De top 5 vakantie hufters, denk na voor je een huisdier neem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De top 5 vakantie hufters, denk na voor je een huisdier neem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:17

Let op dit is nog maar het topje van de ijsberg!!!!

De top-5 van Vakantiehufters gaat over mensen die de verzorging voor hun huisdier in hun vakantie niet goed regelen. Mensen die wel profiteren van een vroegboekkorting bij de reisbureaus of gezinskorting in het hotel, maar geen geld over hebben voor een dierenpension. Wat sommige mensen met hun dieren doen, is te gek voor woorden. Hufterig, vinden wij. In deze top-5 hebben we de ergste hufterigheden bij elkaar gezet.

1. 'All-exclusive'
Gezellig met het gezin naar een all-inclusive resort. Voor familie poes is niets inclusief: de eigenaren zetten de dieren gewoon buiten de deur. De gewaarschuwde dierenambulance trof een moederpoes met vier kittens van circa drie maanden, allemaal vel over been. Ook pa kater moest vermagerd worden afgevoerd.

2. Enkele reis 'Tuinesië'
Een dame meende dat zij wel wist wat haar hond nodig had tijdens haar weekje weg. Zij sloot hem op in de tuin. Parasol erbij, bak voer en water ernaast en klaar is Fikkie…

Afbeelding

3. Overdekte safari
Een bakker dacht twee vliegen in één klap te slaan voor zijn vakantie: door de kat in de bakkerij op te sluiten, zou de winkel verlost worden van muizen en hoefde hij dus ook geen eten voor de kat achter te laten. De 'muizenvanger' was een schraal katertje van zeven maanden dat zich schor schreeuwde om bevrijd te worden.

4. Tropisch vasten
Twee konijnen kregen ongevraagd een kuur-vakantie toen hun eigenaar bepakt en bezakt vertrok: in het hok was niets anders dan een kale bodem zonder stro en een stronk hout om aan te knagen. Hoewel het dak van het hok enigszins was opgelicht, stoofden de dieren bovendien in de warmte omdat het gaas van het hok omgeven was door plexiglas.

Afbeelding

5. Volgeboekt
Een familie gaat op vakantie en zegt de verzorging van het konijn te hebben geregeld met een familielid. Het familielid is echter volop bezig met verhuizen en kan het konijn er niet bij hebben. Volgens het familielid weten de vakantievierders dit ook. Terwijl er wordt gesteggeld over de verantwoordelijkheid, wacht het konijn intussen onverzorgd af of, en waar, er mogelijk volpension-accommodatie vrijkomt.

Bovengenoemde verhalen zijn waar gebeurd. Geen excessen, geen uitzonderingen, zoals misschien lijkt. Integendeel, vergelijkbare situaties komen keer op keer voor. Het verhaal 'Tuinesië' hadden we bijvoorbeeld ook 'Balkonia' kunnen noemen... We hadden u kunnen vertellen over de kat die in de tuin was achtergelaten met een stoel met kussen onder een afdakje. En een krabpaal... Voor de kat die op safari moest in de bakkerij van zijn eigenaar zijn talloze varianten beschikbaar over huisdieren die worden verondersteld in de vakantie zelf kun kostje bij elkaar te scharrelen. En ga zo maar door...

De Dierenbescherming vindt dat mensen niet aan een huisdier moeten beginnen als ze niet de volle verantwoordelijkheid voor dat dier willen nemen. Overweegt u een huisdier te nemen, maar twijfelt u nog? Doe dan onze huisdierentest voor honden of voor katten.

http://www.dierenbescherming.nl/dierenb ... ws/id/1914

Spikers

Re: De top 5 vakantie hufters, denk na voor je een huisdier neem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:53

Erg hoor dit soort verhalen, en het ergste is het gebeurd ieder jaar weer, mensen nemen in een impuls een huisdier zonder na te denken wat er moet gebeuren als ze op vakantie gaan.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:04

Raar is het inderdaad. Je gaat toch niet weg zonder een goede verzorging te regelen. Dieren gewoon het huis uitzetten vind ik helemaal schandalig.. Ach ja, mensen he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:07

Schandalig Boos!
En het allerergste is dat dit geen uitzonderingen zijn Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:15

Ik snap niet dat mensen met zo'n triest geweten nog heerlijk kunnen genieten van hun vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:20

Ik hoop met heel mijn hart dat van ál deze mensen hun vakantie helemaal verpest is Vork Maakt me niet uit door wat!

Wat een stelletje hufters allemaal. Eigenlijk zouden ze dierenmishandelaars met naam, toenaam en adresgegevens in de krant moeten zetten. Mooi dat ik dan even een bezoekje ga brengen. Duivel

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:30

Jeetje TE schandalig voor woorden!!! Neem dan geen dier!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:41

Ik snap al helemaal niet dat iemand blijkbaar wel verstandelijk genoeg is om een huisdier te kopen (dus de capaciteit heeft om een verkoper aan te spreken, een dier te kopen en tot de vakantie weet te laten overleven), maar niet om in te denken dat een hond vastbinden bij een bakje water en brokken niet gaat werken Gestoord .

Triest zeg. Zijn dat mensen zonder sociale contacten? Onze paarden gaan elk jaar op vakantie op een pension. Maar toen we nog kleine huisdieren hadden, hadden we altijd iemand waarmee we afgesproken hadden dat ze dagelijks verzorgd werden. De buurman, een familielid, een vriendin...er was altijd wel iemand beschikbaar en in het ergste noodgeval kan je je dier nog altijd naar iemand anders toebrengen. Maarja, dat kost dan misschien wel geld...en als je beestje naar een asiel dumpt of uit de auto gooit ben je hem zeker kwijt...als je hem zo thuis laat heb je misschien nog een kans dat hij leeft wanneer je terug thuis komt... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:43

xKatleentjex schreef:
Ik snap al helemaal niet dat iemand blijkbaar wel verstandelijk genoeg is om een huisdier te kopen (dus de capaciteit heeft om een verkoper aan te spreken, een dier te kopen en tot de vakantie weet te laten overleven)

Zullen ze echt betaald hebben voor die dieren? Geloof er niets van.
Dat zijn ook mensen die niet naar een DA gaan als het dier doodziek is.

xKatleentjex schreef:
Maarja, dat kost dan misschien wel geld..

Presies. Dat zal het zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:16

Oh wacht, ik kwam het toevallig tegen.

Citaat:
Een bakker in Amsterdam dacht voor zijn vakantie goedkoop uit te zijn. Hij sloot zijn kater van zeven maanden in de bakkerij op en vertrok. Het dier zou wel van de muizen in zijn zaak kunnen leven, zodat hij geen kosten voor de opvang hoefde te maken.

Ja dus... x

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:22

Vreselijk dat soort mensen..ik snap echt niet dat je dat kunt! Wij regelen onze vakantie zo dat er altijd iemand thuis is bij de hond en op wintersport gaat ze lekker mee Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:20

Chiqa schreef:
Ik snap niet dat mensen met zo'n triest geweten nog heerlijk kunnen genieten van hun vakantie.

Ik snap dat ook niet. Ik zit al half te paniekeren als ik onze hond achterlaat in een 4 sterren hondenhotel [nee, ik lieg niet], ben ik bang dat het toch tegen valt of het toch oplichters zijn ofso.
Ik snap dat echt niet. Idd, kennen ze dan geen mensen die voor die beesten willen zorgen? Zoveel moeite kost dat niet om te vragen en er is vast wel iemand die het gratis doet

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:23

Onbegrijpelijk!
Echt hufters inderdaad, en dat is nog te zacht uitgedrukt!

Dit soort mensen verdienen geen dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:32

LauEef schreef:
Idd, kennen ze dan geen mensen die voor die beesten willen zorgen? Zoveel moeite kost dat niet om te vragen en er is vast wel iemand die het gratis doet

Presies....keline moeite toch? Waarom hebben die mensen ooit met hun STOMME hoofd
ooit een dier genomen dan? Kijk dan toch eens wat je ervoor terug krijgt, helemaal
door het dolle als je weer terugkomt van vakantie, ja zelfs de mishandelde dieren...

