Mensen die fokken/kweken met dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Mensen die fokken/kweken met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:41

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die fokken of kweken met dieren?
Zelf kweek ik met subtropische vissen, momenteel ben ik bezig met de Microrasbora galaxy en de A. Panduro, welke momenteel flink aan het baltsen zijn. Hiervoor heb ik heel wat soorten garnalen gehad en nog een tijdje gekweekt met verschillende Betta soorten.

Zelf verkoop ik ze voornamelijk aan particulieren maar heb nu wat afspraken met een andere kweker aan de andere kant van het land. Zo heb ik van hem bijv. de galaxy's gekregen en krijgt hij van de eerste 3 uitkomsten de helft, alles wat daarna volgt is voor mij incl. de gekregen vissen om mee te starten.

Wat doen jullie uiteindelijk met de jonge dieren, verkopen, deels zelf houden of zelfs weg geven?

Soetekind

Re: Mensen die fokken/kweken met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:44

ik kweek veulens.... Haha!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:48

Ik Duitse Doggen.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:52

ik kweek nniks, de asiels/marktplaats zijn al vol genoeg

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:55

De vissen die ik kweek zijn er niet genoeg, het is niet zo dat ik help om nog meer overschot aan guppen te krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Daarnaast om enkel op asiels en marktplaats te wijzen snap ik niet helemaal, dat er voldoende htk katten zijn begrijp ik, maar om dat meteen daar maar voor alle dieren vanuit te gaan?

Duitse doggen en veulens worden dus ook aan particulieren verkocht?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:12

Ik kweek met Grasparkieten en Zebravinken. Een deel van de jongen houdt ik zelf om verder te kweken en het andere deel wordt verkocht aan particulier of dierenwinkel. Wel naar goede dierenwinkels. ben nogal kiskeurig waar mijn dieren trecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:17

wij kweken diamantduiven, die vaak naar andere kwekers gaan.
ook kweken we zebravinken, het eerste nest hebben we gehouden, en we hebben nu net weer jongen, we wachten even af hoe ze worden (in het vorig nest waren er vrij aparte kleuren bij, o.a een witte) en de mooiste houden we zelf.
met de kanaries wil het dit jaar niet lukken, maar als we daar jongen van hebben ruilen we ze tegen de jongen van de staleigenaar.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:18

Ik fok met hamsters Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:19

Mijn zuster fokt Berner Sennes, heeft ook een site.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:21

ik fok ook vissen:P
ik fok platy's ik heb er intussen al honderden.....
verder ook nog wel guppys een beetje maar die vang ik gewoon als ik ze zie..

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:23

Ik heb ratten gefokt, laatst een nestje kittens gehad en heb een Bull Terrier-kennel.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:28

zolang asiels volzitten kweek ik nergens mee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:43

Ik fok niks, aangezien ik nergens afstand van kan doen. Wat hier geboren of gekocht wordt, blijft ook totdat het dood gaat. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:08

Mist schreef:
zolang asiels volzitten kweek ik nergens mee !

Beetje vreemde reactie als je het mij vraagt?
Ik kweek op het moment enkel met vissen welke in het wild te veel worden gevangen, en met te veel bedoel ik dat de populaties dusdanig verkleind zijn dat ze bedreigd worden.

desty schreef:
ik fok ook vissen:P
ik fok platy's ik heb er intussen al honderden.....
verder ook nog wel guppys een beetje maar die vang ik gewoon als ik ze zie..

Waarom kweek je hiermee?
Niet banketstaaf bedoeld maar wat doe je ermee? Er zijn zoveel van deze visjes die je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Mensen spoelen ze tegenwoordig zelfs door de wc om ze maar kwijt te raken (wat absoluut not done is), mp staat er vol mee.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:12

Hey Knijn! Alles goed?

Ik wil met slijkspringers kweken, maar dat lukt me niet en zal me ook nooit gaan lukken Clown
Wat wel lukt zijn de guppy's en zebracichliden. Ook wil ik gaan kweken met anomoonvisjes als mijn grotere zeeaquarium staat Lachen

De guppy's verkoop ik niet, ik doe aan natuurlijke selectie op mijn manier, dus de niet mooie / zieke / overschot aan guppen, word als levend voer voor de slijkspringers gebruikt.

