Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lous schreef:Het ligt ook een beetje aan je budget. Kittens uit een asiel zijn wel een stukje duurder dan van particulieren. Of wil je een speciaal ras, daar hangt natuurlijk ook wel een prijskaartje aan. Daarnaast weet een fokster weer meer over de herkomt en het karakter van de kittens.
laura1987 schreef:Een voordeel als je ze uit een asiel haalt is ook dat ze geent zijn.(chip weet ik niet). Bovendien steun je de asiels dan ook weer.
Het enige nadeel in mijn ogen is dat je in 1 keer "veel" geld kwijt bent, maar dit ben je natuurlijk ook kwijt als je zelf je kitten nog moet laten enten.
tienus63 schreef:Dat is niet altijd zo; pas een kat uit het asiel gehaald met twee kittens.
Kat is hier in 2006 geboren, chip stond nog op onze naam, hoewel ze begin 2007 is verkocht.
Alledrie opgehaald, moest betalen, maar ze waren niet behandeld of geënt.
Dus ik kon ook nog met het spul naar de DA voor ontwormen en ontvlooien en enten.
Kittens hebben de enting niet eens gehaald, ruim een week nadat ze hier waren zijn ze overleden.
Citaat:Fokker, week geleden hebben we een kitten bij het asiel gehaald, bleek het dier onder de wormen te zitten en nog eens ziek ook (schande van het asiel) beestje is drie dagen geleden gestorven...
cissy schreef:Citaat:Fokker, week geleden hebben we een kitten bij het asiel gehaald, bleek het dier onder de wormen te zitten en nog eens ziek ook (schande van het asiel) beestje is drie dagen geleden gestorven...
en jij bent zeker wel even teruggegaan naar dat asiel, al is het alleen maar om de rest van het nestje te laten ontwormen....?!