Kat bijt aan vanalles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aswas

Kat bijt aan vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:29

Sinds een dikke maand hebben we een katertje van dik een half jaar. Leuk beestje, speels en knuffelig. Maar..... sinds kort begint hij overal op te bijten. Stoelpoten, dvd hoesjes, decoratiemateriaal, de bank, je kunt het je zo gek niet bedenken of hij bijt er wel op. Nu doet hij het gelukkig nog niet hard, maar ja, wat als we dadelijk overal de bijtsporen hebben staan???
Hulp gezocht dus!

Even verdere info: hij leeft samen met 2 poezen (ja alles netjes geholpen), 2 honden waar hij leuk mee speelt, heeft een hele bak met speelgoed waar hij vrolijk mee speelt. Hij mag nu nog niet naar buiten, want we willen hem eerst chippen (is er nog niet van gekomen). Aandacht krijgt hij genoeg en iedere keer dat we hem betrappen op iets wat niet mag krijgt hij een strenge NEE! te horen. Hij stopt dan ook meteen met (al) het ongewenste gedrag.

Bestaan er speciale speeltjes zoals een baby een bijtring krijgt??? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar wie weet.....

poes

Re: Kat bijt aan vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:23

Puber Haha!

Ik zou niet straffen op een manier dat je kat ziet dat JIJ straft, probeer het zo te brengen dat het ding zelf waar hij aan bijt hem straft. Dit houdt gewoon in dat je met iets naar hem gooit op een manier dat hij niet ziet dat jij het gooit, dan denkt hij dat zijn slachtoffer hem aanvalt. Blikje met knikkers in doet het meestal erg goed.

Verder blijf veel speeltjes aanbieden (en spuit ze in met vloeibare catnip) en behandel eventueel je bank met dat spul van beaphar die katten op afstand houdt.

Wel een moeilijke Lachen

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:37

Idd, gooien zodat hij niet ziet dat ik straf.... Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. We doen dit wel eens, maar niet consequent de hele tijd. De speeltjes hoef ik niet met catnip in te spuiten, omdat hij hier evengoed heel veel mee speelt. Daarnaast hebben we enkele speeltjes waarin dat kattenkruid zit en hij verzot op is. En hij zoekt zich ook dingen uit om mee te spelen, zoals het zakje waar de speelgoedmuisjes in hebben gezeten :S

Enne, de bank...... die is al helemaal vermeubeld door de andere katten. Nepleer, daar houden katten niet zo van... Maar ook daarop worden ze gewoon gestraft, het heeft alleen niet meer zoveel zin voor de bank zelf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:58

Onze nepleren bank is ook naar de vaantjes... Het risico van katten houden helaas... Ik heb de truc ook nog niet ontdekt.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:00

Ja, het rare is dat ze wel van de echt leren banken af konden blijven. Maar ja, die zijn bij mijn ex blijven staan Verdrietig Voordat we in de gaten hadden dat ze nepleer niet zo'n succes vonden....... Tijd voor een nieuwe bank dus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:19

Ik ben blij dat ze je leren bank wel met rust lieten Lachen Is het ook het krabben aan die bank dat ze doen?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:21

Plantenspuit terwijl ze niet zien dat het van jou komt werkt ook wel goed Ja

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:14

We hebben twee banken staan, 1 lederen die ze met rust laten en de nepleren waar ze dus aan krabben (hoewel er al bijna geen nepleer meer opzit) en waar die kleine dus ook op bijt. Hij bijt overigens ook in het stof van de bank, het is hem dus mijn inziens niet persé om het nepleer te doen.

@ Tanya, plantenspuit is ook een goed idee. Enig nadeel is dat hij verdomde goed weet dat hij het niet mag, en zodra hij ons hoort ook stopt met bijten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:09

Vandaar, gooi eens achteloos je slof richting zijn kant en blijf strak voor je kijken, works like a charm (zie je zo altijd die geschrokken verwonderde kat even naar je kijken en zich afvragen of jij het nu was of toch de bank die terugbeet Huilen van het lachen ).

Ben wel 'blij' te horen dat jouw nepleren zetel ook niet heel blijft maar de andere wel want ik wil niet mijn hele leven banken verslijten zo.