Mijn hond heeft een hartafwijking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Mijn hond heeft een hartafwijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:40

Het begon 1 week geleden ze begon niks meer te eten en ze was lusteloos vaak buiten adem we dachten is gewoon verkoudheid hebben even gewacht met naar de dierenarts gaan en uiteindelijk zijn we gister geweest naar de dierenarts er kwam vreselijk nieuws uit ze zou een gat in haar middenrif hebben de volgende ochtend zouden we om 8uur s'ochtends in Utrecht moeten zijn bij de dierenkliniek. Ze moest volledig nuchter zijn maar ze at alleen voer van een kat en had niet zoveel eet lust dus het was aardig makkelijk. We kwamen om 8uur aan bij de dierenkliniek om half 9 waren we aan de beurt eerst gingen ze het hart horen maar die was bijna niet te horen! En ze druktte op een paar plekjes. Daarna moest er een echo worden gemaakt na lang wachten waren om half 11 aan de beurt we hebben een uur gewacht. Dat duurde ong. half uur. Mijn vader en ik in hele erge spanning moesten we weer 1uur wachten voor de uitslag. De dierenarts kwam er al aan en ging zitten en zei ik heb heel erg nieuws voor jullie. Jullie hond heeft een hart stoornis haar hartklep is heel klein en het lekt vocht uit. We konden kiezen of we het vocht weg konden laten halen dan had ze er minder last van het bleef natuurlijk nog steeds lekken maar het vocht dat er nu zat was weg ze hebben er uiteindelijk 3,5 liter vocht uit gehaald. Ze blijft 1 nacht op de Intensive Care in Utrecht.

Onze guusje heeft nog maar 2,5 jaar te leven.
Huilen

Ik moest dit verhaal gewoon kwijt ik ben er helemaal overstuur over.
Gr. Janne

Wilawander

Re: Mijn hond heeft een hartafwijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:28

Dat is niet zo mooi. Ik heb een paard gehad met een soort gelijk probleem. Wens jou heel veel sterkte.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:55

Dank je wel

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:20

Lieve meid,geniet van je dierbare hondenvriend zoveel je kan. Ach gut
Denk nog even niet aan de dag van morgen,maar speel en doe alles met je hondenvriend waar jullie van genieten.
Heel veel sterkte. Doei!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:05

Ze moest vanacht nog een nacht blijven, omdat ze vocht er uit hadden gezogen is er waarschijnelijk lucht in gekomen wat niet mag dus gingen ze even kijken of het kwam omdat ze vocht er uit hebben gezogen ofdat ze een klaplong aan het ontwikkelen is. Als ze een klaplong aan het ontwikkelen is hebben we er nog een probleem er bij Boos!