zaya schreef:De eerste oplossing die ik genoemt had werkte idd het beste ( voor de mensen die geen zin hebben om naar boven de scrollen ) en dat was even weg gaan en als hij stil was terug komen en belonen.
Maar op een gegeven moment was dat ook over, Nu gild hij gewoon door tot ik terug ben.
Dat is wel redelijk logisch, in zijn beleving wordt hij beloond voor het gillen. Jij kwam namelijk iedere keer terug, nadat hij gegild had

Blijkbaar heeft hij de link niet gelegd met stil zijn.
Is een redelijk klassiek probleem, "verkeerd" belonen, waardoor de hond denkt dat hij beloond wordt voor ongewenst gedrag. Hij heeft geleerd dat jij uiteindelijk toch wel weer komt.... en dus houdt hij stug vol. Dit is geen verwijt, maar even een korte analyse.
zaya schreef:Maar ja je moet ook een keer naar huis, je kan niet eeuwig buiten blijven staan als je diepvries spul in je tas hebt zitten wat zo snel mogelijk in de vriezer moet ( let wel!!!: ik geef hem dan die beloning niet! omdat hij niet stil was,en ik nergeer hem dan. want 1 keer oogcontact is al een beloning omdat het aandacht is. )
Hij ziet jouw thuiskomen als de beloning, het snoepje/koekje vindt hij blijkbaar lang zo interessant niet.....
zaya schreef:Wat ook genoemd werd is om hem te laten brullen, maar ik woon in een zeer nette buurt met allemaal kak mensen, maar geloof me daar maak je geen vrienden mee, als je hond de boel bij elkaar brult. haha.
Klopt.
Dat is ook precies de reden waarom moeders in supermarkten vaak toegeven aan hun gillende kinderen....
Maar ze vergeten (denk ik) dat het gillen en zeuren dan wordt beloond, en het alleen maar erger wordt. Toegeven werkt niet.... nooit.
Laten brullen zie ik nog steeds als enige oplossing.... dat je tijdelijk dan geen vrienden maakt, is vervelend, maar soms moet je wel....
zaya schreef:Ohw ja! ik straf mijn hond niet!! de radio was dat hij zich zelf zal straffen, dit kan hij op geen enkel manier aan mij koppelen als of ik die radio aan deed om heb te straffen. zo slim is een hond nou ook weer niet haha ( dit was een martin gaus manier, die ik uit een boekje gelezen had. )
Ongewenst gedrag nergeer ik volkomen.
Ik straf mijn hond wel, als dat nodig is. Hij zal moeten leren dat bepaald gedrag gewoon niet kan. Met negeren kom je met sommige honden gewoon niet weg. Dat kun je mss best doen bij een Labrador, maar heb je een stevig dominante hond, dan zul je die als het nodig is zijn plek moeten wijzen. Dat is duidelijker, en daarom vriendelijker als negeren.
Het idee van de radio kan wel werken, maar de timing moet perfect zijn, en dat is dan het probleem. Zou je de radio automatisch kunnen laten aan gaan op een signaal van een geluidssensor, dan is je timing wel perfect, en is het systeem consequent. Dan zou het idd goed moeten werken.
zaya schreef:Ook heb ik geprobeerd idd met iets lekkers. maar hij weigert om iets te eten of te doen als ik weg ben of ga. ( zelfs een plakje worst niet, die wordt pas opgegeten als ik weer terug ben. )
En mijn huis is gewoon een veilige plek voor hem. ) het is zijn thuis, wat kan daar nou net veilig aan zijn. dat is mijn mening hoor

Hij vindt je lekkers niet interessant genoeg, blijkbaar. Jou vindt hij daarentegen duidelijk wél hoogst interessant.
Toch is het mogelijk dat hij het huis om de een of andere reden onveilig vindt. Het is de moeite waard dat uit te zoeken