boerenfox en vraagje alleen blijven oefenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura22

boerenfox en vraagje alleen blijven oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 15:50

hallo allemaal ik heb sinds afgelopen dinsdag een puppy in huis een boerenfox ik heb er goed over na gedacht en zo veel mogelijk informatie gelezen over het ras. maar nou vroeg ik me af of iemand hier nog een leuke site weet over de boerenfox.

en nog een vraagje hij moet natuurlijk ook alleen kunnen blijven maar hoe ga ik dat doen ik laat hem nu al een paar minuutjes alleen en dan als hij stil is geef ik hem een beloning maar hoe dan verder moet ik hem dan nog even laten zitten of meteen weer bij ons in de kamer nemen als hij stil is??

de pup is nu 9 weken

alvast bedankt laura

AstraGirlie

Re: boerenfox en vraagje alleen blijven oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:25

Best de duurtijd heel langzaam beginnen opbouwen. Dus even de kamer uit, minuutje stil? Terug naar binnen en belonen. (de hnd hierbij niet te enthousiast maken). Dan eens twee minuutjes proberen, enz... De volgende stap is om effectief uit het huis te gaan. Maar ook hier weer opbouwen, deur dicht, kom terug binnen. Dit een paar maal per dag herhalen met steeds iets langer buiten zijn. Merk je dat hij toch jankt/blaft/onrustig is? wacht dan eventjes af tot hij kalmeert en kom dan rustig binnen. Zorg ook dat je hondje een plaats heeft waar hij zich veilig voelt als hij alleen gelaten wordt. Bij ons was dat in de zetel. Dan ligt hij daar te slapen tot we terug zijn. Ik weet nou niet qua zindelijkheid hoe ver je al staat, desnoods kan je dan de bench gaan aanleren bij het alleen laten.
Ik doe ook steeds dezelfde rituelen als ik echt wegga, dus sleutels en jas nemen, hem op de zetel laten afliggen en dan als laatste die bepaalde deur dichtdoen. Dan weet hij daaraan dat ik even weg ben, maar altijd terugkom. Tong uitsteken Het is een soort routine geworden zeg maar ... Ook laat ik dan wat lekkers achter, zoals een kauwkuifje of zo, zodat hij daarmee toch een uurtje zoet is. Daarna is hij wat moe van het kauwen en slaapt dan. Ook om 's nachts hem zo leren alleen te slpaen kan je dit gaan afbouwen. Steeds zijn mandje/bench iets verder van je slaapkamer zetten, tot hij de nacht alleen kan doorslapen.

laura22

Re: boerenfox en vraagje alleen blijven oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:58

qua zindelijkheid gaat het redelijk we laten hem steeds naar buiten als hij wakker wordt en een half uurtje na het eten hij gaat sávonds om een uur of 10 11 het laatst naar buiten en dan houd hij het vol tot een uur of 4 moet ik dat steeds met een kwartiertje uit breiden of gaat dat vanzelf dat hij het langer op kan houden de een zegt namelijk dit en de ander dat af en toe een beetje onduidelijk
we hebben nog geen bench daar gaan we morgen voor kijken dus we moeten het helemaal afzetten en dan weet hij het zo te draaien dat hij ontsnapt en dan los loopt en stil is, en als we hem in het afgezette stuk zetten dan begint hij te piepen en te doen.
maar durf hem nog niet helemaal alleen te laten terwijl hij gewoon in de kamer loopt en zo