super leven gehad, en dat gevaar hoort er bij.
Dat is echt crap en natuurlijk zou ik boos zijn. Maar C'est la vie Lachen

Wat heb jij trouwens een bloedbloedmooi paard Wow!
Laatst bijgewerkt door Alexx op 30-08-08 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:26

Getver... Onze kat vangt ook vanalles en nog wat (muizen, vogels, mollen...) maar hij vermoordt ze gewoon en komt ze dan cadeau doen. Leuk hoor zo'n beest...
Belletje lijkt me een optie maar anderzijds, that's life...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:28

M'n vroegere poekie bracht ook vanalles mee. Maar dat was "alleen" onthoofd altijd. Clown Altijd netjes op de mat bij de achterdeur.
Deze slacht ze gerust in huis verder af. Zodra ik m zie met een vogel doe ik meteen de deur dicht. Bloos
Die rooie van me vangt ze maar heel soms. Heb het maar 1x gezien iig. Toen ving ze er een uit de lucht. Nagelbijten / Gniffelen (daar helpt geen belletje tegen)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:36

Tuin afzetten ?

Lastig, meeste katten eten ze niet meer op...eerder een bewegend vogeltje dat ze interessant vinden. Ik zou hem wel wat vaker ontwormen, vogels en muizen zijn dragers van parasieten.

Zo heb ik meegemaakt dat ik op een dag veren in mijn slaapkamer vond...verder heel het huis afgespeurd, niets gevonden. Dag 2...ik kom thuis en wil wat drinken pakken, zit er een merel mij aan te kijken vanaf de broodrooster (levend en intact Haha! ) Beest is dus 2 dgn in huis geweest met 7 katten Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:40

Respect voor de merel!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:41

he kicked some arse Afgod

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:42

Mijn kat eet ook de vogels die hij vangt helemaal op. Ik doe hem echt geen belletje om, zou ik super zielig voor hem vinden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:45

Begin deze zomer kwam onze jagende dame ook ineens met vogeltjes en muizen thuis.

Ze draagt nu alweer enkele maanden een bandje met veiligheidssluiting en een belletje. Als ze vastzitten, schiet de veiligheidssluiting los. Ideaal!! Al die tijd niets gevangen.

Maar gistermorgen had ze TOCH ineens een muisje te pakken, die ze vrolijk kwam brengen. (ik heb d'r vriendelijk doch dringend verzocht de buit BUITEN op te eten; ze vreet alles wat ze vangt op, maar komt het gráág even aan ons laten zien...) Maar als je je als muis of vogel laat vangen door een kat met een belletje (je hoort 'r van verre aankomen), tja, dan is er denk ik ook wel iets mis.... Dus ik denk dat ze zo'n dier dan uit z'n lijden verlost.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:03

dat is gewoon de natuur en mij is altijd verteld dat ze alleen de zwakkere beesten pakken want die gezond zijn krijgen ze meestal niet te pakken.
toen ik nog thuis woonde had de kat een konijn naar binnen genomen maar dat wisten we niet had hij verstopt onder het bureau stinken joh pas na een week kwamen we er achter wat het was :s

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:05

Nagelbijten / Gniffelen Iejl

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:05

Mijn kat heeft een bandje wat af gaat als hij blijft hangen,hij is het al een paar keer kwijt geraakt.Onze kitten heeft ook zo,n bandje.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:52

Wees blij dat de kat de vogels in ieder geval dood maakt. Die van mij brengt alles levend binnen om het vervolgens in mijn huis los te laten!