Of je moet een konijn hebben Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:40

Tja, helaas zijn die verhalen er nog. Wat zou het toch mooi zijn als we konden zeggen. "Vroeger.........." Maar ja, dat zal wel een droom blijven. Huilen Veel mensen nemen vaak een beestje omdat dat zo leuk is voor de kids maar, denken er niet over na dat het beestje ook verzorging nodig heeft, net als de kids.
De eerste keer dat mijn poezen in een pension kwamen, waren ze 4 maanden. Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik van een pension gebruik maakte, dus een beetje zenuwachtig was ik wel.
Nu zijn we 5 jaar verder en ik dump de dames met een gerust hart in dat zelfde pension. Ze hebben het perfect naar hun zin en willen vaak niet eens de reiskooi in als ik ze op ga halen. Sta je daar helemaal blij te doen, kijken ze je niet eens aan. Ach gut
Als je beesten neemt moet je daar ook gewoon de verantwoordelijkheid voor nemen. Mijn vorige kat was zo verschrikkelijk vals tov. vreemde dat ik hem niet naar een pension kon doen. Dus toen ging (kon) ik nooit langer weg dan 3 nachten. Daar leer je mee leven.
Overigens laat ik de dames ook alleen thuis als ik maar een nacht of 2 of 3 weg ben hoor. Dan krijgen ze maar een dag geen vlees. Krijgen ze niets van. Er staan brokken en water dus ze zoeken het maar uit. Tong uitsteken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:51

Gekke mensen.

Zo had ik op de middelbare school een klasgenootje die niets met dieren had. We hadden het een keer over wat je als eerste uit je huis zou halen als er brand uit zou breken. Ik citeer: 'm'n bureau, want die heb ik pas nieuw en een nieuwe kat kost maar 10 gulden'.

Einde conversatie dus Scheve mond

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:51

Is toch te erg voor worden dat zoiets nogsteeds voorkomt Boos!
Tegen de vakantie bellen ze bij ons ook met tig tegelijk voor euthanasie van hun
zogenaamde zieke/ bijtende huisdier.
Gelukkige weten we wel met dat soort mensen om te gaan. Whoosh!

Mensen zouden verplicht een test moeten ondergaan voor dat ze huisdieren mogen
aanschaffen!! Zoveel mensen beginnen aan dieren zonder dat ze er ook maar het minste
van afweten.
Mensen denken bv. vaak: IK wil NU een pup (dat is zo schattig) maar denken er niet bij na dat
dit veel tijd en geld gaat kosten.
En dan nog zoiets mensen die een hond hele dagen alleen laten en dan zeggen dat kan best hij doet
nooit iets binnen. Nee dat heeft ie al pup wel geleerd dat dat niet mag, hij zou niet durven.
Maar dat wil niet zeggen dat hij niet moet!!!!!! Boos! Hamer

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:16

Ik ben wel eens benieuwd wat voor mensen het zijn die dit flikken.
Zijn het GEZINNEN die hun dier zo achterlaten?
ALLEENSTAANDEN en zijn het meer mannen of juist meer vrouwen?

Ze vertikken het om een vakantiekennel te betalen.
Inderdaad vertikken om entingen te betalen.
Het ook vertikken om naar een DA te gaan als het dier iets mankeert.
Ik ben ook benieuwd hoe dat soort klere lui dat gaan vertellen in hun omgeving: "waar is je kat?" WAT zouden ze dan voor lu.lverhaal ophangen?

Zo heb ik 1 poes hier in huis (is nu 4 jaar oud) die met 4 andere kittens in een vuilniszak langs de weg is gezet Stoom uit je oren

Geloof me: Je bent in alle staten om de eigenaar letterlijk en figuurlijk te grazen te nemen!!! Hamer

Ze hebben alle 5 een goed thuis waarvan er 1 bij mij thuis.

