Kat eet raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Kat eet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 10:40

Hallo Knipoog

Het is niet echt een probleem,maar ik zou wel eens willen weten waarom ze dit doet.
Mijn kat eet nogal raar uit haar bakje,ze zet haar bovenste tanden op de rand v/h bakje,en met haar onderste tanden pakt ze enkele brokjes en neemt/sleept dat dus zo naar de rand v/h bakje en eet dan haar brokjes op.
Weet iemand waarom ze dit doet en of meerdere katten dit doen ?

Alvast bedankt Knipoog

Jokonootje

Re: Kat eet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:18

het zal gewoon een maniertje zijn die je kat ontwikkeld heeft...

Ze heeft verder geen problemen met haar gebit?!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:01

Nee,volgens mij niet,haar gebit is helemaal in orde hoor,als er wat mis was met haar gebit zou ze ook maar weinig eten denk ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:01

sommige katten zijn allergisch voor plastic bakjes en anderen eten gewoon stom... Knipoog heb je al eens een andere vorm bakje geprobeerd of een schotel of zo?

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:27

Ze is niet allergisch voor plastic bakjes,eerst at ze uit een glazen schoteltje (zonder randje),en daar at ze normaal uit,maar ze knoeide al haar eten er vaak uit vandaar dat we nu een bakje met rand hebben gekocht.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:18

maar het blijft een kat en katten zijn nou eenmaal rare wezens.... Knipoog
Ik heb er eentje die wast alle natte brokjes tot ze droog zijn en dan liggen ze inmiddels naast het bakje, maakt niet uit welk merk, de saus is blijkbaar lekkerder Clown Haha!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:23

ik heb een kat gehad die met zijn pootjes ( nagels) zijn droge brokjes en vleesbrokjes uit het bakje halde en dan opat .
moest er altijd wel om lachen ,
na het eten moest meneer ook altijd ff in bad .
Dan moest ik de kraan stukje openzetten en ging ie zichzelf heerlijk wassen .

tja katten zijn rare wezens denk dat dit ook voor jou kat een fijne manier is om zo te eten .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:38

Idd katten en eten Knipoog. Die van mij kan ook raar eten. herken alle mogelijkheden van hierboven Knipoog

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:22

Mijn kat hebben we graatmager onder een container gevonden,en die moest vroeger natuurlijk altijd vechten voor zijn eten en schrokte alles naar binnen.Dat doet ie nu dus nog Tong uitsteken
Ook likt hij alles op,of hij grist als je het eten in zijn bak schept snel het grootste stuk eruit.Want dan denkt ie:Zo,nu weet mijn baasje niet meer hoeveel ze me al had gegeven,dus doet ze er nog wat bij!(Maar daar trap ik niet meer in.)Mijn andere kat eet net zo als deze.Ze schrokken en na afloop lopen ze allebij rond met geleisaus op hun neus

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:29

Tja, zo hebben ze allemaal wel wat.
Mijn vorige kat weigerde om droge brokken uit een schaaltje te eten. Ze smaken schijnbaar beter als ze ernaast liggen. Verward
Nu heb ik een poes die af en toe met het blikvoer het hele huis door gaat. Dan neemt ze een brokje in haar mond en gaat hard mauwend door het hele huis heen. Het lijkt alsof ze haar kittens wil gaan voeren en die kwijt is, vandaar het roepen. Uiteindelijk laat ze het vallen en eet ze het gewoon op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:31

1 van mijn katten haalt vaak met haar pootje een brokje uit haar bakje en de ander drinkt vaak via haar pootje (pootje in een ba met water en dan je poot aflikken...)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:58

Hm 1 van onze katten propt zijn hele bek vol, laat het vervolgens op de grond vallen en gaat daar zitten eten...
Met eten heeft hij trouwens ook nogal moeite, hij laat alles eerst 3x uit zijn bek vallen (waardoor het zo vies soppig wordt) voordat hij het naar binnen krijgt.
Zijn gister toevallig bij de DA geweest voor entingen en hebben gelijk zijn gebit na laten kijken, maar dat zag er hartstikke goed uit. Dus waarschijnlijk is hij gewoon gek Haha!