Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:55

Dit is zo spannend, mijn chichie is gedekt en nog 4 daagjes en dan moet het gebeuren.
Ik hoor allemaal nare verhalen dat ze meestal met de keizersnede moeten bevallen enzovoort dus ben in zak en as begrijp je wel.
Pfff lijkt wel alsof ik zelf zwanger ben ondertussen.
Als ze ligt en je hand op haar buik legt voel je de puppies bewegen, zo emotioneel echt heel bijzonder.
Dit is zo spannend hoop dat het allemaal goed gaat Haha!

corinne1981

Re: Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:00

Chichie? Een nieuw ras? hihi.
Bang voor een keizersnede? Heb je geen controles bij de dierenarts gehad dan? Die kunnen meestal wel zien of een keizersnede noodzakelijk is. Hopelijk heb je je goed voorbereid, het leven van de pup(s) en de moeder licht nu in jouw handen.
Succes!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:02

Chichie?
Bedoel je Shih tzu ?

In ieder geval veel succes ermee !

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:03

Ik dacht aan Chihuahua.. iig veel succes enne... we willen wel foto's van de pasgeboren mini's zien heh! Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:07

hahahaah nee bedoel chiwawa, sorry geen idee hoe je het schrijft.
Ben ook helemaal niet iemand van rashonden maar beer is toevallig een chichie.
We hebben 3 weken geleden een echo gehad en alles was goed, daarom weet ik ook dat het nog 4 dagen duurt.
Ze is niet miniklein hoor geen theecup chiwawa zoals ze heten maar toch door de horror verhalen die ik allemaal hoor pfff.
In ieder geval heeft de dierenarts gezegd dat ik goed op moet letten als ze gaat persen en er komt niets uit maar whaaaaaah, nou ja je begrijpt het wel pfff ben zenuwachtiger dan beertje ondertussen.
Beer is eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, die eet en slaapt alleen maar af en toe een bobbeltje op haar buik, zo lief kan niet wachten.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:09

Sanna_ schreef:
Ik dacht aan Chihuahua.. iig veel succes enne... we willen wel foto's van de pasgeboren mini's zien heh! Knipoog

oke zo schrijf je het dus chi hua hua
benieuwd hoe klein ze zijn, beer was echt een mini, net een klein beertje

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:10

het is Chihuahua, een chichie bestaat niet, het is Shi-Tzu.
Hopelijk gaat alles goed en heb je meer verstand van honden dan van hondenrassen......

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:13

ik krijg nu al mijn bedenkingen als ik lees over de grootte/minimaat. (teacup bestaat overigens niet, is bedacht door hondehandelaren die inspelen op grietjes die o zo graag net zo'n hondje als madame Hilton willen).
Als je verstand van honden/Chihuahua's hebt dan weet je donders goed dat kleine hondjes érg veel risico met zich meebrengen en al helemaal als je er mee gaat fokken.....
Heel veel sterkte.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:23

poe zeg mag ook wel iets vriendelijker.
Beer is gewoon een normale maat Chihuahua zo goed.
Komt bij een broodfokker vandaan waar ze als fokhondje had moeten blijven.
Nu is ze 2 jaar en ja we wilde graag een nestje, mag dat?
Er zijn zoveel mensen die een nestje willen fokken, gewoon voor 1 keer.
Alle puppies zijn zelfs al besproken, zijn er 3 volgens de echo.
Gewoon naar virenden, juist omdat ik er niets aan wil verdienen en wil dat ze een goed tehuis krijgen.
De theecup bestaat wel degelijk, alleen geen papieren erbij omdat het niet erkend word door het stamboek en dat is maar goed ook omdat het eigenlijk gehandicapte hondjes zijn.
Ik weet er alles van, heb e zelf namelijk ook eentje.
Chichie, daarom noem ik ook alle hondjes chichie begrijp je.
Zij heeft een open fontenelletje kortom drama, ook bij een broodfokker vandaan.

Ach weet je ik heb 11 honden, bijna allemaal in de steek gelaten en afgedankt, dus ga niet tegen mij zeggen dat ik niet weet wat ik doe alsjeblieft, je kent me niet en dan zon reactie naar 3 berichten van mij, pfff alsjeblieft zeg.

Ik heb nog nooit bewust hondjes gefokt, beer is zeker geen theecup en met de kleine chichie zou ik nooit fokken nooit, ik ga toch geen puppies fokken bij een hondje met een open fontenel.

Alsjeblieft oordeel niet voordat je me kent.
Vraag maar aan Ouwe Jack, Ouwe Semmy, vlekkie, Beer, Mimi Lola, Diesel, kleine Jackie, Chichie en bruutje hoe ze het ervaren.