De zebracichliden zullen als ze groot genoeg zijn particulier verkocht worden. Echter is hier ook niet veel vraag naar en dus zal ik maar een klein aantal opkweken en de rest eindigd dus inderdaad als voer...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:15

@ nijn; jouw reactie op desty is nu precies hetzelfde als al een paar bokkers hiervoor zeggen; waarom kweken ermee als er toch al genoeg van zijn? Katten worden dan wel niet door de WC gespoeld, maar wel op straat ed gedumpt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:18

Nikki__ schreef:
@ nijn; jouw reactie op desty is nu precies hetzelfde als al een paar bokkers hiervoor zeggen; waarom kweken ermee als er toch al genoeg van zijn? Katten worden dan wel niet door de WC gespoeld, maar wel op straat ed gedumpt.

De reacties van andere mensen las ik dat er nergens mee gekweekt moest/mocht worden zolang de asiels vol zitten, en daar ben ik het niet mee eens Lachen
Wel dat je kieskeurig moet zijn met wat je kweekt/fokt, voor de rest ben ik het met hun eens hoor Lachen

Joyce, een zee-aqua Bloos! Potver zeg, nu ben ik jalours!
Slijkspringers gewoon proberen, als er iemand is die ze aan het kweken kan krijgen ben jij het wel Ja

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:31

Nijn: Ja, een zeeaquariumpje Haha!

http://i30.photobucket.com/albums/c307/ ... G_4453.jpg

Als het goed gaat, dan wil ik mijn rio 300 waar nu mijn cichliden in zitten tot een zeeaquarium om toveren. Dan moet ik er wel meteen bijzeggen dat dit niet binnen nu en een half jaar gaat gebeuren Tong uitsteken

Eerst sparen en dan meteen een prachtig zeeaquarium opzetten is het plan Clown dat kost toch net iets meer dan een kleintje Nagelbijten / Gniffelen
De nemo's zijn er al, 2 jonkies, ze doen het leuk samen dus mijn gok is een jongetje en een meisje Tong uitsteken maar je weet maar nooit... Het kleine aquarium hou ik dan voor de kweek Lachen

Slijkspringers, als het me lukt er mee te kweken zou ik de allereerste van de gehele wereld zijn die het lukt ze in gevangenschap te kweken Clown Maar goed, 1 moet de eerste zijn he Tong uitsteken

Over het wel en niet kweken en of fokken met dieren, het licht er aan waar je mee fokt en met welk doel. Fok je met HTK katten voor de lol, zeg ik nee. Die zijn er al genoeg. Net als platy's. Fok je met Noorse boskatten, galaxy rasbora's of Duitse doggen om het ras in stand te houden, (of meestal wat het geval is met vissen, om wildvang te vermijden) doen!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:16

Lady1969 schreef:
Ik Duitse Doggen.

hé, wat leuk, heb je een site of wat is je kennelnaam?
en welke kleurslag?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:18

Ik ga binnenkort weer beginnen met de konijnen Lachen (en ja, aangesloten bij vereniging+meedoen aan tentoonstellingen om te verbeteren. niet zomaar vermeerderen/pretnestjes dus!)
Heb een leuk voedstertje, moet even nog wat fokkers zoeken voor andere kleuren, dus over een paar maanden kan ik er weer een rammetje op zetten.
Lijkt me echt weer leuk Haha!

En verder kweken mn garnalen een eind weg maar dat doen ze zelf dus dat is eigenlijk ook niet echt fokken

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:50

Bij mij is net, 2 uurtjes geleden een chihushus nestje geboren.
Was niet de bedoeling maar ben er wel blij mee.
Al moet wel zeggen nooit meer, pfff wat heb ik in de zenuwen gezeten.
Voor fotoos maar even kijken op nog 4 daagjes en dan.
Ik ben kapot, snap niet dat mensen dit als hobby of werk doen, niks voor mij maar ben wel zielsgelukkig met de pups en apetrots als een echt opoe of bomma of oma

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:01

Wij kweken katten (raskatten, pers en exotic) en we hebben nu een drachtige engelse Stafford teef met stamboom. Spannend dus!

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:40

Ik kweek samen met mijn vader tropische vogels.
Zebravinken, Gould Amadine's, Diamantvinken enz.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:15

ik kweek verder niet echt precies.. heb een grote aquarium met guppen tsja en die krijgen wel eens jongen maar niet dat ik ze echt kweek.. verder heb ik 6 caafs maar daar ga ik verder niet mee fokken.. komen allemaal uit de opvang dus die hebben genoeg mee gemaakt Haha! die verdienen nu nog liefde en leven zonder baby's Lachen

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:09

Ik fok met konijnen, alleen niet zomaar pretnestjes, maar echt te verbetering van het ras en voor tentoonstellingen.

Zet dus niet zomaar 2 konijnen op elkaar en zie wel wat er uit komt, ben er bewust mee bezig.