Het te dikke hamstertje verandert in broodmager

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het te dikke hamstertje verandert in broodmager

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:48

Kennen jullie hem nog ? [BB-ITP] Het te dikke schattige hamstertje .

Zo gezegt zo gedaan , op 'dieeet' gezet omdat het niet goed was dat hij te dik was .
Nu is hij ook nog is ze boventandjes verloren , dus ik maak pap voor hem .
Maar toch is der iets aardig mis .
Het te dikke hamstertje is veelste mager geworden , hij heeft een boggel op ze rug en de haren staan alle kanten op , de oortjes staan tegen zijn hooft aan en niet meer zo vrolijk als op de foto .
Als je hem aait voel je echt ze botten ..
Ik vind het zo vreselijk zielig , en nu denk ik had ik hem maar gewoon dik gelaten .
Wat moet ik doen ? Is der voer waar ze dikker van worden ? Komt het misschien doen ouderdom of hoort dit niet zo te zijn ?
Ik heb vele hamsters zien gaan en aan een einde zien komen , maar nog nooit op deze manier Verdrietig
[ Heb geen foto's van nu ]

TanteSabien

Re: Het te dikke hamstertje verandert in broodmager

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:52

oh das idd niet goed.

misschien morgen even de DA bellen?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:26

Klinkt alsof hij nu toch te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgt, wat ook erg moeilijk wordt als hij een probleem heeft met zijn tanden... naar DA voor vitaminespuit en mogelijk nog wat anders lijkt me een goed idee.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:28

Hoe oud is hij dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:00

Klinkt als ouderdom.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:03

mag toch hopen voor t beestje dat je hem niet alleen op pap laat leven?

heb je al eens naar zijn onder tanden gekeken? Ik zou even naar de dierenarts gaan en na laten kijken en desnoots om CS vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:36

Als ie alleen op pap leeft zal het inderdaad snel gebeurd zijn, daar kan een hamster niet op leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:40

Oke bedankt allemaal !
Hij zal nu denk boven de 2 jaar zijn , weet namelijk niet presies hoe oud hij was dat hem kocht ..

Zijn ondertanden zitten er wel gewoon , de boven tanden niet meer , athans 1 tandje waar hij weinig aan heeft .

Ik maak pap voor hem en geef dat elke dag , snij appel in stukjes en nootjes en andere dingen .
Alleen hamstervoer kan ik niet meer geven .

Naast dat hij er zo vreselijk uit ziet is hij af en toe nog wel in topvorm , hij hangt dan in zijn kooitje en springt heen en weer .
Ik denk ook dat dat van zijn tanden grotendeels is gekomen van het knagen aan de kooi ?

Ik ga vandaag even langs bij de DA om te vragen wat ik kan doen en wat voor spullen ze hebben om mijn hamster te geven .

Ps . Een tijdje terug [ 1 maand ] kwam ik er ook achter dat hij een korst op ze buik had , waarschijnlijk door mijn nieuwe kitten .. Niks meer aan te doen want het was al aan het helen , heb hem op mijn kast gezet .
Misschien dat dat er ook mee te maken had , of een ander dier in de omgeving ik weet het niet .

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:47

in hamster voer zit de juiste balans met dingen die hij nodig heeft..... Hij kan dan beter eten.... Met pap appel en noten komt je beestje niet aan zijn voedings stoffen, en valt dus af( ga maar eens leven op bambix, appel en nootjes...moet je eens zien hoe snel de kilo's er van af vliegen)

je kunt wel water koken, (een beetje) en dan wat brokjes er bij doen zodat de brokjes sompig worden, en dan voeren...zijn zijn onder tanden niet veel te lang? dat kan ook nog omdat hij niet meer knaagd....

*edit, natuurlijk wel laten afkoelen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:52

Als hij al ouder is als 2 jaar zal het heel goed ouderdom kunnen zijn. Ik heb ook precies zo'n zelfde hamster, ook erg dik. En deze hamsters worden maar rond de 2 jaar.

Je zou langs de dierenarts kunnen gaan maar ik denk dat die ook zal zeggen dat het ouderdom is. Ik weet niet precies wat voor pap je maakt maar brinta zitten nog best veel voedingsstoffen in dus aanvullend zo dat een optie kunnen zijn. Maar verder denk ik dat je hamster rustig aan aan het hemelen is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:01

[BB-ITP] -> [BB]