Ervaringen KATTENLUIK die CHIP leest van je kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Ervaringen KATTENLUIK die CHIP leest van je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:47

Hallo,

Wij hebben thuis 2 katten die zowel binnen als buiten lopen (dmv een gewoon eenvoudig kattenluik, eigenlijk dmv een magneet maar dat werkte echt voor geen meter)), probleempje is alleen dat er meedere katten zijn die bij ons binnen het voer op komen eten of sproeien, kortom niet echt handig.

Nu heb ik op i-net al wat info gevonden over een kattenluik die werkt op de chip van je kat, ook op een kattenforum heb ik al wat gebruikers reacties gelezen.
Wat daar als grootste nadeel uit naar voren komt is dat, de chip aan de bovenkant van je kat moet zitten en mocht de chip wat verder naar onderen zijn geplaatst oid dan werkt het luik dus niet, het lijkt dus nogal nauw te komen met de plaats van de chip in het kattenlijf?

Wie weet hier mee van of heeft zelf zo'n luik?

Alvast bedankt!

Nikki__

Re: Ervaringen KATTENLUIK die CHIP leest van je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:33

Onze buren hadden dit ook. Zijn toen verhuisd en hebben kat mee genomen, maar kattenluik niet afgesloten, er van uit gaande dat er toch geen kat in kon komen. Nou, 3 dagen later zat mijn kat daar ineens voor het raam Clown En ze had toen nog geen chip. Denk dus niet dat die dingen erg handig zijn.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:11

Wij hebben er ook 1.
Af en toe gaat ie niet open door het magneetje, dat klopt wel. Maar verder werkt ie best goed!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:14

Katten hebben snel genoeg door hoe het werkt!
Vrienden van mij hadden ook zo'n luik met magneet, en de buurkatten gingen gewoon meteen achter een kat met magneet aan, of deden een pootje ertussen.

Zij hebben hem verkocht en een normaal luik gekocht...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 12:19

Wij hadden voorheen ook een luik die open ging dmv een magneet, dat systeem vond ik niet prettig, omdat de magneet echt ervoor moest hangen in het midden van de hals vd kat, als deze wat verschoven was deed het luik dus niks.

Maar wat ik in m'n openingsberichtje bedoel zijn de katten luiken die reageren op de chip vd kat, dus niet met een magneet.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 12:22

Nikki__ schreef:
Onze buren hadden dit ook. Zijn toen verhuisd en hebben kat mee genomen, maar kattenluik niet afgesloten, er van uit gaande dat er toch geen kat in kon komen. Nou, 3 dagen later zat mijn kat daar ineens voor het raam Clown En ze had toen nog geen chip. Denk dus niet dat die dingen erg handig zijn.

He das raar Clown , wellicht had het iets met de stroomvoorziening te maken (?), want als de electriciteit afgesloten is of de stekker zit er gewoon niet in dan kan het luik gewoon open en dicht ook voor katten zonder chip of met een ander chipnummer, tenzij de vorige bewoners het luik 'op slot' hebben gedaan dan kan dat niet maar dan zou jou kat ook niet naar binnen kunnen.