Jonge katjes - slangenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Jonge katjes - slangenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:50

Ik bied op marktplaats jonge katten aan, gratis. Maar ik heb gehoord dat er slangenbezitters zijn die die katten dan ophalen om ze vervolgens aan hun slang te voeren. Weet iemand of dit echt voorkomt, of is dit een verzinsel? Ik heb nu al iemand afgezegd die drie katten wilde hebben (wie wil er nu drie katten hebben?). Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, omdat je net zo goed muizen kunt voeren, en die worden voor heel weinig geld als slangenvoer aangeboden. Waarom zouden ze dan zoveel moeite doen voor een gratis kat?
Wie weet hier meer van?

Onali

Re: Jonge katjes - slangenvoer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:51

Ligt er denk ik aan hoe groot je katjes zijn, maar het is mogelijk.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:51

Oei, je wilt natuurlijlk niet dat ze gelijk als slangevoer eindigen ! Bloos!

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het zal vast wel gebeuren. Ik zou toch even doormailen met de mensen die gelijk 3 katjes willen, want stel je voor Knipoog

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:52

ja het gebeurt,je word er heel veel voor gewaarschuwt, daarom kan je ze beter voor 10 euro per kat verkopen zeg ik altijd. dan worden ze ( vaak) geen slangenvoer.

LisaLuna

Re: Jonge katjes - slangenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:53

Gatverdarrie wat een 'gemene mensen' (heel lief uitgedrukt voor mijn doende).
Katjes voer je toch niet aan slangen ? (Vind ik ook over muizen) maar katjes vind ik toch íets anders.. omdat dat echt huisdieren zijn.)

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:57

ik heb zelf altijd slangen gehad en ik moet zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat iemand katten/kitten aan een slang voerde
het zijn meestal muizen ratten konijnen.
maar katten heb ik nog nooit gehoord maar je weet maar nooit moet ik zeggen
ben ook blij dat ik geen slangen meer heb kon er niet zo tegen het voeren,
mijn vriend moest dat altijd doen als ik weg was Huilen

Kedevr

just_kiki schreef:
ja het gebeurt,je word er heel veel voor gewaarschuwt, daarom kan je ze beter voor 10 euro per kat verkopen zeg ik altijd. dan worden ze ( vaak) geen slangenvoer.

Idd! Vorig jaar las ik in de krant een waarschuwings bericht van iemand waarbij het is overkomen!

_Kimmm

ik zou als ik jou was inderdaad tien of 20 euro vragen voor een katje zodat je zeker weet dat ze niet als slangenvoer eindigen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:58

Ik zie het probleem eigenlijk niet, of je nou kittens of jonge weerloze muisjes voert, het zijn allebei dieren en de slang moet immers ook eten... Nou ben ik tegen levend voeren in gevangenschap, maar als ik een diepvries kitten of diepvries muis of rat kon kopen voor mijn slang, zou ik daar geen vershil tussen maken.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:58

ik zou idd geld ervoor vragen
wat is nou 10 euro voor een leuke kitten
en slangenvoer is stukken goedkoper dus zullen dan niet zosnel voor een kitten komen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:59

Joyckuh schreef:
Ik zie het probleem eigenlijk niet, of je nou kittens of jonge weerloze muisjes voert, het zijn allebei dieren en de slang moet immers ook eten... Nou ben ik tegen levend voeren in gevangenschap, maar als ik een diepvries kitten of diepvries muis of rat kon kopen voor mijn slang, zou ik daar geen vershil tussen maken.

Ik snap je ,
Maar toch katten vind ik anders dan muizen, katten zijn huisdieren , schootdieren , knuffeldieren.
Muizen.. nouja niet.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:00

Joyckuh schreef:

dat klopt zeker wel
maar mijn slang at helaas geen dood dat pakte hij gewoon echt niet dan maakt voor mij kitten of muis zeker wel uit
mischien omdat ik ook super katten gek ben

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:01

Ik geloof dr niks van. De kans dat een kitten de slang beschadigt is veel te groot, dat risico nemen ze niet

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:01

En konijnen dan? Zijn ook echte huisdieren/knuffeldieren? Die worden ook volop als voer verkocht...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:03

Daiwa schreef:
Joyckuh schreef:

dat klopt zeker wel
maar mijn slang at helaas geen dood dat pakte hij gewoon echt niet dan maakt voor mij kitten of muis zeker wel uit
mischien omdat ik ook super katten gek ben

Je hebt er inderdaad uitzonderingen bij die in gevangenschap echt alleen levend eten. In dat geval vind ik het probleem al weer minder groot. Maar er zijn ook mensen die gewoon levend voeren vanwege de sensatie, dat vind ik te ver gaan..

Billy: Kittens richten niet zo'n grote schade aan, mits ze klein genoeg zijn en de slang ervaren is in het wurgen, zal de schade meevallen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:04

Joyckuh schreef:
En konijnen dan? Zijn ook echte huisdieren/knuffeldieren? Die worden ook volop als voer verkocht...

Ik hou niet van knaagdieren,die bijten mij altijd Huilen van het lachen.

Maar nee ik vind Honden en Katten échte huisdieren..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:06

Kimmie_girl schreef:
ik zou als ik jou was inderdaad tien of 20 euro vragen voor een katje zodat je zeker weet dat ze niet als slangenvoer eindigen.

Ik heb nu al moeite met ze weggeven, laat staan als ik er geld voor ga vragen. Er worden zoveel gratis katten aangeboden, waarom zouden mensen er dan voor gaan betalen?

Billy schreef:
Ik geloof dr niks van. De kans dat een kitten de slang beschadigt is veel te groot, dat risico nemen ze niet

Idd, een muis lijkt me veel beter om aan een slang te voeren... Katten zijn ook al best wel groot als ze 8 weken zijn.

just_kiki schreef:

Ik weet dat er voor gewaarschuwd wordt. Maar hoe vaak komt het voor?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:08

Dit is geen fabeltje, het gebeurd echt!
Wij hebben op stal ook regelmatig een nestje en geven ze niet voor niks weg i.v.m. dit verhaal. Je wordt er idd ook voor gewaarschuwd. Dus gewoon 10,- vragen!!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:10

Er is een verschrikkelijk overschot aan kittens. Daarbij veel *oeps* nestjes waardoor kittens gewoon gratis de deur uit gedaan worden (Het is ook zo moeilijk en duur om je poes te sterilliseren voordat ze naar buiten gaat en je kater te laten castreren als hij buiten komt..) . Mensen denken niet na bij het nemen van een nest kittens. Het is leuk, lief en schattig tot dat de kittens groot zijn. Dan moeten ze zo snel mogelijk weg dus dan maar gratis of voor een paar euro Nagelbijten / Gniffelen

Ik zie liever dat kittens naar een slang gaan dan dat ze in een verzwaarde vuilniszak de plomp in gegooit worden. (ja dat gebeurt!! Boos! ) Dan heeft het diertje tenminste nog iets van nut gehad. Al had het natuurlijk nooit hoeven gebeuren als mensen eens na gaan denken om het bestwil van alle katten. Daarbij sommige slangen zijn zo groot dat een muisje er niet meer in past hoor. Voor dat formaatje slang gaat er vaak genoeg een konijn formaatje mini tot a la vlaamse reus doorheen . Lachen

Maar goed moet de eerste slangeneigenaar nog tegenkomen die z'n slang een kitten geeft. Kleven denk ik te veel risico's aan al kan een konijn natuurlijk ook flink schade aanrichten met z'n nagels maar aan de andere kant als de slang eenmaal het dier gevangen heeft, heeft het dier toch geen kans meer om schade aan te richten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:10

Ja, dat komt steeds vaker voor, dus vraag er geld voor, of beter nog, laat ze netjes enten (ik neem aan dat ze ontwormd en ontvlooid zijn) en vraag er nog iets meer voor. Met dat geld laat je dan de moederpoes steriliseren, zodat je niet meer meehelpt het kattenoverschot te vermeerderen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:11

buiten dat om, dan geef je ze weg voor nop.
je zet op marktplaats 10 euro , dan komen dat soort mensen er niet op af, alleen de mensen die sirieus een kitten willen..

LisaLuna

Thats_Me schreef:
Er is een verschrikkelijk overschot aan kittens. Daarbij veel *oeps* nestjes waardoor kittens gewoon gratis de deur uit gedaan worden (Het is ook zo moeilijk en duur om je poes te sterilliseren voordat ze naar buiten gaat en je kater te laten castreren als hij buiten komt..) . Mensen denken niet na bij het nemen van een nest kittens. Het is leuk, lief en schattig tot dat de kittens groot zijn. Dan moeten ze zo snel mogelijk weg dus dan maar gratis of voor een paar euro Nagelbijten / Gniffelen

Ik zie liever dat kittens naar een slang gaan dan dat ze in een verzwaarde vuilniszak de plomp in gegooit worden. (ja dat gebeurt!! Boos! ) Dan heeft het diertje tenminste nog iets van nut gehad. Al had het natuurlijk nooit hoeven gebeuren als mensen eens na gaan denken om het bestwil van alle katten. Daarbij sommige slangen zijn zo groot dat een muisje er niet meer in past hoor. Voor dat formaatje slang gaat er vaak genoeg een konijn formaatje mini tot a la vlaamse reus doorheen . Lachen

Maar goed moet de eerste slangeneigenaar nog tegenkomen die z'n slang een kitten geeft. Kleven denk ik te veel risico's aan al kan een konijn natuurlijk ook flink schade aanrichten met z'n nagels maar aan de andere kant als de slang eenmaal het dier gevangen heeft, heeft het dier toch geen kans meer om schade aan te richten.

Oh dat is ook zo vreselijk, of ze in een put dumpen, hóe zwak ben je.. Als ik dat zie gebeuren spring ik er serieus achteraan. Koe

Daiwa

Billy schreef:

Citaat:
Idd, een muis lijkt me veel beter om aan een slang te voeren... Katten zijn ook al best wel groot als ze 8 weken zijn.

je zal er dan raar van staan kijken hoe groot sommige slangen kunnen worden en hoe groot ze dan moeten eten
een neef mij heeft een tijgerpython nu van ongeveer 2 meter en die at een half jaar geleden duiven grote langoor konijnen
dus een katje kunnen ze makkelijk hebben

en nogmaals ik heb nog nooit gehoord van slangen eigenare dat ze katten/kitten voerden

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:23

Joyckuh schreef:

Inderdaad, katjes, konijnen e.d. allemaal hetzelfde!

Ik heb trouwens nooit gehoord dat mensen een katje aan een slang geven, maar het zou goed kunnen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:15

Het is geen fabeltje... het is waar. Kennen jullie die foto niet van die python die aan een aligator begonnen was?
Toen ik opzoek was naar kittens WILDE ik ook juist betalen... dan weten de mensen ook zeker dat je er iets voor over hebt! Wij hebben een kruising dus wel iets meer dan 10 euro betaald, maar dat hadden we er gewoon voor over. Dus idd zoals hierboven al staat... gewoon netjes enten en ontwormen... en dan een klein bedrag vragen... mensen die ECHT kittens willen hebben er wel wat voor over.