Whiskas voer goed of slecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Whiskas voer goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:51

Omdat ik veel verschillende meningen hoor over Whiskas kattenvoer en ik het beste voor heb met mijn maatjes, wil ik graag weten of whiskasvoer goed of slecht is.

Lous

Re: Whiskas voer goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:53

Dat is persoonlijk per kat. Onze katten vinden het heerlijk, kittekat aten ze niet en felix gingen ze van overgeven.
Gourmet is ook een goed merk, voordeel daarvan is dat hun poep minder ging stinken.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:53

Onze kittens vinden het ook lekker, maar ik hoor wel eens dat er te weinig goede voedingsstoffen inzitten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:54

Jetje1985 schreef:
Onze kittens vinden het ook lekker, maar ik hoor wel eens dat er te weinig goede voedingsstoffen inzitten.

Mijn moeder geeft het altijd aan onze kittens en die groeien goed en gaan gezond de deur uit. Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:55

Die van ons vindt alleen de gourmet lekker, en die duurdere merken (vooral Royal Canin, waarvan ie meestal de light en/of senior brokken krijgt).
Whiskas vind ie redelijk lekker. Felix lust die van mij inderdaad ook niet. Net zoals die Aldi brokken. Laat ie gewoon staan.

Gourmet en Royal Canin zijn goede merken met goede voedingsstoffen. Van de rest weet ik t niet precies. Aldi brokken zijn volgens mij erg zout. Gaat ie veel van drinken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:59

Whiskas krijgen onze katten alleen de zachte brokken, de harde brokjes zijn bij ons ook van Royal Canin.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:00

Ik gaf vroeger whiskas aan mijn kat... is een fout die ik alvast niet meer ga maken.
Nu hij betere voeding krijgt (eerst royal canin, daarna Nutro's choice) zit hij veel beter in zijn vel, verliest minder haar, heeft meer levenslust,... en hij raakt zijn overtollige kilo's kwijt die hij heeft opgebouwd met Whiskas.

Begrijp me niet verkeerd... hij deed het goed op whiskas... maar hij doet het zooooo veel beter op kwaliteitsvoeding.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:01

mijn kat wou vroeger alleen maar Whiskas Nagelbijten / Gniffelen en ze was wel lekker actief en niet dik ofzo hoor Lachen
ze krijgt zowel de harde brokjes als het blikvoer Lovers

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:03

Ik geef mijn kittens gemengd Royal Canin en whiskas Junior. Dat vinden ze heerlijk, en mijn portomonnee ook Knipoog......Als ze straks 1 jaar zijn dan ga ik over naar Whiskas en ander voer. Nat voer geef ik ze 1x per maand ofzo, echt als extraatje! En ik meng steeds zodat het niet van die verwende beestjes worden die alleen maar duur voer willen eten Vork

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:06

Ik heb wel het idee dat Whiskas voorop loopt qua onderzoek naar wat goed is voor een kat.
Die van mij krijgen het niet (lusten het wel) omdat ik het te duur vind. Net iets goedkoper is Felix. Wat ze zonder probleem opeten. De echte goedkope blikken, zoals van Aldi, eten ze liever niet.
Ik heb ook wel eens gourmet gekocht maar, na het open maken van het blik ben ik eerst op zoek gegaan naar de houdbaarheids datum. Dat zag er wel zo verschrikkelijk vies uit. De datum was goed maar mijn katten keken mij aan alsof ze wilde zeggen "moeten wij dat opeten?". Tomatensaus met rijst (ik dacht maden) is toch echt geen kattenvoer.
Droge brokken krijgen ze van het huismerk van de supermarkt.
Mijn vorige kat heeft zijn hele leven Whiskas gehad en hij is 16 geworden. Dus echt slecht kan het niet zijn.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:07

Ik geef ze 's morgens een schaaltje whiskas junior brokjes. 's Avonds krijgen ze zo'n zakje met natvoer, ook van whiskas junior. Af en toe een schaaltje whiskas kattenmelk en voordat ze gaan slapen weer brokjes.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:07

Ik vergelijk een kat die whiskas eet, altijd met een kind dat naar de mac donalds gaat.
Het kind blijft in leven, en groeit en speelt, en vind het heel lekker. Maar echt gezond is het niet.
Het is in ieder geval een feit dat het hoofdbestanddeel van whiskas (de brokjes) bestaat uit granen. Een kat kan geen granen verteren als vleeseter.

Er zijn veel katten die het goed doen op whiskas, en er zijn er net zoveel die het slecht doen op whiskas.
Denk aan nierproblemen door de grote hoeveelheid zout die in de brokjes zit. Constant in de rui zitten door verteringsproblemen, een vacht die niet blinkt maar dof is en een kat die dag in dag uit ligt te slapen en geen energie heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:08

Ik geef geen vlees want dat plakt tussen de tanden en dan gaan die tanden er aan zegt ook de d.a.Ik zie ook precies aan het gebit wie er vlees at of jaren lang brokjes, dat zie ik ook bij de katten van mijn moeder die krijgen altijd vlees en krijgen allemaal een slecht gebit.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:11

Zou mijn katje daarom soms naast de poepbak plassen, of heeft dat er niks mee te maken?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:11

@marleen, dat zal denk ik ook aan de verhouding vlees en brokken liggen. Ik geef 200 gram per dag wat ze met z'n 2en moeten delen en de rest van de dag wordt er volop van droge brokjes gegeten. En heb dus nog nooit tand problemen gehad.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:12

@ jetje, hoe oud is hij en hoe lang ben je al met zindelijkheids training bezig? Lijkt mij sterk dat het met het soort voer te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:14

Slecht. Whiskas is klinklare troep.

Bestaat voor het meerendeel uit granen. Terwijl een kat niet eens granen nodig heeft. Maar graan is een goedkoop opvulmiddel voor een brok.

Whiskas komt hier de deur echt niet in.

_Marianne

Mijn kat is juist andersom Nagelbijten / Gniffelen De duurdere merken eet hij wel, maar alléén als het moet en als hij echt trek heeft. Juist het eten van de aldi vindt hij heerlijk, dat is ook altijd zo weg Haha!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:14

Ze zijn geboren in april, dus 4 maand.
Ze zijn zindelijk..alleen hij plast soms op plekjes waar het niet mag.

marleen_usar

Er naast plassen kan er best mee te maken hebben,mijn pers heeft een paar weken vlees gekregen en liet oppeens zijn urine lopen.Ik geef nu druppels daar voor van Vogel en ben gestopt met het geven van vlees hij is al 2 dagen schoon.Ik weet niet of het door het vlees komt, dat hij blaas problemen had?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:18

Misschien moet ik maar een keer overgaan naar andere voeding...maar ik snap niet waarom winkels de whiskas verkopen als het zo slecht is?? Zijn de zakjes met vlees ook slecht?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:18

Mijn kat geeft alleen maar over van Wiskas. Hij krijgt nu Techni-Cal International. Dat is zonder toegevoegde kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:20

Mariannedeb schreef:
Mijn kat is juist andersom Nagelbijten / Gniffelen De duurdere merken eet hij wel, maar alléén als het moet en als hij echt trek heeft. Juist het eten van de aldi vindt hij heerlijk, dat is ook altijd zo weg Haha!

Dat is ook wel te begrijpen.. in de supermarktproducten zit een stuk meer zout, en ja dat lusten ze vast graag maar nee hun nieren (en andere organen) vinden het alles behalve prettig

Ashkerlon

Mariannedeb schreef:

Ben je zeker dat dit niet komt omdat de brokjes van de aldi minder vullen?
Als ik vergelijk wat ik moest geven van Whiskas, en wat ik nu geef van Nutro... dat is ongeveer de helft.
ik had ook eerst zoiets van "hij eet het niet graag", maar aan de andere kant doet hij met veel plezier zijn kunstjes voor een premium brokje, terwijl ik het niet moest proberen met een whiskas brokje.

Anoniem

Ja, die zijn ook slecht (blikvlees en zakjes whiskas). Zit misschien 4% vlees ofzo in. Dat is dus niks. Ze krijgen er ook enorm veel en stinkende ontlasting van.

Voer liever een goede brok. Of vers vlees, nog beter (ik combineer brok met vers, maar geef op dit moment geen bot omdat dat niet goed te combineren is met de hele dag brokjes eten i.v.m. zuurgraad in de maag o.i.d.)

En waarom ze het verkopen? Wat denk je zelf.. Knipoog Juist, omdat ze eraan verdienen. Je wilt niet weten hoeveel troep en dieronvriendelijke dingen dierenwinkels verkopen. Als zij maar winst kunnen maken, vinden ze het wel best. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt