Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SuzanLarissa schreef:Werkt de nier niet meer goed of is hij echt beschadigt???
_iza_ schreef:Welke variant van Hill heb je? En is dat voor de nieren of omdat hij overgeeft?
Mijn ene kat krijgt dat nu dus voor haar nieren. Brokjes en zakje gaat goed, maar het blikje vind ze vies. En ze is op zich niet kieskeurig, maar van het blikje eet ze twee hapjes en dan hoeft ze niet meer.
Een andere kat gaf een tijdje ook veel over en bij haar heeft toen een zo een spuitje heel goed geholpen. Ik heb toen ook een andere variant van Hills gekregen, omdat ze ook mager was geworden en pas een paar maanden oud is. Een soort krachtvoer was dat en dat werkte heel goed. Ze kwam echt veel aan binnen een paar dagen
_iza_ schreef:Mijn kat heeft een nier die niet helemaal goed functioneert. Na twee keer bloed testen heeft de DA geconcludeerd dat een nier iets beschadigd is. Ze moet nu de rest van haar leven iedere dag een pilletje hiervoor en mag alleen nog maar speciaal voedsel.
Zijn er meer mensen die dat hebben met hun kat? En is het nodig om en speciaal voedsel en iedere dag medicijnen te geven voor een nier die een klein beetje beschadigd is?
Sjolvir schreef:Marvan Tom : Hill's (presciption diet). Wat wordt genoemd is slechts het merk en dat het een voorgeschreven dieet is,
zegt niets over het soort dieet.
als een dier algemeen ziek is, zoals die van jou en braakt, kan hij ook voor een deel uitgedroogt zijn.
En daardoor afwijkende bloedwaardes hebben (Echter die afwijkende waardes kunnen komen door het uitdrogen, dus
als je kat is opgeknapt laten hertesten! Best kans dat je kat haar nieren helemaal oke zijn!) Vandaar ook dat je
eigelijk altijd de combinatie van ureum en creatinine meet, en niet een losse waarde.
Hoop dat jouw kat gewoon afweek door uitdroging!