Nu kwam ik gisteren thuis en 1tje lag languit in zijn kot, ik dacht eerst dat ze dood was, maar ze admende nog, ik in paniek en snel naar een dierenarts van wacht gezocht, maar natuurlijk geen te vinden. Omdat ze toch net iets attenter werd, heb ik dan maar besloten de nacht af te wachten. Deze was VERSCHRIKKELIJK, ze reageerde bijna nergens op, als ik haar op de grond zette, zakte ze door haar voorpootjes en ze had moeite met liggen (ze draaide steeds om). Vanmorgend dus als de bliksem naar de dierenarts.... -> ze heeft een parasiet opgelopen die hersenvliesontstekking veroorzaakt.
De dierenarts raadde ons aan ze te laten inslapen, maar hij heeft er dan een collega bijgehaald en deze zei dat dit wel behandelbaar was. De kans dat ze erdoor komt is niet bijzonder groot, maar toch reeel. De kans dat ze een verlamming op haar achterpoten of een minder goed functionerend achterpootje aan dit overhoudt is groot. Daarbij komt dat de ziekte overdraagbaar is op mensen....
Ik heb toch besloten haar niet te laten inslapen. Ik heb haar nu op mijn schoot en ze ligt nog volledig plat, maar heeft haar hoofd al in delucht (gisteren liet ze dit nog heel de tijd hangen). Ik voed ze nu met babyvoeding en dat gaat heel goed vind ik. Ze eet niet veel per keer, maar wel regelmatig. Drinken geef ik haar via een spuitje en dat gaat ook goed binnen.
Ik hoop ten zeerste dat ze erdoor komt en zolang ze eet, wil ik er nog niet over denken haar te laten inslapen (wetende dat de ziekte wel besmettelijk is

Mijn vriend zei dat de DA haar had laten inslapen als het zijn keuz was geweest, maar ik vind dat zolang ze geen pijn heeft en ze eet en attent is dat gene optie is. Ik weet wel dat ze er mss iets zal aan overhouden, maar dat wordt afwachten....
Nu vraag ik mij af wat anderen zouden gedaan hebben in mijn plek...