Muggen vraagje...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Muggen vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:48

Wat ik me nou al een tijdje afvraag... Ja.. waar kan een mens al zo niet mee bezig zijn Clown
Een mug leeft van bloed, dus ze steken mensen en zuigen je bloed, tot zover begrijp ik het nog.
Maar waarom moet er dan een jeukend bultje voor in de plaats komen?
Of zelfs een hele dikke schijf (zoals bij mij wel is het geval is)
Ik vind het opzich prima dat die mug wat bloed van me neemt, daar voel ik toch weinig van, maar waarom moet er een jeukende bult voor in de plaats komen??

Wie weet het antwoord?

lesilla

Re: Muggen vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:50

Omdat ze iets inspuiten dat je bloed verdund, en daar krijg je een reactie op.

En op die reactie kan je een click away van care plus gebruiken, en heb je geen bult nog jeuk Tong uitsteken

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:54

Ze spuiten een stofje in je zodat je bloed niet gaat stollen. Hier kunnen we niet tegen en krijgen we bulten en jeuk. Ja

LZP > BB

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:56

Lekker geregeld dan... had God wel ff kunnen zorgen dat we wel tegen die stof kunnen....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:01

Het zijn enkel de vrouwtjes ook die prikken dacht ik.
Mij moeten ze gelukkig niet hebben, mijn vriend staat vol en ik heb niet 1 beet, vraag me al jaren af hoe dat komt. En als ze bijten heb ik er helemaal geen last van.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:07

Volgens mij heeft dat met je lichaamsgeur te maken of ze prikken of niet... maar dat weet ik niet zeker.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:10

Ik geloof dat het de geur van je voeten is Clown
Ik vind het zoomen irritanter, ze mogen best wat bloed hebben maar NIET zoomen en géén bultjes.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:15

De geur van mijn voeten Huilen van het lachen Dank je Clown

Ja dat zoemen is irritant, ik leg dan expres mijn arm boven de deken zodat ze gauw kan prikken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:49

Dat bultje is een reactie van je lichaam op de vloeistof die de mug erin spuit als ie heeft geprikt. Zoiets was het...

Dat gezoem is echt vreselijk. Ik doe altijd de dekens van me af en laat me maar prikken, hoe eerder hoe beter. Dan is dat gezoem tenminste weg. Of ik ga op muggenjacht Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:55

poes schreef:
Het zijn enkel de vrouwtjes ook die prikken dacht ik.
Mij moeten ze gelukkig niet hebben, mijn vriend staat vol en ik heb niet 1 beet, vraag me al jaren af hoe dat komt. En als ze bijten heb ik er helemaal geen last van.

Klopt, die moeten voeding hebben voor de jongen. Vraag me nu niet wat de mannetjes eten. Geen idee.
Ik heb altijd geleerd dat muggen op zoet bloed afgaan, dus iemand met veel suiker. En dit kunnen ze dus ruiken.
Maar goed, ik zie verder ook het nut niet in van een mug hoor.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:48

Arrabel schreef:
Wat ik me nou al een tijdje afvraag... Ja.. waar kan een mens al zo niet mee bezig zijn Clown
Een mug leeft van bloed, dus ze steken mensen en zuigen je bloed, tot zover begrijp ik het nog.
Maar waarom moet er dan een jeukend bultje voor in de plaats komen?
Of zelfs een hele dikke schijf (zoals bij mij wel is het geval is)
Ik vind het opzich prima dat die mug wat bloed van me neemt, daar voel ik toch weinig van, maar waarom moet er een jeukende bult voor in de plaats komen??

Wie weet het antwoord?

Een mug leeft niet van bloed, een vrouwtje heeft bloed nodig om eitjes te leggen. Een dikke schijf kan veroorzaakt worden door een bepaalde muggensoort (er leven er veel in Nederland) of allergie. En inderdaad, de jeuk komt door de lichaamsvreemde stof, het verdunnende goedje dat ze in je bloed spuit om het op te kunnen zuigen.
Wat ik dan weer niet snap he? Een vrouwtje hoeft in principe maar 1 keer te prikken, dan heeft ze genoeg. Volgens mij leven vrouwtjes ook maar twee weken ofzo. Maar waarom heb ik dan soms zeventien bulten of meer Clown Zijn er zoveel muggen of komen ze steeds even kleine beetjes pikken? Vork

Edit: Ze komen btw af op een combinatie van bepaalde geuren die de mens afscheidt, niet op warmte of licht.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:38

hahha ze vinden je zo lekker dat ze denken he die smaakt naar meer.
Grapje tuurlijk he.

Het stofje wat ze inspuiten is bedoeld om ervoor te zorgen dat het bloed niet stolt in hun slurpnaaldjes.