Jong konijntje met wat diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Jong konijntje met wat diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 22:05

Bij het oppakken vanmiddag merkte ik dat Pluis (7 weken oud) een wat vieze kont en stinkende diarree had. Verder is ze nog levendig en drinkt ze goed, alleen voelden de oortjes iets kouder dan normaal aan (niet extreem koud). Eerste wat in me opkwam was misschien een Coccidiose infectie?

Ik weet zelf even niet goed hoe te handelen nu omdat ze (nog) goed fit oogt en blijft drinken (en dat wordt dan paravet Knipoog). Morgen even een bezoekje DA en daar een spuit Baycox of poeder krijgen, of zelf bij de Boerenbond de Coccidiose poeder halen en dat met wat water "dwangvoeren"?

Nickeltje

Re: Jong konijntje met wat diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:31

Inmiddels ben je een dag verder...
Hoe is het met je konijntje?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:02

Heb vanochtend bij de Boerenbond een potje Finicoc gehaald en dat in het normale drinkwater gedaan, en een deel met de spuit gevoerd. Beestje liet alles goed toe, blijft nog steeds goed drinken en is toch beduidend fitter dan gisterenavond. Ze heeft ook als extra nog een spuit koude kamillethee binnengekregen (kreeg ik als tip mee bij de BB) tegen de eventuele krampjes.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:08

Dat klintk helemaal goed dus!!
Wees verder voorzichtig even met het voeren van sla en koolachtige dingen, daar kunnen ze ook gevoelig op reageren en vooral nu hij al wat aan het rommelen is.

Wat wel heel erg goed is ter aanvulling is als je ergens in de buurt wat wilgen takken van een boom kunt slopen voor hem, met verse blaadjes...

Sterkte verder!!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:10

Sla en kool krijgen ze hier nagenoeg nooit ivm de gasvorming die kan ontstaan, eigenlijk altijd een klein stukje appel of kiwi als ze iets lekkers krijgen. Voor de rest loof van wortels en hooi Lachen

Zal eens op zoek gaan naar een wilg hier in de buurt!