rare hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

rare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:56

Hallo,

Ik heb een vraag:
Mijn hond doet sinds kort heel vreemd. Als we met de bal aan het spelen zijn dan gaat dat heel lang goed en dan ineens legt hij de bal neer en plast er overheen. Hij heeft dit nu al een paar keer gedaan. Daarna pakt hij de bal op en wil er mee naar binnen.
Weet iemand waarom hij dit doet? Is het misschien om er zijn eigen geur aan te geven ofzo?

Het gaat om een Jack Russel van 9 jaar oud.

Groetjes Nienke
Laatst bijgewerkt door Nienke89 op 10-08-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

JoCo

Re: rare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:57

Hoe oud is je hond als ik vragen mag?

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 23:01

Hij is net 9 geworden.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:02

Hmm ik dacht dat het soms nog een jonge hond was, die begon met 'dit is van mij en dat en dat' maar dat doen ze enkel in de puberteit. Vind het inderdaad erg raar dat hij het nu ineens begint te doen!

Plast hij ook in zijn mand/slaapplaats? Of is er recent een nieuw huisdier bijgekomen?

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 23:05

Hij heeft ook een periode gehad dat hij op de mat bij de deur plaste. Terwijl hij dan net 1 minuut daar voor buiten was geweest. Maar dat doet hij nu niet meer. In zijn mand plast hij niet. En er is ook geen huisdier bijgekomen.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij echt vreselijk eigenwijs is....misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:15

Het heeft in ieder geval met dominantie te maken ja! Volgens mij wil hij echt duidelijk maken dat die bal van hém is, ook al 'mag' jij er dan ook mee spelen!

Plassen op zijn bal is natuurlijk minder erg dan voor de deur, maar wel jakkes!

Mijn hond hier plaste om dezelfde reden altijd in haar eigen mand, en ging er dan doodleuk inliggen! Ik moest haar dan negeren en haar kussen met azijn wassen (dat neutraliseert de plasgeur). Na een tijdje hield ze er gelukkig mee op.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 23:21

Ik zat te denken dat het misschien goed was om nog even door te spelen met de bal. Nadat hij er overheen geplast heeft. Zodat hij niet degene is die beslist wanneer we stoppen met spelen....Maar denk dat ik dan wel even plastic handschoenen aan ga doen Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:06

Op zich hoef je met een bal niet te laten merken dat jij beslist wie stopt, want als hij geen zin meer heeft, kan je hem moeilijk dwingen.
Als je een trekspel met hem doet, dan moet jij winnen en het speeltje opruimen. Maar met een bal niet.
Waarschijnlijk wil hij idd wel gewoon dat die bal van hem is en doet hij het daarom.
Je kan natuurlijk als je zo'n beetje gaat stoppen, of als je merkt dat hij minder zin heeft, gelijk de bal weghalen, dan krijgt hij de kans niet. En dan niet doorspelen, maar gewoon bal oppakken en wegleggen.