Omdat we thuis toch allemaal wel graag een hond willen, maar allemaal verschillende ideeen en wensen daarover hebben. Plaats ik hier een topic om goede adviezen te krijgen over welke hond het beste bij ons past. En hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
Om het makkelijker te maken zal ik vast wat informatie geven!
Het gezin bestaat uit 4 personen, vader, moeder, ik (19jr) en zusje (16jr). Daarnaast hebben we 2 poezen thuis.
We hebben altijd al katten gehad, maar niet eerder een hond. Wel heeft mn vader voordat hij bij mijn moeder was áltijd honden gehad. En hij is een echte hondenliefhebber.
Een aantal wensen die wij hebben m.b.t de 'toekomstige' hond:
- Grote hond (geen schoothondje)
- Het is de bedoeling dat hij vaak met mij mee naar stal gaat, (ben daar vaak alleen sávonds in het donker) en aangezien wij zelf thuis ook katten hebben, moet het wel een type hond zijn die goed met andere dieren kan.
- Er komen regelmatig kleine kinderen bij ons thuis.
- Mijn zusje wil er graag mee naar hondentraining e.d., ik heb mijn paard. En zij wil ook haar 'dierenmaatje' om iets te ondernemen.
Kortom willen we graag een vriendelijk maar toch ook waaks dier.
Als laatst zal ik nog even rassen geven die ons aanspreken qua uiterlijk. (Het wil dus niet gelijk zeggen dat wij graag 1 van deze rassen zouden willen hebben! Maar zo krijgen jullie n beeld van onze 'smaak' )
Herder, Husky, Bordercollie, Newfoundlander, Berner sennen
Alvast bedankt!

Oja, en niet geheel onbelangrijk, wij wonen in een 'gewone' woonwijk. Wel hebben we tijd om de hond minstens 5x per dag uit te laten en verder moet de hond dagelijks mee naar de paarden, waar die alle ruimte heeft om vrij rond te rennen.