hoe weet ik of de papieren van een hond echt zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

hoe weet ik of de papieren van een hond echt zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 21:55

weet iemand hoe ik erachter kan komen of een puppy echte papieren heeft

ik ga namelijk vrijdag bij een pitbull puppy kijken maar voordat ik tot kopen overga wil ik er wel zeker van zijn dat het een echte raszuivere is omdat het nogal veel geld is

dus kan ik dit nav. de papieren natrekken?

S_uus

Re: hoe weet ik of de papieren van een hond echt zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:56

Volgens mij staat er dan een logo op zou ff de papieren van me husky's zoeken miskien gaat het om hetzelfde logo

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:58

heb ff foto's gemaakt van de logo's zou ze ff uploaden

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:59

Een Pitbull is in Nederland geen erkent ras, dus een geldige stamboom zal je daarbij niet krijgen. Althans geen stamboom van de Raad van Beheer wat in Nederland de organisatie is die onder de FCI valt.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:01

BrankaZ schreef:
Een Pitbull is in Nederland geen erkent ras, dus een geldige stamboom zal je daarbij niet krijgen. Althans geen stamboom van de Raad van Beheer wat in Nederland de organisatie is die onder de FCI valt.

ja dat klopt helemaal,is ook zo bij jack rusels.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:02

En als ze aankomen met praatjes dat hi jduurder is omdat er een stamboom bijzit zou ik lekker verder kijken, de fci (RvB) geeft idd in ned geen stambomen op pittbulls af omdat het eigenlijk een kruising is.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:03

amazone77 schreef:
BrankaZ schreef:

Dat klopt niet helemaal de russel is sinds een poosje wel degelijk erkent en er komen nu dan ook mondjesmaat (volledige)stamboom russels in nederland voor.
Vriendin van mij fokt ze vandaar..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:05

amazone77 schreef:
BrankaZ schreef:

Een Jack Russell is wel erkend maar nog niet zo lang geleden. Daarom komen die in een voorlopig register. Als beide ouders meerdere generaties op hun stamboom uit het voorlopig register hebben krijgen ze wel een gewone stamboom.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:08

Lady1969 schreef:
En als ze aankomen met praatjes dat hi jduurder is omdat er een stamboom bijzit zou ik lekker verder kijken, de fci (RvB) geeft idd in ned geen stambomen op pittbulls af omdat het eigenlijk een kruising is.

Sterker nog, tot een paar maanden terug was een Pitbull verboden in Nederland en werd ie in beslag genomen en afgemaakt. Zo ook stamboomloze American Staffordshire terriers. En het gros van de mensen ziet het verschil niet tussen een Pit en een Amstaf. Ik ook niet.
Ik denk eigenlijk dat het hier die laatste genoemde betreft.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:08

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:11

suusiejj schreef:
Het zijn dus meerdere logo's .. Ik heb geen idee of bij elk papier dezelfde logo's staan hoor..
Dus sorry als ik het mis heb
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... g659-1.jpg

http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... g660-1.jpg

http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... g661-1.jpg

pitbull werd nu toch wel erkend? meende ik laatst te lezen?

Pitbull is nog steeds niet erkend. Enige wat anders is is dat ie niet meer verboden is. Erkend is ie dus zeker niet, als dat zou gebeuren is dat iets waar jaren overheen gaat.

De afbeeldingen die jij hebt gescand zijn inderdaad van een erkende stamboom.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:12

Oke Lachen
Die afbeeldingen staan dus op elk hondenras zn papier?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:13

dan neem ik mijn woorden terug. Bloos
ik wist wel dat ze er al heel lang mee bezig zijn,maar had nog niet gehoord dat het is gelukt.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:16

pitbull is niet erkend, volgensmij zit er dan een ARFE stamboom bij.
Heb een amerikaans bull en daar zit ook een ARFE stamboom bij die zijn namelijk ook niet erkend.
maar hoe je kunt zien of het echt is....tja dat durf ik ook niet te zeggen helaas.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:16

suusiejj schreef:
Oke Lachen

Deze heeft mijn hond idd ook op haar stamboom staan! Maar een pitbull krijgt dus geen stamboom vd raad van beheer lees ik net..dus hier kan je dan niks mee? Ik zou ook zeker vragen naar de gezondheidsverklaringen van de ouder dieren! Zijn ze getest op erfelijke ziektes etc. HEEL belangrijk!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:19

suusiejj schreef:
Oke Lachen

Bij elk in Nederland erkend hondenras staat dat op de stamboom.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 01:46

Citaat:

Citaat:
Een Jack Russell is wel erkend maar nog niet zo lang geleden. Daarom komen die in een voorlopig register. Als beide ouders meerdere generaties op hun stamboom uit het voorlopig register hebben krijgen ze wel een gewone stamboom.

ook niet helemaal correct, de JR's die in het VR zitten, dat zijn de " oudere" JR's hier, althans, mijn eerste JR, zat nog in het VR, haar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, zitten in het Bijlage ( G-0, G-1, G-2) , dat is de tussenfase tussen Voorlopig en volledig NHSB, het heeft puur te maken met opbouwen van, en niet zozeer dat VR of G stambomen geen echte stambomen zijn, of hoeveel generaties er op staan, dit is gewoon een afspraak die gemaakt is.
het is een beetje RvB op zijn smalst, want haal je een JR uit Australie ( bv) hiernaar toe, zit die gelijk in het Volledig NHSB terwijl daar net zoveel van bekend is, als van de honden hier, of gebruik ik die volledig NHSB hond op een G-O teef, krijgen de puppen G-1, alsof er dan ineens minder van bekend is oid, dus een beetje krom allemaal, maar goed hoe dan ook, het enige waar het invloed op heeft, is of je ned. kamp of int, Kamp kunt behalen, verder zijn VR, en G stambomen net zo echt en gelijkend als volledig NHSB stambomen

trouwens, de JR is al vanaf 1987 geregistreerd bij de RVB ( dus in het VR),in 1999 de nationale erkenning en in 2000 kregen ze de complete FCI erkenning ( dus internationaal), maar voor die tijd zaten er dus al wel papieren bij honden, dus al met al toch al echt 21 jaar erkend door de RVB, jammer dat tot op de dag van vandaag mensen het nog als een niet erkend ras zien.....