Vriendin van mij werkte 12 jaar op een kinderboerderij. Je wil niet weten hoeveel dieren daar gedumpt worden. Worden gewoon over het hek heen gegooit Stoom uit je oren met alle gevolgen van dien...

Wat wil ik graag dat soort mensen betrappen!!! Ik heb dan een hele goede advocaat nodig bij de rechtbank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:43

angela333 schreef:
Is toch te erg voor worden dat zoiets nogsteeds voorkomt Boos!
Tegen de vakantie bellen ze bij ons ook met tig tegelijk voor euthanasie van hun
zogenaamde zieke/ bijtende huisdier.
Gelukkige weten we wel met dat soort mensen om te gaan. Whoosh!

Gebeurd dit echt? Wat afschuwelijk Verdrietig
Ben wel benieuwd naar wat jullie tegen deze randdebielen doen eigenlijk Bloos

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:08

Je zou bijna een hekel aan mensen krijgen van die verhalen...

Mijn katten (en de eigenaar van de paarden) hebben geluk gehad; ze hebben een baasje met een ernstige vorm van reisangst. Vakantie is voor mij naar de paarden, 10 minuten van huis én op tijd terug voor het eten...
Ik weet trouwens niet of ik uberhaupt wel twee weken of langer van huis af zou willen, ik denk dat ik Caitlin en de paardjes teveel zou missen... Bloos

Caitlin is trouwens dumpkatje nummer 3 die ik heb. Deze had nog het geluk dat ze bij het asiel werd gedropt, Stoffel had ik uit een vuilnisbak en Muts was bij een boerderij gedumpt. En als je dan ziet wat voor een fantastische diertjes het zijn en waren, snap ik niet dat je zoiets zomaar kan wegdoen als oud vuil...

Was overigens wel grappig. Bij het asiel hadden ze een week nadenktijd, vreselijk vond ik het...Maar wel goed, iig tegen impulsaankoopgedrag. Maarja, aangezien ik allang beslist had dat er een nieuw katje moest komen én aangezien ik allang wist wat dat allemaal inhield én ik al smoorverliefd was op Caitlin viel die week vies lang tegen...
(dat wisten ze bij het asiel natuurlijk niet, en iedereen kan wel van alles vertellen, dus begrip was er wel degelijk)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:18

Ik snap dat niet he. Hier in de buurt worden ook katten verdronken in de nabij gelegen sloot. En dan laten ze het lichaampje liggen. Leuk aanzicht voor de kinderen.. Maar dan gaan de mensen wel gezellig op vakantie! Zijn ze in ieder geval van de kat af. De hond binden ze vast aan de boom bij het nabij gelegen bos.. We kunnen ze 's nachts horen blaffen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:21

Downhill schreef:
Wat wil ik graag dat soort mensen betrappen!!! Ik heb dan een hele goede advocaat nodig bij de rechtbank!

Haha, daar betaal ik dan wel aan mee. En ik denk nog wel meer mensen hier op Bokt, kunnen we Moscowitz in de arm nemen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:21

Mayflower_ schreef:
De hond binden ze vast aan de boom bij het nabij gelegen bos.. We kunnen ze 's nachts horen blaffen.

Mag hopen dat je wel actie onderneemt Verward

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:26

ik vond het al erg toen ik mijn hond bij vrienden achter moest laten omdat ik op vakantie ging (terwijl ik zeker wist dat die er super voor zouden zorgen)...laat staan dat je zoiets met je huisdier kunt doen...ongelofelijk...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:43

Miss_Montana schreef:
Mayflower_ schreef:
De hond binden ze vast aan de boom bij het nabij gelegen bos.. We kunnen ze 's nachts horen blaffen.

Mag hopen dat je wel actie onderneemt Verward

Tuurlijk wel. Lachen Als ik mijn raam open heb en de wind staat naar onze kant toe gericht, dan kan ik ze wel horen. Dan wordt de dierenambulance wel gebeld. Lachen