We hebben een kattenluikje voor de poezen, en een vreselijk goede jager in de familie, dit is poes Destiny en we hebben een waardeloze jager kater Zoë en we hebben een poes die spinnend toekijkt met de naam Chibi.
Omdat Destiny regelmatig dieren mee naar binnen neemt duiven/exters/ratten/muizen/tropische vogels

Nu zit ik zo lekker te bokken (2de verdiepeing) en ik hoor mijn Destinytje een muizenmauw doen (ze mauwt anders als ze dieren heeft). ik sluip naar beneden en ja hoor, mn muts duikt de badkamer in met een muis en gaat achter de stoomcabine zitten, ik had verwacht dat ze uitgespeeld was maar dat was niet zo. ik pak een doosje en roep zoete lieve woordjes als snoesje,lieffie,schatje, princessje etc. Destiny komt tevoorschijn met de muis en ik sluit alle deuren op de verdieping 1ste om te voorkomen dat ze vlucht, daarna aai ik haar (met het doosje in mn handen) en zeg dat ze het goed gedaan heeft, ze laat de muis los om hem aan mij te geven ze spint trots langs mn benen en de muis zet het op rennen, hij leefde dus nog, vervolgens sta ik hysterisch te gillen en de muis rend rondjes om mn benen, het doosje vliegt een meter de lucht in en Destiny staat nog steeds trots om mn benen te spinnen.
Ik verhuis naar de trap en sta met me voeten op de 1ste tree en leun met me handen tegen de muur zo'n 1.20 verder (stond dus gestrekt over de verdieping). Poes vraagt zich af wat ik aan het doen ben, ik til het etensbakje op waar hij onder zit en muis springt tevoorschijn waardoor ik wederom gillend rond ren.
Destiny gaat weer achter de muis aan en tikt hem naar beneden, Jeej! we zijn op de begane grond, nu kan ik dus de deur open zetten en kan ie naar buiten, Maar die muts raakt hem kwijt, ik ga naar de meter kast pak de kaplaarzen van me stiefvader en een zaklamp van bijna een halve meter lang, hij deed het niet maar het gaat om het idee ik wilde iets om mee te meppen. en bescherming om me voeten zodat ik niet meer zo hard sta te springen als ie tevoorschijn komt.
ik trek de schoenenkast naar me toe en muis tovert zich tevoorschijn nu sta ik vervolgens met kaplaarzen én een zaklamp van een halve meter te stuiteren en tegen me kat te schreeuwen dat ze hem moet pakken inplaats van op de trap zitten. ik poes naar beneden getilt en gezegd pak de muis! je kan het! ik heb de buitendeur opengezet en muis was inmiddels al in de huiskamer.
Toen kwam mijn kater zoë binnen, zoë is de domste poes die je kent, hij is lief, maar dom, hij ziet de muis en tot me verbazing heeft hij hem in één keer te pakken en rent gelijk naar buiten, pfew daar ben ik vanaf, ik laat ze er nog wel even mee spelen, zoë laat hem los bij een ingeklapte tuinstoel en muis rent richting de bosjes terug naar zn holletje, 3 kwartier later ben ik doodop zit mn kater nog steeds bij de ingeklapte tuinstoel want hij weet niet waar zn muis is (en net toen ik dacht dat ie best slim was *giechel*

Ik heb inmiddels het luikje maar weer dichtgedraaid