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:17

Vraag dan wel naar de papieren van de ouderhonden. De stamboom van de puppy's komen namelijk pas maanden later, deze wordt opgestuurd door het FCI.
Vraag eventueel ook rond op hondenfora of dat de fokker te vertrouwen is. Op www.hondenforum.nl zitten veel hondenliefhebbers en heeft vast wel iemand een antwoord.
Succes!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:35

corinne1981 schreef:
Vraag dan wel naar de papieren van de ouderhonden. De stamboom van de puppy's komen namelijk pas maanden later, deze wordt opgestuurd door het FCI.
Vraag eventueel ook rond op hondenfora of dat de fokker te vertrouwen is. Op http://www.hondenforum.nl zitten veel hondenliefhebbers en heeft vast wel iemand een antwoord.
Succes!

stambomen van honden door de FCI en de RVB erkend, worden door de raad opgestuurd, niet door de FCI, daarbij met de "nieuwe"stamboom procedure, duurt dit ook zeker geen maanden meer, soms hebben fokkers de stambomen al in huis als de pups 8/9 wk zijn.

maar dit gaat helemaal niet op in dit verhaal, een pitbull is niet FCI erkend en krijgt dus ook geen door de FCI erkende stamboom.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:49

Oke, ik ben nog van de 'oude stempel' dus hihi.
Maar inderdaad als de pittbull niet FCI erkend is krijgt hij daar ook geen stamboom van.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:45

baroen schreef:
Citaat:

ook niet helemaal correct, de JR's die in het VR zitten, dat zijn de " oudere" JR's hier, althans, mijn eerste JR, zat nog in het VR, haar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, zitten in het Bijlage ( G-0, G-1, G-2) , dat is de tussenfase tussen Voorlopig en volledig NHSB, het heeft puur te maken met opbouwen van, en niet zozeer dat VR of G stambomen geen echte stambomen zijn, of hoeveel generaties er op staan, dit is gewoon een afspraak die gemaakt is.
het is een beetje RvB op zijn smalst, want haal je een JR uit Australie ( bv) hiernaar toe, zit die gelijk in het Volledig NHSB terwijl daar net zoveel van bekend is, als van de honden hier, of gebruik ik die volledig NHSB hond op een G-O teef, krijgen de puppen G-1, alsof er dan ineens minder van bekend is oid, dus een beetje krom allemaal, maar goed hoe dan ook, het enige waar het invloed op heeft, is of je ned. kamp of int, Kamp kunt behalen, verder zijn VR, en G stambomen net zo echt en gelijkend als volledig NHSB stambomen

trouwens, de JR is al vanaf 1987 geregistreerd bij de RVB ( dus in het VR),in 1999 de nationale erkenning en in 2000 kregen ze de complete FCI erkenning ( dus internationaal), maar voor die tijd zaten er dus al wel papieren bij honden, dus al met al toch al echt 21 jaar erkend door de RVB, jammer dat tot op de dag van vandaag mensen het nog als een niet erkend ras zien.....

Blij dat jij de info correct hebt aangevuld. Als iemand dit weet ben jij het wel Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:49

Pittbull is niet erkend en dus heb je geen papieren ook de ouderdieren niet.....

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:12

bedankt voor jullie reactie maar nadat ik een paar keer met de eigenaar gemaild had en gebeld, kreeg ik gister een mailtje dat hij plotseling verkocht was Verward

vreemd want we zouden vanavond gaan kijken maar na mijn vraag over zijn papieren was de pup meteen verkocht Verward

erg vreemd dus word het nog even verder zoeken

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:30

Kady_ schreef:
bedankt voor jullie reactie maar nadat ik een paar keer met de eigenaar gemaild had en gebeld, kreeg ik gister een mailtje dat hij plotseling verkocht was Verward

vreemd want we zouden vanavond gaan kijken maar na mijn vraag over zijn papieren was de pup meteen verkocht Verward

Als ik jullie was zou ik het veilig spelen en voor een AmStaff met papieren gaan, goed en eerlijk gefokt Knipoog 10 van de 10 'Pitbulls' zijn geen Pitbulls maar Pitbullachtige honden hetzij Staffs zonder papieren, of een kruising tussen het één of ander.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:09

Kady_ schreef:

Zegt al genoeg imo...
Zoals ik ook al zei; pitbulls zijn niet erkend door de FCI dus onmogelijk met echte stamboom (ja, je kan wel zo'n afgedrukt formuliertje met ouders krijgen maar da's geen stamboom)

Zoals al eerder gezegd; speel op safe en kijk voor een Stafford mét stamboom.
Er zijn genoeg serieuse fokkers waarbij je een leuke Staff kan halen Lachen