kittenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

kittenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:22

Hallo allemaal,
Ik vang kittens op voor een organisatie (www.dieronderdak.be)
Het moet allemaal beetje betaalbaar blijven want eten en kattebakzand betaal ik geheel zelf,
ik ben nog jong en op momenten heb ik hier soms nabij de 10kittens en die eten nogal wat af Bloos
Zeker aangezien ik zelf ook dieren heb(vb duitse dog die niet weinig eet)

Momenteel geef ik brokjes van de Aldi(wel de iets duurdere, diegene in versheidzakken zonder kleurstoffen),
ze doen het er goed op maar eten immens veel en tjah, ook veel uitwerpselen dus, wat dus ook veel verbruik kattenbakvulling geeft.

Ik vraag me af of ik eigenlijk niet beter/goedkoper af ben met meer kwaliteitsbrokjes, geen friskies/whiskas of dat soort spul vol kleurstof, dan heb ik liever die van aldi.

Iemand ervaring met bepaalde brokken? en hoeveel verbruik ongeveer en hoeveel betaal je voor een zak van ...kg?

Meestal heb ik al wat oudere kittens, en in de toekomst misschien ook volwassen katten, dus in principe kunnen ze prima op volwassenvoer.
Op dit moment zijn mijn jongste kittens 15weken ongeveer.

Ohja, geen versvoeding, sommige katten zijn erg kieskeurig, en willen dan alleen versvoer bij de nieuwe baas, dat is niet de bedoeling. + moet betaalbaar blijven

cissy

Re: kittenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:30

als ik jou was zou ik een naar de plaatselijke dierenwinkel stappen en vragen of die wat voor je kunnen betekenen. misschien hebben ze regelmatig voer wat tegen de datum aanloopt wat jij dan goedkoper kan krijgen? of kun je een soort sonsering van je goede doel regelen? misschien kun je dan wel reclame voor ze maken als je de kittens naar nieuwe eigenaren doet....
of meerdere winkels.... het is het proberen waard nietwaar?

Premium voeders zijn over het algemeen een stuk duurder dan Aldi voer maar ook beter voor de kittens, hogere voedingswaarde, betere verteerbaarheid etc.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:58

Voor kittens kun je toch beter de wat duurdere merken kopen.
Een grote zak kost wel redenlijk wat maar meestal doe je daar best lang mee, dus als je het vergelijkt met kleine zakjes voer van een ander merk ben je alsnog vaak goedkoper uit.

Ik haal voor de kittens altijd: Royal Canin Babycat ( tot 6 weken ) of kitten.
Ook heb ik wel eens kittenbrokjes van Hills.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:01

Misschien Prins? En dan vooral iets grotere zakken? Of idd bij dierenspeciaalzaken vragen *LOL*

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:45

Carocat? Niet heel erg duur, maar valt nog wel onder premium.
Bij ons kun je daar bijvoorbeeld een zak van 7 kilo kopen (ook kleiner) en dat is ook voordeliger dan al die kleine zakjes elke keer.
En inderdaad, zeker voor jonkies zou ik toch wel voor goed voer gaan hoor.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:18

BonnieSP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:32

Probeer eens IAMS premium dat is 'zwaarder' voer en is ook tekoop bij de grotere tuincentra vult enorm ( vraag maar aan mijn vreetzakken).
Hun ontlasting stinkt minder en ze gaan ook minder naar de bak.Maar schrik niet IAMS kost 23.50 (bij mij in de buurt.) voor 3 kilo.
Toen mijn twee kittens bijna een jaar waren deden ze er 1 maand mee en met gewoon voer was ik uiteindelijk net zo veel of meer kwijt en hadden ze steeds honger.

Wat ook zorgt dat je de bak niet meer ruikt en in groot verpakking is het goedkoper hennep! per toeval ondekt mijn ratten waren overleden en ik had over mijn 2 katten en zeven kittens vonden het top. ook dat kan je kopen in de grotere tuincentra.
het is goedkoper dat kattenbakzand.

