Even een pakkende titel, maar helaas is wel waar. Ik kwam vanmorgen beneden en ging mijn konijnen eten geven. Zie ik iets heeeel raars aan mijn halve pooltje. Namelijk haar oogje is een cm naar achter geschoven, steekt een cm uit zit vol met pus..
Nou ik mijn vader geroepen, konijntje in de doos. Het andere konijn ook mee en linea recta naar de dierenarts! Lekker duur op zaterdag maar dat maakt natuurlijk niet uit. (53,- weekendkosten

Bij de dierenarts naar binnen gestormd, konijntje op tafel gezet, ik helemaal in paniek. Ben zo gek op mijn nijns..
Wat bleek het nou: Een zeer ernstige ooginfectie. Ik opgelucht, omdat het toch geen mixomatose is..
Dus nijns is op medicatie gezet, antibiotica en oogzalf. En natuurlijk moet ze een zo schoon mogelijke omgeving hebben. Helaas is het maar een kleine kans dat het oog geneest, zien zal ze toch nooit meer, Dus wss dat vrijdag haar oogje eruit word gehaald. (of ik mocht haar in laten slapen maar dat doe ik dus echt niet)
nou is het helaas zo dat mijn nijn uit een opvang komt, omdat ze mishandelt is door kinderen. En daardoor doodsbang voor mensen. Ik aai eigenlijk ook niet zo vaak. Zorg gewoon dat ze alles heeft wat ze nodig heeft, en laat haar maar gewoon rondspelen.
Maar nou zit ze dus in de bench, en vroeg ik me af of mensen dit ook ooit hebben gehad, en wat hebben jullie gedaan om het jullie nijn zo makkelijk en fijn mogelijk te maken, dingen die nog extra kunnen helpen en derg.. Alles blijft namelijk aan haar oog plakken.
Ik zal kijken of ik morgen fotos kan plaatsen, voor de mensen met een sterke maag.
Sry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt...