Poes word langzaam erg onafhankelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poes word langzaam erg onafhankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:51

Pluk.

Ik snap er niets van, we hebben haar van een boerderij bij mijn ouders gehaald en ze was altijd zo lief.
Kwam graag bij je zitten, altijd in het bed van mij en mn vriend en kwam écht alijd op schoot zitten.

De ouders van mijn vriend heben een zomerhuis in Zweden, waar we elke school vakantie een weekje vertroefen.
Het was nooit een probleem als we terug kwamen, blij om ons te zien en helemaal de oude.

Vanaf de mei vakantie is dat anders. De dag begint om half 8 en vanaf dat moment is ze alleen maar hels aan het schreeuwen dat ze naar buiten wil.
Als we dan uiteindelijk de deur open doen speert ze naar buiten, en zien we haar niet tot in de avond 8 uur.
Dan komt ze thuis, krijg ze eten en gaat ze slapen in de keuken, aaien is niet gewenst, dan zoekt ze wel een ander plekje op.
Als we haar mee nemen naar de slaap kamer waar ze eerst altijd lekker lag begint ze te schreeuwen en zoekt ze weer een plek op waar ze alleen kan zijn.

Ik snap er niets van, mijn vriend snapt er niets van. Maar leuk is het niet.

Weet iemand hier wát er met onze Pluk aan de hand kan zijn? Wáárom ze zo veranderd is?

detour

Re: Poes word langzaam erg onafhankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:53

Hormomen?.. Is ze geholpen?...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:54

Hoe oud is ze nu? Hoe oud was ze toen jullie haar meenamen?
Is ze wel 'geholpen'?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:54

Lijkt in eerste instantie inderdaad met de hormonen te maken te hebben. Hier dezelfde vraag als detour.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:55

Ze is 'geholpen' in februari inderdaad, we hebben haar sinds ze 7 weken oud was.
Haar moeder was overreden..
Ze wordt in september 1.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:57

Mmmm.. Maar iets trekt haar, daar buiten, zou het dan toch iets anders kunnen zijn? Onze poes heeft ook haar afstandelijke periodes gehad maar dat werd minder na haar sterilisatie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:57

Ga eerst ff na of ze geen pijn heeft.
Misschien heeft ze ergens een fractuur, of heeft ze last van dr blaas.

Ook kan het zijn dat ze een nieuw huis heeft gevonden.

Ik vrees dat je er verder weinig aan kan doen.

Ik heb hier 9 katten, en 6 dames wonen in huis, de mannen wonen in hun eigen woonruimte.

De dames hebben zo hun periodes, die een paar maanden kunnen duren, dat ze me niet aankijken en dat ze niet komen knuffelen, en chagerijnig zijn.

Die periodes gaan weer voorbij, en dan zijn ze weer een tijd lief en aanhankelijk, maar vanuit het niks kunnen ze dan weer een bui krijgen.

Allison (de beroemde gtst kat :p ) is ook nog steeds boos op me haha, die heeft ook al een ruime tijd dat ze wat meer op dr zelf is, ze slaapt niet meer bij me en komt minder bij me liggen. Och ze heeft verder niks, maar is gewoon in zo'n bui .

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:59

Ach ja, als het geen pijn is, dan is het idd misschien een vrouwending, hoor, bij ons zijn de heren stabieler en vlakker in hun doen en laten dan ons dametje.

Maar idd, misschien is er toch sprake van letsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:00

Wat jij zegt Crossmonster zou kunnen,
ze is in de tijd dat wij wegwaren door de buurvrouw verzorgt,
wij horen dat ze daar wel eens naar binnen schiet,
wij denken dat het wel wat vaker dan 'eens' is en dat ze wel de hele dag daar zou kunnen zitten.

Maar kunnen wij hier iets aan veranderen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:32

Katten. Als je zo 'vrij' laat, bestaat altijd de kans dat ze zo onafhankelijk worden ja... Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen.