wie heeft een am stafford??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

wie heeft een am stafford??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:29

hallo hallo

wij staan op de lijst bij parastone's american staffords en nou vroeg ik me af of er nog meer am staffie bokkers zijn.
dit wordt mijn 5 de stafford en mn vriend zijn tweede, we wteen al dat het een rood teefje wordt met veel pigment nog even wachten en we hebben haar!!!

stafford eigenaren verzamel u hier!!! Haha!

Megamutsj

Re: wie heeft een am stafford??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:58

Ik had een amerikaanse stafford, die hebben we weggedaan (beest dacht dat die een kat was, zat op de kattenpalen en liep de planten kapot omdat die door de vensterbank wandelde. Plus als ze ongesteld was bloedde ze als een rund. )

En nu hebben we een engelse stafford teef, we hadden ook een reu maar die voelde zich hier niet echt op zijn plek, die hond had echt constant aandacht nodig en dat kreeg die hier niet omdat iedereen hier werkt, en ik zit op school. Hond is dus verkocht aan een collega en het gaat erg goed met hem. Hij heeft tevens onze teef gedekt die we nu hebben.

We zijn erg benieuwt naar de puppy's! Het is onze eerste nestje, en het duurt nog maar 1 week of 2 weken. Je kan de puppy's al zien, ze bonken lekker tegen mama's buikje aan, en je kan ze ook al voelen.
Ben enorm benieuwt!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:01

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:48

Ik zelf niet maar mijn broertje heeft er een, Tyson een pracht hond maar een ongelovelijke dope hihihi, echt zo lief die hond.
Ik vind ze geweldig, ik heb vroeger een engels staffordje gehad maar die hebben ze helaas gestolen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:11

Ik heb een kruising engels x amerikaan, een teefje van 1 jaar. Echt een ongelovelijke kroeldoos, wil de hele dag aandacht, kroelen, slapen en buiten gooit ze alle energie eruit. En haar allergrootste hobby is kusjes geven, gek wordt je er soms van.
We hebben haar samen met een Labrador van bijna 9 jaar, echt een leuke combi die 2.
Als de Labrador over een aantal jaar ( hoop dat ze nog wat jaren meegaat ! ) wegvalt, willen we graag een Bull-mastiff erbij ( nou ja mn vriend vooral ) maar ik vind een Amerikaanse bulldog ook super of een grijs witte amerikaanse staff.
Vind het echt geweldige gave honden met een superkarakter die staffies.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:47

Megamutsj: dus jullie zijn nu al aan jullie 3e hond bezig en dan nemen jullie nog es puppies? Komt niet zo goed over bij mij...

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:43

poes schreef:
Megamutsj: dus jullie zijn nu al aan jullie 3e hond bezig en dan nemen jullie nog es puppies? Komt niet zo goed over bij mij...

Nee Knipoog
We hebben nu nog maar 1 hond, een engelse stafford teef die drachtig is. Wij houden 1 puppy zodat onze teef niet alleen zit maar nog een maatje heeft.
De reu die we hadden hebben we weggedaan omdat we hem niet 24/7 aandacht konden geven, dat wel zou moeten met deze hond.

En de hond hiervoor, de amerikaanse stafford, hebben we weggedaan omdat die alles sloop en het gevoel had dat die een kat was ipv een grote hond.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:03

Een hond kan niet zomaar denken dat die een kat is... of het is giga fout gegaan bij de opvoeding...

Heb je papieren van beide honden waarmee je nu een nestje krijgt?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:39

poes schreef:
Een hond kan niet zomaar denken dat die een kat is... of het is giga fout gegaan bij de opvoeding...

Blijkbaar kan dat wel. Beest zat op kattenpalen en liep door de vensterbanken heen. Ze vond het niet leuk om alleen gelaten te worden, plus ze sloop ook. Kan best wat met opvoeding te maken hebben, maar de teef die we nu hebben is echt een schat van een hond en kan je ook goed alleen laten.

Ja, beide honden hebben een stamboom. Ik weet dat ze worden afgemaakt als ze geen stamboom hebben Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:41

Megamutsj schreef:
poes schreef:

Blijkbaar kan dat wel. Beest zat op kattenpalen en liep door de vensterbanken heen. Ze vond het niet leuk om alleen gelaten te worden, plus ze sloop ook. Kan best wat met opvoeding te maken hebben, maar de teef die we nu hebben is echt een schat van een hond en kan je ook goed alleen laten.

Ja, beide honden hebben een stamboom. Ik weet dat ze worden afgemaakt als ze geen stamboom hebben Knipoog

Die regel is al een eindje afgeschaft hoor...

