Nadat mijn maatje (Steffie, Amerikaanse stafford) 2 jaar geleden overleden is op (bijna) 12 jarige leeftijd, nu sinds kort, na lang zoeken weer een nieuwe hond, genaamd Steffie. (Die naam had ze al)
Steffie is een bijna 3 jarige Amerikaanse Stafford x Boxer met een apart karakter. We denken dat Steffie vroeger mishandeld is door een man, aangezien ze als er een man binnenkomt met haar benen tussen haar staart wegkruipt, of gaat grommen.
Hoe kan ik haar aan vreemden en mannen laten wennen, zonder dat ze met de staart tussen dr benen wegvlucht?
Overigens doet ze dit vrijwel alleen binnen, buiten lijkt het wel een hele andere hond.
Ze is heel aanhankelijk bij mij, achtervolgt me overal, ligt met dr kadaver op mn schoot, volgt me zelfs naar de wc en ga zo maar door. Terwijl ze bij mijn broertje (13) en zusje (11) nog weleens achteruit deinst, of gaat grommen.
Bij mijn moeder is dit verschillend, de ene keer wel angstig en de andere keer niet.
Als je op de bank zit, is het trouwens goed, en dan komt ze gewoon bij je liggen ongeacht wie het is. (Natuurlijk eerst wel even snuffelen en wennen)
Ook plast ze van blijdschap of angst, iemand enige suggesties om dit af te leren?

Nou eindelijk tijd voor de fotos:

Op mn schoot natuurlijk

Met mn zusje

Slapend

Met balou, de hond van mn zusje

Knapperd