Help mijn kat zeurt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Help mijn kat zeurt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:10

Onze kat, die kan liggen zeuren..
Ze zeurt ook gigantisch om dingen die ze wel wil. zo kan ze uren voor een deur gaan zitten miauwen, tot we hem open doen..
dus geven haar ook niet altijd haar zin, ze kan ook een ander plekje vinden om te slapen..

of ze wil naar buiten, maar het regent, blijft ze bij het open raam miauwen... Huilen van het lachen

of ze begint gewoon tegen je aan te praten, en hebt geen idee wat ie nou wil?

Ik vind het opzich wel grappig en gezellig, zo'n kat die tegen je praat, maar soms ook vreselijk irritant..
weet iemand de tip, om van het gezeur af te komen?

_Nelleke_

Re: Help mijn kat zeurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:13

Haha katten...

Mijn katten zeuren om eten. Of inderdaad om een deur open te doen. En dan doe je m open en dan hoeven ze er ineens niet meer door... ROFL

Geen idee wat je eraan kan doen maar wel erg herkenbaar.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:15

Een planten spuit kopen, en em een flinke spoeier geven als ie zo loopt te zeuren!

Helpt geweldig bij onze siamees (die kunnen behooooorlijk mauwen) als hij net even ietsje te lang en te over dreven lang door mauwt Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:16

Een kat heeft toch niet voor niets personeel? Gewoon doen wat ze wil.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:22

hoe moet ie het dan aangeven, dat hij naar buiten wil Tong uitsteken
nee ik snap je probleem en het kan ook heel heel lastig zijn, onze poes klopt zelfs met haar achter poten tegen de deur aan als ze er in wilt, miauwt om een kleedje voor op de bank enz. enz.
maar wat doe je er tegen, je kunt ze moeilijk straffen, negeren is dan nog het beste, maar ja, je kan ze moeilijk altijd binnen houden.
met andere woorden, je hebt voor een kat gekozen, dan moet je er ook voor zorgen Tong uitsteken ( en jou kat vind dat jij maar gewoon naar hem moet luisteren Tong uitsteken) nee alle gekheid op een stokje, suc6 met je poezebeest, en probeer hem erin of eruit te laten als hij niet miauwt, goed gedrag belonen dus.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:33

haha, ja ik heb negeren ook wel is geprobeerd, maar dan gaat ze echt krijsen Haha!
ons princesje haha
en erin of eruit laten, als ie niet miauwt .. zal ook moeilijk gaan, ze begint al te miauwen voor ze bij t raam/de deur is Huilen van het lachen
de plantenspuit ga ik zeker voor snachts proberen, ze is 1x in mijn kast geglipt snachts, en nu gaat ze elke nacht liggen zeuren omdat ze weer in de kast wil slapen ... haha

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:41

MoonLight01 schreef:
Een planten spuit kopen, en em een flinke spoeier geven als ie zo loopt te zeuren!

Helpt geweldig bij onze siamees (die kunnen behooooorlijk mauwen) als hij net even ietsje te lang en te over dreven lang door mauwt Knipoog

Haha, dat doe ik ook wel eens bij mijn siamezen, alleen gaan die dan in de gang (of in elk geval buiten bereik van de plantenspuit) nóg harder en bozer mauwen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:50

gewoon meer met de poes spelen zodat ze te moe is om te zeuren en lekker gaat slapen. Knipoog Haha!
het zijn nou eenmaal poezels en die hebben inderdaad personeel of butlers zoals wij dat noemen in de kattenwereld Knipoog sommige katten hebben wat meer aandacht nodig dan de anderen. Helaas voor jou bepalen ze dat zelf en niet wij mensen Clown

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:58

mijn kat mauwt ook heel veel. maar ik merk nu vooral nu ik in het zieknhuis lig en mijn vader bijna nooit thuis is dat ze super afvalt en veel mee zeurt ik ben 9 dagen thuis geweest en ze mauwde veel minder. ze heeft denk ik dus toch geleert het te respecteren dat wij er zijn want als wij er niet zijn is het helemaal niet leuk,.
miss dus een optie lekke rop vakantie gaa en iemand er voor laten zorgen die ze alleen maar buiten eten geeft Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:01

Rosita schreef:
Een kat heeft toch niet voor niets personeel? Gewoon doen wat ze wil.

idd !

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:08

een kat heeft idd personeel!
1 ding viel me wel op, je zegt "we geven haar niet altijd haar zin", af en toe wel dus? Daar gaat het dus fout, geef 1 keer toe en ze zeuren gelijk. Sta het nooit toe en de meeste leren het snel genoeg af! Ik heb hier een kat die bij mn ouders vandaan komt, was daar een giga zeurkous. Ik ben heel consequent en nergens meer last van! Ze probeerde het eerst wel (tijdens eten bedelen, kamer in uit in uit etc) maar nu weet ze donders goed hoe het gaat! Het zijn net kinderen, zeg 1 keer ja en het is altijd ja in hun ogen!
Maar dat raam enzo, tja doe je niks aan, het blijft een kat!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:13

och jog, valt wel mee, breng eens een dagje door met mijn kat Ziek
die zeurt gewoon de hele dag door, en niet omdat hij iets wil, hij houd gewoon van zingen/praten denk ik..
Het is een gecastreerde kater en jankt als een krolse kat, of echt precies een baby die huilt ofzo, heeeeeel dag EN nacht door..
non stop!
Heb al gevraagd aan de DA of ze zijn stembanden niet kan wegnemen ofzo Huilen van het lachen (meen ik niet hoor)

Ik denk dat je er gewoon mee moet leren leven Bloos

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:18

ik heb hier ook een kat
die miauwt echt bijna constant
zodra die u ziet begint ie
en stopt die ook niet meer
geef je ze eten doet ie erna verder
echt heel irritant soms

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:25

Het zou wat zijn als je kat niet zou mauwen Knipoog
Mijn 2 poezels praten ook de hele dag door. Ze zijn nadrukkelijk aanwezig.
Moet ik ze daar voor straffen?
Het is natuurlijk gedrag, ze willen je iets vertellen, hebben trek in eten, enz.
Natuurlijk, het is niet altijd het juiste moment. Zeker midden in de nacht ben ik er niet altijd gecharmeerd van Haha!
Maar dan moet je geen katten nemen, maar huisdieren die geen geluid maken. Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:45

Wij hebben ook zo'n ouwe zeurmiep. Die kan ook vreselijk zeuren. Wil ze naar buiten, 2 minuten later schreeuwt ze dat ze weer naar binnen wil. Zit ze binnen, is het buiten toch leuker. Of ze zeurt om eten. Geef je haar eten, is het niet lekker genoeg. Of ze zeurt gewoon een eind weg. Ze is ruim 12 jaar en volgens mij wordt ze gewoon een beetje dement. Verder is ze vreselijk lief, maar dat gezeur van haar... Zucht... O ja, ze is een Balinees en zeurt dus ongeveer als een siamees.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:59

Mijn kat van 15 miauwt ook non-stop, maar dat komt denk ik omdat hij een beetje dement is, hij weet zelf niet eens waarom hij miauwt Huilen van het lachen Mijn truukje is (als je dingen zoals "honger", "ik wil naar buiten" enzovoorts hebt uitgesloten) hem gewoon op schoot pakken en aaien, miauwen stopt meteen Knipoog Je bent dan wel een beetje slaaf van je kat, maar ach, met 15 jaar oud zijn mag dat wel Haha!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:16

sheela schreef:
Wij hebben ook zo'n ouwe zeurmiep. Die kan ook vreselijk zeuren. Wil ze naar buiten, 2 minuten later schreeuwt ze dat ze weer naar binnen wil. Zit ze binnen, is het buiten toch leuker. Of ze zeurt om eten. Geef je haar eten, is het niet lekker genoeg. Of ze zeurt gewoon een eind weg.

precies de mijne, alleen die van mij is dan nog jong Tong uitsteken

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:35

Onze poes kan ook zo lekker janken. Die heeft ook echt een zeikerig mauwtje, meestal als ik eten aan het klaar maken ben voor ze. Maar vooral als ze onze andere kat kwijt is, die zit dan beneden en zij boven. En dan gaat ze door de gang lopen en maar brullen naar die andere (die heeft er een beetje schijt aan). Helaas is dat meestal om half 12 in de avond ofzo, dus lig je net lekker in bed, begint ze.