Ben benieuwd naar hun afstamming Lachen
Hier nog een Staff-eigenaar.
Superhonden bij een goede opvoeding.
De onze kan nog wat meer opvoeding gebruiken maar al bij al is ze braaf Lachen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:43

hoi hoi.
hier ook een amstaff.
zal ven een foto zoeken.
gr saskia

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:44

Wij hebben thuis ook een am. stafford! Hele lieve hond.

Helaas hebben we haar nog maar 3 jaar, en heeft ze 5 jaar bij andere mensen gewoond. (totaal zijn wij het 3e gezin)
Ze is heel lief, maar met andere honden toch haar mannetje staan. Gelukkig ging het meteen goed met onze eigen honden.

Ze is verder heel lief, ik zou haar niet meer kwijt willen!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:47

Afbeelding

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:48

Ohw, ik wist nog niet dat die regel was afgeschaft.
Afstammingen weet ik niet zo uit mijn hoofd.. Wel weet ik iets met Di Fortissimi Cani, en dat zit in de lijnen van de teef. Maar dat moet ik dan even opzoeken wil ik dat helemaal precies weten.

Hier foto van de teef; Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:49

Megamutsj schreef:

Mss had ze enkel een kat als rolmodel toen ze klein was?
Het niet alleen kunnen zijn en slopen komt vaak uit verlatingsangst, hebben jullie het alleen zijn wel opgebouwd?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:52

poes schreef:
Megamutsj schreef:

Mss had ze enkel een kat als rolmodel toen ze klein was?
Het niet alleen kunnen zijn en slopen komt vaak uit verlatingsangst, hebben jullie het alleen zijn wel opgebouwd?

We hadden toen 1 hond, een hoogpotige jack russel van toen al 9 jaar oud, en verder een stuk of 8 katten. Vandaar dat ze ook misschien wel kattengedrag toonde.
Verder konden we het niet echt opbouwen want iedereen is elke dag op school en op werk. Wel elke keer geprobeerd, en als we weg gingen opsluiten met de andere hond in de gang (die sloop niet) maar toch gooide ze alle schoenen door de gang heen of kloof ze erop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:56

Vind het wel grappig dat ze zo op de hoogtes banjerde.

Maar ik vind het niet die honds schuld dat ze niet alleen kon zijn... Jullie hadden er geen tijd voor gemaakt... Een dier wordt niet afgericht geboren he.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:00

Nee maargoed, de teef die we nu hebben doet het ook allemaal niet. Die is braaf, maakt niets stuk, houd haar poep en plas op tot ze word uitgelaten, is lief, doet geen kat kwaad, wilt altijd tegen je aan zitten, dus gaat dan met haar gat op je voet zitten. Haha! Hond houd trouwens niet van vreemden.

Maar het ligt er idd aan, dat we voor haar ook niet voldoende tijd hadden om haar dan af te richten. Bij die hond moest je dus echt constant ermee bezig zijn, en dat konden we niet. Ze had de hele vloer (zeil) al uit de keuken gesloopt. Dus verkopen was de beste optie, naar iemand die haar wel genoeg aandacht kon geven en kon trainen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:02

poes schreef:
Vind het wel grappig dat ze zo op de hoogtes banjerde.

Het was wel trouwens een comisch gezicht ja, om zo een grote hond op een kattenpaal te zien zitten. Haha! En dan een schuin koppie erbij en oortjes blij naar voren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:03

Nouja als de hond een goed baasje heeft gevonden dan is het voor haar wel goed afgelopen natuurlijk Lachen

Maar dan vind ik het sterk dat jullie het nog een keer meemaken en dan nog een keer eentje nemen.

Maar goed, die discussie hoeven we hier niet te voeren denk ik Lachen Jullie hebben tenminste wel ingezien dat de hond bij jullie niet kreeg wat die nodig had.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Klopt.
De reu die we hadden, was opgegroeit bij kampers (maakt niet uit natuurlijk) maar de hond liep 24 uur buiten. Hond was dus gewent om te poepen en te plassen wanneer die wou. En dan komt die te wonen in een normaal rijtjeshuis met werkende ouders en schoolgaande kinderen..
Het is niet fijn thuiskomen met een poeplucht in je huis omdat meneertje zijn poep niet op kon houden. We hebben het lang geprobeerd, en het was echt een schatje. Deed niemand kwaad, besprong je en wou je meteen helemaal aflikken. Hij wou ook op kleine kindjes springen om ze te likken, ookal is dat niet zo slim van hem. Haha! Hij was ook erg speels.
Hij is uit verveling maar aan de trap gaan kluiven en aan de muur. Hij is naar een collega van mijn vader, en blijkbaar voelt die zich daar wel op zijn plaats want hij heeft constant aandacht. Zijn nieuwe vriendinnetje is ook een gehandicapt meisje, hij is bij haar het meeste in de buurt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:02