Wat is je adres ik kan wel een zakje opsturen

Succes

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 09:38

dat is goed te doen, ik betaal nu voor die aldi ik dacht ongeveer 1.69€ voor 750gram, de kittenvariant is wel wat duurder. Ik denk dat ik gewoon wat moet uitproberen hoeveel ze nodig hebben van welk voer.
We hebben trouwens een sponsor van voer, maar dat is vooral voor de volwassen katten en die laten we over aan één van de opvangmamas die extreem veel katten opvangt(die heeft er soms wel 70) + dat de meeste katten dat eten niet zo lekker vinden haha

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 09:40

bonnyvanling schreef:
Probeer eens IAMS premium dat is 'zwaarder' voer en is ook tekoop bij de grotere tuincentra vult enorm ( vraag maar aan mijn vreetzakken).
Hun ontlasting stinkt minder en ze gaan ook minder naar de bak.Maar schrik niet IAMS kost 23.50 (bij mij in de buurt.) voor 3 kilo.
Toen mijn twee kittens bijna een jaar waren deden ze er 1 maand mee en met gewoon voer was ik uiteindelijk net zo veel of meer kwijt en hadden ze steeds honger.

Wat ook zorgt dat je de bak niet meer ruikt en in groot verpakking is het goedkoper hennep! per toeval ondekt mijn ratten waren overleden en ik had over mijn 2 katten en zeven kittens vonden het top. ook dat kan je kopen in de grotere tuincentra.
het is goedkoper dat kattenbakzand.

Wat is je adres ik kan wel een zakje opsturen

Succes

oh en dat heet gewoon hennep? haha, zal eens op zoek gaan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:49

Ik gebruik op de bodem een laagje soda en dan houtkorrel,soda zorgt voor een frisse geur.Soda is nog geen euro een zak.

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:39

Je kunt het beste een zo groot mogelijke zak kopen. Is wel veel geld in een keer, maar naar verhouding veel goedkoper. Met duurder voer ben je in verhouding meestal net zo duur uit als met goedkoper voer, omdat er meer voedingstoffen in zitten en ze dus minder eten (en minder poepen). Voor jonge kittens is het overigen belangrijk dat ze naast brokjes ook regelmatig blikvoer krijgen omdat het eten van brokjes hen veel energie kost en ze daarom vaak niet genoeg binnenkrijgen (heb ik me tenminste laten vertellen)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:49

IAMS is in vergelijking met Hills en Royal Canin (grote zakken) het voordeligst iig. Hoef je dat vast niet meer uit te zoeken!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:03

_iza_ schreef:
Je kunt het beste een zo groot mogelijke zak kopen. Is wel veel geld in een keer, maar naar verhouding veel goedkoper. Met duurder voer ben je in verhouding meestal net zo duur uit als met goedkoper voer, omdat er meer voedingstoffen in zitten en ze dus minder eten (en minder poepen). Voor jonge kittens is het overigen belangrijk dat ze naast brokjes ook regelmatig blikvoer krijgen omdat het eten van brokjes hen veel energie kost en ze daarom vaak niet genoeg binnenkrijgen (heb ik me tenminste laten vertellen)

ooh daar maak ik me niet druk om, energie te veel die kleintjes hier haha, zou ze liever wat kalmer zien hahaha
, meestal zijn ze al wat ouder ook.
Als ik een heel jong of wat verzwakt katje heb krijgen ze wel natvoer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:13

Ach in natvoer zitten nauwelijks calorietjes, dus echt dikker zal een kitten er niet van worden. Dan kun je beter wat geweekte brokjes geven.

Gek dat je van de opvang uit geen voer krijgt. Ik vang ook kittens op, en krijg alles van ze (zit nu met 20 kilo babycat- en kittenbrokken van Royal Canin thuis, plus met een krabpaal van hun, kattenbakken van hun, kattenbakkorrels van hun, etensbakjes van daar, etc.). Maar in ieder geval super dat je kittens opvangt, het is leuk he, en zo dankbaar!

Zelf geef ik 'mijn' asielkittens dus babycat, maar daar heb je weinig aan gezien die dingen volgens mij heel duur zijn. Geef ze dus lekker wat jij kunt betalen, maar die tip van naar de dierenwinkel gaan vond ik erg nuttig, wie weet kunnen zij wat voor je doen als je hun je verhaal uitlegt. Anders kun je het wellicht nog bij de DA proberen?

Succes en geniet van het grut!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:30

wow dat is mooi geregeld bij jullie Haha! tjah, bij ons zijn het allemaal alleen maar vrijwilligers, het donatiegeld word vooral gebruikt om bv zwerfkatten die echt verwilderd zijn steriel te maken enzo. De vzw bestaat ook pas een jaartje, dus we moeten nog naam maken