knabbelende labrador, hoe afleren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

knabbelende labrador, hoe afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:35

Mijn broer heeft sinds kort de (probleem)labrador van mijn vriend overgenomen. Luna is een enorm lieve hond, doet geen vlieg kwaad máár...Laat haar niet alleen want alles waar ze aan kan moet er aan geloven. Hier heeft ze nu alledrie de zetels kapot gebeten, niet fel, maar toch een gat. Mijn moeder moet heel hard werken voor haar centjes en ik vind het vreselijk voor haar. Ze doet alsof het haar niet echt kan schelen, dat ze het gewoon jammer vind. Maar ze is er echt niet blij mee en ik ook niet.

De hond komt van een winkel met een slechte naam (dat wist hij toen nog niet). Al van begin af aan beet ze graag dingen stuk, dat begon met schoenen en kussens. En enkel als je haar alleen laat. S nachts of zolang je in het huis bent doet ze helemaal niets, is het de braafste hond die je je kan voorstellen. Maar van het moment dat je haar alleen laat lijkt er een knopje om te gaan. Ze heeft zelfs de muren in mijn vriend zijn appartement opgegeten Scheve mond

Hoe leer je haar dit af? Je kan haar er niet op betrappen want ze doet het echt enkel als je er niet bent.

Pluttersput

Re: knabbelende labrador, hoe afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:40

Spul op de muur smeren, chili ofzo? Wat je ook kan doen is een bench aanschaffen voor als ze even alleen moet, dan kan ze nergens bij, en op zich, als je er een prettige plek van maakt is het niet eens zo naar voor ze, mijn pup vind het geweldig in de bench..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:41

De hond is overigens ruim 9 maanden ondertussen. Bench training heeft ze nooit gehad en hier lopen er nog drie (jacks) vrij rond. Lachen In principe kan ze gewoon naar buiten zoveel ze wil, ze heeft hier alle ruimte, ze heeft zat speeltjes en kameraadjes dus vervelen lijkt me sterk. En toch sneuvelt alles waar ze aan kan.

De muur laat ze hier gelukkig met rust maar de zetel des te minder... Scheve mond

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:06

de aanschaf van een Kong zou misschien kunnen helpen, veel honden zijn er uren mee zoet ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:08

AstraGirlie schreef:
de aanschaf van een Kong zou misschien kunnen helpen, veel honden zijn er uren mee zoet ...

als het zo'n ding is waar ze snoepjes uit kunnen halen als ze er mee spelen: dat heeft ze. Lachen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:55

Heeft ze geen verlatingsangst? Dat dat het werkelijke probleem is?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:01

Wij hebben eerder een jack gehad die dit ook deed.
En natuurlijk had hij een keer mijn mooie dure schoenen uit het hok gehaald en kapot gebeten.
Heb hem echt achterna gezeten en heb hem zo op zijn kop gegeven, heb de andere schoen achter hem aan gegooit. Zo kwaad. Hij heeft het nooit weer gedaan. Hij heeft er niets van over gehouden hoor, alleen dat hij dondersgoed wist dat hij niets meer kapot mocht bijten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 01:46

Lysette heb eerder het idee dat ze "boos" is ofzo Verward

Wendel: deze hond blíjft kwispelen, je mag schreeuwen en doen wat je wil. Zelfs slaan, ze blijft happy kwispelen Scheve mond

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:43

mijn instelling is wat dat betreft vaak; voorkomen is beter dan genezen.
Zorg dat als de hond alleen komt te zitten, dat hij genoeg aflijding heeft (zo inderdaat de kong, maar er zijn ook heeel veel andere speeltjes) en dat ze/hij in een ruimte zit waar niets te slopen is...
straffen heeft geen zin omdat je haar/hem inderdaat niet kan betrappen.

mischien is een grote bench ook een iedee? dat moet je dan alleen wel eerst trainen!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:09

pharagirlke schreef:
Lysette heb eerder het idee dat ze "boos" is ofzo Verward

Een hond doet zulke dingen niet omdat ie boos op je is, wraak wil nemen of wat dan ook. Een hond kan niet beredeneren van: stomme baas laat mij hier alleen zitten, ik zal hem eens leren en zijn schoenen slopen.

