Zou hier animo voor zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Zou hier animo voor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:32

Goeiedag,

Ik wil graag hondentrimster worden nou ga ik in maart pas beginnen met die opleiding.
Wel heb ik al een tijd stage gelopen in een trimsalon.
Ik vroeg me af of er animo zou zijn om voor goedkoop honden te wassen fohnen en ontklitten?
Een diploma is niet verplicht om trimster te worden dus het mag wel.

moonsparkle

Re: Zou hier animo voor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:02

Kom op er gaan hier vast wel mensen naar de trimsalon Tong uitsteken

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:04

Misschien een beetje dom maar wat is animo?
Ik gok vraag naar? Als het dat betekend denk ik wel dat er animo voor is hoor Haha!

genoeg honden

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:05

hmm, ik weet niet.. Ik zou mijn hond nooit erheen brengen.. en die verhaart flink. Ik doe t gewoon zelf.. Ik vraag me t wel af.

liep t bij je stage storm?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:07

Ik zou dan gewoon gelijk beginnen met trimmen. Gewoon simpel wat dingetjes als de voetjes op knippen, staart effileren etc. etc. Want alleen wassen/fohnen en ontklitten vind ik altijd zo zonde. Want het haar is vaak dan toch te lang en klit snel weer.

Lijkt mij dat als je door je stage al wel wat ervaring hebt en je de basis dingen wel kan doen. Daar is denk ik meer animo voor dan alleen wassen en ontklitten Lachen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:17

Ja, maar het probleem is dat ik dan alles in een keer moet aanschaffen (scheermachines verschillende soorten scharen etc) en dat kost behoorlijk wat. En wat voor prijs zou een redelijke prijs zijn? Ik wil dan als ik mijn diploma heb pas de prijzen verhogen naar wat normaal gevraagd wordt in een trimsalon. Dan zou ik ook vast een kleine klantenkring hebben van de mensen die hun hond bij mij lieten wassen snap je.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:18

pinuts schreef:
hmm, ik weet niet.. Ik zou mijn hond nooit erheen brengen.. en die verhaart flink. Ik doe t gewoon zelf.. Ik vraag me t wel af.

liep t bij je stage storm?

Ja, dat zeker. Elke hondentrimsalon moet je bijna een maand van te voren(als het niet langer is) een afspraak maken. Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:19

nou dan heb je je eigen vraag al beantwoord:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:21

Maar een hond helemaal modelleren of alleen wassen en ontklitten is natuurlijk wel een verschil. Wat voor prijs zou ik dan ook kunnen vragen bijv?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:22

Waar woon je Tong uitsteken Als je te betalen bent en goed, dan zou ik mijn hond zo naar je doen/.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:24

moonsparkle schreef:
Ja, maar het probleem is dat ik dan alles in een keer moet aanschaffen (scheermachines verschillende soorten scharen etc) en dat kost behoorlijk wat. En wat voor prijs zou een redelijke prijs zijn? Ik wil dan als ik mijn diploma heb pas de prijzen verhogen naar wat normaal gevraagd wordt in een trimsalon. Dan zou ik ook vast een kleine klantenkring hebben van de mensen die hun hond bij mij lieten wassen snap je.

Klantenkring bouw je hoe dan ook wel op als je met je opleiding bezig bent. Want je heb toch kniphonden nodig om op te oefenen. Vaak blijven die mensen daarna ook wel bij je plakken.

Wat je moet vragen qua prijs. Lastig opzich mag je namelijk best een behoorlijke prijs vragen want je hebt natuurlijk je water/shampop/stroom/materiaalkosten etc. Vaak hou je per hond maar een paar euro voor jezelf over.

Het is hard werken voor weinig geld na afrekening van de kosten en het is ook niet echt super voor je lichaam natuurlijk. Dus het moet echt een passie van je zijn om een trimsalon te hebben Lachen

Zelf vond ik het leuk voor stage maar om nou dagelijks voor zo weinig geld je rug en knieen zoveel te belasten vond ik toch iets té. Heb dus veel respect voor de mensen die het wel doen Ja

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:45

blokje schreef:
Waar woon je Tong uitsteken Als je te betalen bent en goed, dan zou ik mijn hond zo naar je doen/.

Ik woon in Houten.

Maar zou ik hier ook een website voor mogen maken of advertenties op marktplaats kunnen plaatsen? Mijn vader zegt dat ik dat niet moet doen omdat dan de belastingdienst gelijk komt maar het lijkt me dat dat toch wel moet kunnen zolang ik nog geen officieel bedrijf heb(fulltime baan).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:53

Zo lang je het kostendekkend maakt kan het. Alleen mag je er zelf dan niets aan verdienen. Doe je dat wel moet je het wel aangeven bij de belasting anders ben je zwart aan het werk. In dat geval is het natuurlijk niet slim om een advertentie op marktplaats te zetten en een internetpagina online te zetten.

Daarbij als je echt serieus een trimsalon wilt beginnen na je opleiding dan zou ik toch overwegen om je in te schrijven bij de kamer van koophandel en de hele mikmak Lachen

Maar begrijp ik het goed? Je gaat dan thuis, bij je ouders in huis, die honden wassen? Vinden je ouders dat wel goed? Al die honden in hun badkamer Nagelbijten / Gniffelen Want met een tuinslang kan je écht niet aankomen. Daarbij heb je toch echt wel een tafel nodig om de honden te fohnen. Anders is het echt killing voor je lichaam.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:58

bij ons op school beginnen ze vanaf volgend jaar ook met die opleiding Tong uitsteken maar heb er zelf niet echt intresse in.. maar denk zeker dat als je goed bekend bent op den duur er zeker wel animo voor is Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:21

Ik ben toevallig vorige week in Wierden een hondenwasserete tegen gekomen, hier kan je zelf je hond wassen of dat door hun laten doen. Doe je het zelf dan kost het je wat je in de automaat gooit voor de shampoo, water etc. Nu heb ik het door hen laten doen en dat kostte 5 euro meer, was voor mijn Westie 9 euro kwijt. Voor een grote hond zou je meer kwijt zijn omdat je langer aan het wassen bent. Hij is dan gefohnt en was met nadragen droog genoeg voor de auto, maar niet helemaal droog ofzo, maar goed dat vind ik niet erg. Zou dit bij mij dichter in de buurt zijn zou ik het waarschijnlijk vaker doen Ja

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 09:34

En daar komen wel met regelmaat mensen? Ik kan ze dus ook nog ontklitten.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:57

Eerlijk? Ik zou dan niet gaan. Ik kan zelf de hond ook wassen, kost mij bijna niks. Voetjes uit knippen + uitkammen kan ik ook zelf. Kost ook bijna niks.

Maar een hond netjes in model knippen? Nee, dat zou voor mij de reden zijn dat ik een trimsalon zou gaan met mijn hond Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:07

moonsparkle schreef:
En daar komen wel met regelmaat mensen? Ik kan ze dus ook nog ontklitten.

Dat durf ik niet te zeggen, maar had de indruk van wel Ja Het is alleen niet bij mij in de buurt echt, en ik ontdekte het bij toeval dus zeker weten doe ik het niet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:39

ik las onlangs over een mobiel hondenkapsalon. Dus in een soort busje. Had heel veel succes. Mss leuk als je iets speciaals wilt proberen. Lachen Is lekker makkelijk voor mensen die niet zo makkelijk met hun hond tot aan het salon geraken.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:04

Wij gaan eigenlijk nooit naar de trimsalon, maar dat is bij onze hond ook niet echt nodig.
We hoeven niks aan haar haar te doen en als we haar een keer wassen dan vind ze dat best en doen we dat lekker onder de douche...
Maar ik denk dat mensen met honden waarbij dit niet zo makkelijk gaat misschien wel belangstelling hebben!