Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
neverstop schreef:het label in de oren is idd GEEN identificatie nummer o.d
dit is alleen geloof ik een registratienummer voor als ze verkocht zouden worden.. misschien idd wat folders ophangen ofzo
neverstop schreef:ja meen 't helaas wel.. doe opleiding dierverzorging en kwam dat toevallig eens tersprake, die krijgen ze voor als ze verkocht zouden worden... maar helaas geen indentificatie nummer..
misschien wat je zou kunnen doen is de nummers via google zoeken of eens langs de politie gaan (weet alleen niet of ze iets voor je kunnen doen dan maar 't is 't proberen waard)
neverstop schreef:het label in de oren is idd GEEN identificatie nummer o.d
dit is alleen geloof ik een registratienummer voor als ze verkocht zouden worden.. misschien idd wat folders ophangen ofzo
neverstop schreef:jaja snap ik dat als ze idd een geit of zo kwijt zijn de oornummers door geven voor als ze er een tegen zouden komen kunnen controleren enz.. dat volg ik nog.. vandaar dat k ook zei misschien eens bij de politie na vragen ofzo
en met die nummers weet ik, maar zover ik nog weet was dit alleen zo ver verplicht voor als de dieren verkocht zouden worden.. (maar lijkt me aan de ene kant ook wel logisch dat ze dan idd met deze nummers geregistreerd moeten staan bij een instantie welke weet ik niet)
haha sorry, maar dan zouden op de kinderboerderij toch wel paar boetes uitgeschreven moeten worden aan gezien er een paar geiten tussen lopen die ondertussen nummerloos zijn.. (mede door gevechten van bokken onder elkaar)
colunder schreef:via de oormerken kunnen ze echt de eigenaar wel opzoeken(als ze willen)
op elk oormerk staat ook het nummer van de eigenaar(UBN nummer).
misschien is het wel een bokje wat verkocht is aan een turk of marrokkaan voor de slacht en is hij ontsnapt.er gaan veel bokjes naar turken en marrokanen.
ik hoop dat je de eigenaar vind en dat hij niet voor de slacht bestemd is.
is het een dwerggeitje of een melkgeit?