Wel kan een hond zich zwaar ongemakkelijk voelen als hij alleen moet blijven, het is een roedeldier. Omdat hij zich dan rot voelt gaat hij op dingen kauwen, door dat te doen voelt ie zich even wat minder rot. Vergelijk het bijv. met op nagels bijten van iemand die zenuwachtig is. Je kan die persoon afleren op zijn nagels te bijten door er iets op te smeren maar je kunt ook het werkelijke probleem aanpakken: waarom is die persoon zenuwachtig? Zo is het ook bij honden. Je zult haar waarschijnlijk opnieuw moeten leren alleen blijven. Maar dat kost wel tijd en geduld en betekend dat ze de eerste tijd eigenlijk niet langer alleen kan blijven dan dat je tot dan toe geoefend hebt.
Een kong (is een rubberspeeltje wat je kunt vullen met wat lekkers, bijv. brokjes met wat pindakaas en waar ze dan even mee bezig zijn) kan een goed hulpmiddel hierbij zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 12:12

Ze zit samen met nog minimum 2 andere honden, heeft balletjes, touwknookjes, zo'n kong, een balletje met iets van een belletje er in, ze kan 24/7 in en uit lopen (zeker nu in de zomer)

Normaal gezien kan ze ook nergens aan maar iemand had vergeten de deur toe te doen, desalniettemin moet ze dit gewoon niet doen.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:20

Zo te lezen heeft deze Lab. een geweldig leven bij jullie.
Alle middeltjes die er zijn,en die hier al genoemd zijn heeft ze dus al.
Ik denk dat het idd een optie is om haar te wennen aan een grote bench,wil je nog wat huis over houden.
Als ze het eenmaal gewend zijn,vinden veel honden het een knus en veilig plekje.
En dat veilige gevoel heeft ze miss juist nodig.
Héél veel succes met deze zeer stoute Labrador. Ach gut

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 12:25

Het kan ook aan haar verleden liggen. Die winkel voert een hele vrachtwagen met pups in. De sterkste overleven, ze krijgen tijdens het transport weinig eten en drinken en moeten daar dus ook voor "vechten". Bij aankomst zijn vaak zo'n 30-tal pups dood... Scheve mond Misschien dat ze van daar die "verlatingsangst" heeft? (vraag me alleen af waarom ze dan perse de zetel moet stuk knabbelen en niet op een van haar knookjes kan knabbelen.)

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:46

Ja de kans is heel groot dat dit aan haar verleden ligt.
Helaas komen er nog steeds vrachtwagens vol pups uit het Oostblok naar oa Nederland. Stoom uit je oren
Deze pups zijn véél te vroeg bij hun moeder weg gehaald,en vertonen vaak gedrags storingen.
Haar sloop gedrag kan de oorzaak zijn van haar verleden.
Vreselijk dat ondanks de vele protesten van honden liefhebbers,er nog steeds vrachtwagens vol met vaak té jonge pups hier aankomen. Verdrietig
Deze Lab. heeft het geluk gehad dat ze zo'n liefdevol tehuis heeft gekregen,al zullen jullie het niet makkelijk hebben.
Daarom mijn komplimenten voor deze echte dieren liefde van jullie. Sterkte en succes. Doei!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:12

pharagirlke schreef:
Het kan ook aan haar verleden liggen. Die winkel voert een hele vrachtwagen met pups in. De sterkste overleven, ze krijgen tijdens het transport weinig eten en drinken en moeten daar dus ook voor "vechten". Bij aankomst zijn vaak zo'n 30-tal pups dood... Scheve mond Misschien dat ze van daar die "verlatingsangst" heeft? (vraag me alleen af waarom ze dan perse de zetel moet stuk knabbelen en niet op een van haar knookjes kan knabbelen.)

Voor de hond is een stoel net zo goed iets waar op gekauwd kan worden als een bot dat is en net zoals een tafelpoot dat kan zijn. Heel vervelend voor ons, maar je hond doet het niet om jou te pesten ofzo.
Een bench kan een goed hulpmiddel zijn met het alleen laten, maar ik denk dat je het zowiezo helemaal opnieuw moet gaan opbouwen. In een bench kan ze natuurlijk niks slopen maar onrustig zal ze blijven en een bange hond in een bench is natuurlijk erg zielig.
Overigens kan het verleden meespelen met de verlatingsangst maar ook honden van goede fokkers die in huis zijn opgegroeid kunnen verlatingsangst hebben of ontwikkelen. Je moet iedere hond in principe leren alleen te zijn.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:39

Volgens mij heeft je hond verlatingsangst. onze hond heeft dat ook, ze voelt zich rot dus gaat ze kauwen.
wij hebben een x gewoon een dag geluid(met visite dus dat wij veel praten) opgenomen en dat spelen we af als we weg waren:
resultaat, een rustige hond