vorige week woensdag kwam ik thuis en konijn lag stil en zielig in t hoekje van dr kooi. haar oortjes waren steenkoud en ze had echt geen zin in eten.. dus dierenarts gebeld. die constateerde opstipathie/gas.
pijnstiller erin en een of ander poedertje meegekregen en dwangvoer.
toen ging t dwangvoeren nog wel redelijk. vrijdags vond ik haar nog niet helemaal fit dus weer naar de DA.
cisaral drops meegekregen en goed hooi en groenvoer was t advies. (hooi en groente krijgen ze bij mij altijd)
(poeder van eerste dierenarst gestopt)
en thuis begon ze zowaar wat te eten!
zondag ging t weer minder ze wilde niet meer van t wctje afkomen, eetlust nam weer af.
dindsdag naar een (konijnen)dierenarts geweest. gas had ze nog een klein beetje, en waarschijnlijk blaasonsteking. haar urine is rood, en ze gloeit soms een beetje alsof ze koorts heeft.(en ze moet echt vaak plassen!)
anti biotica lijkt aan te slaan, maar ze heeft nog wel van die momenten dat ze heel snel ademhaalt en wat warm aanvoelt.
ook al wordt haar ontlasting wat beter, ze heeft er nog wel van die vieze plak keutels tussen zitten.
sinds gisteren ben ik gestopt met de cisaral drops, en met dwangvoeding omdat t laatste heel veel stress geeft en ze zelf het eten weer begint op te pakken.
nu is eigenlijk mijn vraag: wie van jullie heeft ervaring met gas/verstopping of blaasonsteking bij konijnen?
hoe lang hield t bij jullie aan? en hoe lang zal het gaan duren voordat ze haar (normale) eetlust weer terug krijgt?
(om even situatie aante geven: konijn is een binnenkonijn, maar haar kooi staat altijd open als ik thuis ben. ze krijgen geen gras maar wel voldoende hooi, groente, biks en vers water (iedere dag) ook maak ik iedere dag haar wctje schoon)
ik hoop dat iemand mij wat tips en of adviezen kan geven, alvast bedankt