Wie heeft er ook een koningspoedel ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Wie heeft er ook een koningspoedel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:19

Ik was eens benieuwd welke bokkers er hier nog meer in het bezit zijn van een koningspoedel.
Aangezien dit geen alledaags ras is lijkt het me leuk om met meer bokkers lekker te kletsen over het wel en weee van jullie poedels?

Ik zal beginnen, ik ben sinds vorig jaar de trotse bezitter van zo'n grote knuffelbeer. Fleur genaamd.
Ik heb deze lieverd overgenomen van iemand die haar niet meer wilde, ze was toen net 10 maanden oud.
Ik ben van beroep hondentrimster en wilde altijd al graag een koningspoedel, maar aangezien we zelf een aantal dwergschnauzers hebben wilde ik wachten totdat we wat minder honden hadden.
Maarja de planning liep anders en toen kwam deze dame op ons pad en hebben we besloten om haar een liefdevol nieuw thuis met genoeg vriendjes aan te bieden.
In september gaat een collegaatje van mij beginnen met haar aan de behendigheid aangezien ik zelf met onze schnauzers loop en haar honden blessures hebben en te oud zijn.
Afbeelding

Lysette

Re: Wie heeft er ook een koningspoedel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:52

Mag een middenslag ook? Haha!

Afbeelding
dit is mijn toppertje Jip, ze is ruim 2 jaar oud. Sinds een jaar doen we behendigheid en dat vindt ze helemaal super!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 19:31

tuurlijk ben mag dat ook een middenslagpoedel.

maar uuhh.... voor de rest niemand die zo'n krullebol heeft?? Haha!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:08

Ik heb een grote zwarte. Is gefokt door Jetty vd Hulst uit Den Haag en heb ik in september alweer 9 jaar.
Zal even kijken of ik een foto op schijf kan vinden. Er is er kort geleden nog een gemaakt van ons samen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:00

Ik heb 'boerenpoedels' Ook leuk? Én ik ben collega Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:03

Foto'tje, 3 weken geleden:

Afbeelding

Hier heeft 'ie z'n haar nog. Een week daarna heb ik hem kortgeschoren. Doe ik eens in het jaar om het vilt uit te dunnen. Hij heeft zo'n vreselijk dikke vacht en hij staat niet elke dag op de trimtafel. Uiteindelijk krijg je dan toch van die viltvlokken.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:06

een tijd geleden had ik ook zo'n topic geopend, dat werd een hk topic uiteindelijk Knipoog
er is al lang niet gereageerd maar het kan en mag (omdat het een hk topic is) nog wel Lachen dus als je wilt zet ik de link neer.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:38

Rosita schreef:
Ik heb 'boerenpoedels' Ook leuk? Én ik ben collega Knipoog

Boerenpoedels ??? je maakt me nieuwsgierig Bloos

Jaimyliefje schreef:
een tijd geleden had ik ook zo'n topic geopend, dat werd een hk topic uiteindelijk Knipoog
er is al lang niet gereageerd maar het kan en mag (omdat het een hk topic is) nog wel Lachen dus als je wilt zet ik de link neer.

doe maar lijkt me leuk Haha!

Dealer schreef:
Foto'tje, 3 weken geleden:

Afbeelding

Hier heeft 'ie z'n haar nog. Een week daarna heb ik hem kortgeschoren. Doe ik eens in het jaar om het vilt uit te dunnen. Hij heeft zo'n vreselijk dikke vacht en hij staat niet elke dag op de trimtafel. Uiteindelijk krijg je dan toch van die viltvlokken.

Die van mij staat ook niet ieder week op tafel hoor, maar kort scheren sonde hoor. Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:04

melanie_h schreef:
Die van mij staat ook niet ieder week op tafel hoor, maar kort scheren sonde hoor. Knipoog

Z'n vacht is zo ontzettend dik, ik ga hem niet voortdurend tot zijn huid terugkammen. Dan pest ik hem en het is niet meer nodig; hij showt allang niet meer, is elke dag op stal waar 'ie loopt te banjeren, loopt in weer en wind met de paarden mee. Het is in alles een gebruikshond.
Ik borstel hem dan wel om de dag maar uiteindelijk krijg je viltvlokken. Ik scheer hem in de zomer een keer kort, de huid kan weer eens ademen en het groeit in notime weer aan. Beetje als de schapen hier Knipoog
Bevalt mij wel goed.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:21

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:28

Ik heb gereageerd in het HK-topic, maar ik heb dus ook een koningspoedel en ben helemaal weg van dit ras! Een meer knuffelbare, vriendelijke hond kan je niet hebben (en ik kan het weten want ik heb ook nog een golden retriever Haha! )

edit: enkele foto's in het HK-topic gezet

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:12

Dealer schreef:
melanie_h schreef:

Z'n vacht is zo ontzettend dik, ik ga hem niet voortdurend tot zijn huid terugkammen. Dan pest ik hem en het is niet meer nodig; hij showt allang niet meer, is elke dag op stal waar 'ie loopt te banjeren, loopt in weer en wind met de paarden mee. Het is in alles een gebruikshond.
Ik borstel hem dan wel om de dag maar uiteindelijk krijg je viltvlokken. Ik scheer hem in de zomer een keer kort, de huid kan weer eens ademen en het groeit in notime weer aan. Beetje als de schapen hier Knipoog
Bevalt mij wel goed.

Ik heb nu zo'n Les Poochs borstel en die is echt heel fijn! Mijn poedel heeft ook zo'n dikke vacht maar met die borstel kom je er goed doorheen, zonder ze pijn te doen.
Enige nadeel, ze zijn rete duur Haha!