Oke kan niet want zijn de hondjes die hier wonen maar doet wel zeer als iemand me zo aanvalt terwijl me huis vol zit met afgedankte hondjes.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:59

barbara1970 schreef:
poe zeg mag ook wel iets vriendelijker.
Komt bij een broodfokker vandaan waar ze als fokhondje had moeten blijven.
Nu is ze 2 jaar en ja we wilde graag een nestje, mag dat?

Nee, als je het echt wil weten. Je moest je schamen, een fragiel ras als de Chihuahua nog meer naar de vaantjes helpen.

Als ik jouw was zou ik vurig hopen dat alles goed loopt met de bevalling want met dit ras is dat vaak niet het geval, ik hoop oprecht dat je teefje er niks aan overhoudt...

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:06

nou sorry hoor maar bravespots dit kan je ook op een vriendelijke manier zeggen.
hopen dat de bevalling goed komt, zal vast wel, en wel foto's van ze plaatsen he als ze geboren zijn?
Veel plesier ermee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:11

Oei, wat vriendelijk sommigen hier...

Ik wens je veel succes met je chi'ke! Hoop dat haar pups gezond en wel zijn!

Ik heb mijn chihuahua bij een rasfokker vandaan, ga haar volgend jaar ook laten dekken, ook door een reu van daar Knipoog

Als het eenmalig is en niet bedoeld is om er geld uit te slaan is het ok, laat haar zeker goed nakijken door de dierenarts en let goed op tijdens de bevalling!

veel succes!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:16

DNIEZE schreef:
nou sorry hoor maar bravespots dit kan je ook op een vriendelijke manier zeggen.
hopen dat de bevalling goed komt, zal vast wel, en wel foto's van ze plaatsen he als ze geboren zijn?
Veel plesier ermee.

Waarom dan? Wat ze doet is echt ronduit slecht, ze maakt het ras kapot, en dat mag niet gezegd worden ofzo? Moet ik vrolijk staan kirren om leuke puppjes die een hele waslijst ernstige afwijkingen hebben?

TS: Ik ben echt bezorgd om je teefje, de pupjes zitten er nu helaas in, en moeten er dus ook weer uit. Hou haar heel goed in de gaten want het gaat zorgwekkend vaak mis met bevallingen bij dit ras.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:27

@ brave spots hoe kan jij nu weten dat ze het ras kapot maakt .
Dit hondje mankeerd niks .
Denk dat ts met haar ervaring met honden echt wel weet wat ze doet .
broodfokkers die maken het ras kapot en denk niet dat ts dat is beter zelfs ze vangt alleen hondjes op die daar vandaan komen .
en een keer een pretnest ach de hondjes zijn al besproken en voorzien van goed baasje .

@ ts ik hoop dat de bevalling goedgaat .
En wel fotos plaatsen hoor .

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 22:46

Fotoos komen er zeker hoor,
Brave spots hoe kom je er bij dat ik het ras kapot maak, tjee zeg, je spreekt je eigen ook tegen hoor, het is geen ras en dan is het wel een ras en maak ik het kapot, kom op zeg.

Beer is gewoon een gezonde hond, is maat jack russel en ik ben gewoon harstikke trots dat ze puppies krijg, ze word goed in de gaten gehouden door mij en de dierenarts, alles was goed op de echo, dus begrijp jou reactie echt niet hoor.
Tjee is ook wat dat Beer puppies krijgt en nu door mijn toedoen het hele ras kapot is gegaan, pfff stomme ik.

Nou voor wie het echt intereseert, ik ben e dus helemaal vol van, alle afspraken zijn verzet, mooi dat ik niet weg ga nu, zelfs niet voor wk stockkar racing zondag, volgend jaar maar weer.
Vind het zo bijzonder om dit mee te maken, wist ook niet dat het bij chihuahua zo moeilijk kon gaan anders meschien maar niet.
Alleen Beer is behoorlijk groot voor een chichie zij de dierenarts ook al dus heb er wel vertrouwen in.
Tjee lijkt beetje alsof ik zelf zwanger ben echt waar, de echo was ook bijzonder, 3 kleine miertjes ,slik, traantje.
Kan niet wachten

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 00:46

barbara1970 schreef:

barbara1970 schreef:
Beer is gewoon een gezonde hond, is maat jack russel

Een Jack Russell is volgens de rasstandaard ruim 2 x zo zwaar als een Chihuahua.
Als jij denkt dat het formaat J.R. normaal is voor een chihuahua, dan begrijp ik wel waarom je nog in de fabeltjes over teacups gelooft.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iemand die het welzijn van honden zo'n warm hart toedraagt dat ze 11 honden in huis heeft, er toch voor kiest om lukraak honden te gaan vermeerderen, terwijl er in asielen in binnen en buitenland nog honderden leuke honden (ja, ook pups) zitten te wachten op een lief baasje.
Let wel: ik heb niets tegen op verantwoord fokken, waarbij een nestje niet alleen voor de leut, maar ook met het doel tot verbetering tot stand komt. Maar dat is iets totaal anders dan een reu op de eerste de beste, gezien het formaat waarschijnlijk niet eens raszuivere, teef die afkomstig is uit de broodfok te zetten.

Ook ik heb meerdere honden, waaronder ook herplaatsertjes met een heel verleden. Ook ik vind pups erg leuk en lief, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zomaar wat te gaan vermeerderen. Als er hier al een nest pups in huis komt, dan is dat of van mijn raszuivere, op gezondheidsproblemen geteste en van werkcertificaten voorziene stamboomhonden, of het is een opvangsnestje uit het asiel. En anders niks.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 01:11

Mensen, doe eens even normaal. De TS laat zien dat ze er alles aan doet om de bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen, is dat niet goed genoeg?

Persoonlijk snap ik niet dat jullie je hier zo druk over kunnen maken. Of het een verstandige keuze is laten we in het midden, iedereen heeft daar een eigen mening over en het heeft geen zin om daarover te gaan discussieren. Hondje is al zwanger, is niks meer aan te doen, dus waarom geven jullie haar geen tips omwille van het hondje?
Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen die een nestje willen van hun hond, nou, prima toch? Is hartstikke leuk en er is veel vraag naar raszuivere honden. De TS heeft al een goede bestemming gevonden voor de pups dus dat is ook geen probleem.

Als jullie de wereld willen verbeteren heeft het geen zin om iemand die je niet kent aan te vallen op iets wat op een forum staat beschreven.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 12:12

Oprtalj schreef:
barbara1970 schreef:

barbara1970 schreef:
Beer is gewoon een gezonde hond, is maat jack russel

Een Jack Russell is volgens de rasstandaard ruim 2 x zo zwaar als een Chihuahua.
Als jij denkt dat het formaat J.R. normaal is voor een chihuahua, dan begrijp ik wel waarom je nog in de fabeltjes over teacups gelooft.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iemand die het welzijn van honden zo'n warm hart toedraagt dat ze 11 honden in huis heeft, er toch voor kiest om lukraak honden te gaan vermeerderen, terwijl er in asielen in binnen en buitenland nog honderden leuke honden (ja, ook pups) zitten te wachten op een lief baasje.
Let wel: ik heb niets tegen op verantwoord fokken, waarbij een nestje niet alleen voor de leut, maar ook met het doel tot verbetering tot stand komt. Maar dat is iets totaal anders dan een reu op de eerste de beste, gezien het formaat waarschijnlijk niet eens raszuivere, teef die afkomstig is uit de broodfok te zetten.

Ook ik heb meerdere honden, waaronder ook herplaatsertjes met een heel verleden. Ook ik vind pups erg leuk en lief, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zomaar wat te gaan vermeerderen. Als er hier al een nest pups in huis komt, dan is dat of van mijn raszuivere, op gezondheidsproblemen geteste en van werkcertificaten voorziene stamboomhonden, of het is een opvangsnestje uit het asiel. En anders niks.

Nou harstikke goed van jou maar wel jou mening en ik heb de mijne.
Ik ben harstikke blij dat Beer pups krijgt kan niet wachten.
Ik heb zelf ook een zogenaamde theacup dus ze bestan wel degelijk, ik weet ook wel dat het doorgefokte hondjes zijn, alleen chichie is er nu eenmaal, ik ben er niet trots op dat ze zo klein is, vind het een hele zorg, helemaal omdat haar fontenel niet geheel gesloten is.
Ik moet altijd waakzaam zijn. Ik heb haar nu bijna 4 jaar en ben blij dat ze er nog is maar ik zou zeker niet fokken met haar.

Kijk maar op marktplaats die kleintjes zijn een hoop geld waard dus als het om het geld te doen is.

Jack russels zijn er overigs in vele maten, ik heb er 5 en zijn allemaal verschillend, Beer is net zo groot als vlek een van de jackies.

De vader van Beer haar puppies is Bruutje een Chichie die 4 maanden geleden is gekomen, Bruut heeft goede stamboekpapieren maar helaas een slecht leventje gehad, zijn 1e eigenaar was er nogal trots op dat hij alleen maar chips luste, dit heeft tot gevolg gehad dat hij nog maar een paar tandjes heeft, ontzettend bang is, hij begint nu naar al die maanden eindelijk een beetje los te komen, hij kan zowaar blaffen.

Hij heeft het grootste deel van zijn leven in een bench gezeten en heeft angst voor groten ruimtes.
Klink raar maar is de waarheid.
Eigenlijk was de bedoeling om hem te herplaatsen maar ik wil de stress van een verhuizing hem niet weer aan doen.

Ik had nooit verwacht dat hij Beer zou dekken omdat ze zo in hoogte verschillen, was een beetje dom dus achteraf maar Beer is bijna 2 keer zo groot als Bruut.

Ik wil mezelf niet goedpraten, ik heb 2 Jackie mannetjes en zijn allebei gecasteerd dus ben zeker niet iemand die maar aanfokt.

Toen Beeer gedekt was heb ik wel de dierenarts erover gebeld, ze kunnen dan naar een aantal dagen een prik krijgen die de vruchtjes afdrijft, hormonen krijgen ze dan.

Nou ik heb erover nagedacht, Beer is gezond en Bruut ook, de slaechte tanden zijn een gevolg van zijn eenzijdige dieet dus niets genetisch.

De puppies zijn dus gewoon harstikke welkom.
Eerlijk gezegd had ik nog wel een beetje verwacht dat omdat het slechts eenmaal gebeurd is het waarschijnlijk niet raak was maar beide zijn erg vruchtbaar waarschijnlijk.

Beer word straks ook gesteriliseerd, Bruut ook maar die moet eerst nog iets meer opgewicht komen.
Hij is al bijna verdubbeld in gewicht maar de dierenarts wil hem nog iets voller hebben vanwege de narcose.

Nou verder hier op in gaan doe ik niet, iedereen mag zijn eigen mening hebben en jullie mogen me veroordelen maar kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen.
Ik heb deze topic geopend omdat ik niet kan wachten tot ze geboren zijn en best in de zenuwen zit of het allemaal goed gaat.
Ik vind het niet erg dat hier dan een discussie losbrand over wel of niet fokken, ik weet ook wel dat er een overschot aan honden is maar dat is er ook aan paarden katten enz.
Er staan veel fotoos van puppies hier op bokt en iedereen reageerd dan van ooooh wat leuk.
Puppies zijn nou eenmaal leuk.

Dus als je het er niet mee eens bent, geef je mening en waarom maar om me te bestempelen als iemand die ik niet ben vind ik erg kortzichtig, laten we beleefd blijven alsjeblieft.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:19

Zo wat zijn sommige weer lekker vriendelijk zeg..
Ik hoop dat alles goed gaat met de bevalling van je hondje
En ben benieuwd naar de foto's Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:23

Precies!
Barbara ik wens je veel succes en hoop dat je straks gigantisch veel plezier hebt aan 3 kleintjes.
Ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Er zijn notabene al nieuwe baasjes voor de pups. Dus waar maakt iedereen zich druk om! Haha! .

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:26

LauraMc schreef:
Mensen, doe eens even normaal. De TS laat zien dat ze er alles aan doet om de bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen, is dat niet goed genoeg?

Persoonlijk snap ik niet dat jullie je hier zo druk over kunnen maken. Of het een verstandige keuze is laten we in het midden, iedereen heeft daar een eigen mening over en het heeft geen zin om daarover te gaan discussieren. Hondje is al zwanger, is niks meer aan te doen, dus waarom geven jullie haar geen tips omwille van het hondje?
Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen die een nestje willen van hun hond, nou, prima toch? Is hartstikke leuk en er is veel vraag naar raszuivere honden. De TS heeft al een goede bestemming gevonden voor de pups dus dat is ook geen probleem.

Als jullie de wereld willen verbeteren heeft het geen zin om iemand die je niet kent aan te vallen op iets wat op een forum staat beschreven.

Ik ben het niet met je eens. Het is helemaal niet 'prima toch?' dat mensen maar lukraak hondjes gaan vermeerderen en over die raszuiverheid valt in dit geval waarschijnlijk ook nog wel te twisten als ik lees dat deze hond veel groter is dan normaal is voor het ras. En nee, natuurlijk verander je niks meer aan het feit dat deze hond pups gaat krijgen, maar een topic als dit, waarin als de bevalling goed verloopt straks waarschijnlijk ook nog foto's geplaatst zullen worden van schattige pupjes, kan altijd mensen op het idee brengen om ook maar eens de reu van twee straten verderop op hun teef te laten springen. Zeker als je hier alleen maar 'oeh en aah-reacties' zou mogen plaatsen. Dus belicht ik ook de andere kant van de medaille. Niet met als doel om de TS aan te vallen, maar om te proberen andere lezers van het topic bewust te maken van die andere kant van het verhaal. En al weerhoud ik daarmee maar één persoon van het ondoordacht op de wereld smijten van een nestje pups, dan is dat toch al iets.

Overigens zie ik ook niet in waarom we hier allemaal op de proppen zouden moeten komen met tips, aangezien TS helemaal niet om tips vraagt, maar alleen haar bezorgdheid uit vanwege het feit dat bevallingen bij dit ras nogal eens moeizaam kunnen verlopen. En aan dat feit verandert geen ene tip iets. Dat is iets dat ze zich beter had kunnen bedenken voordat ze de hond liet dekken. Kennelijk heeft ze zich vooraf helemaal niet verdiept in het ras en de problematiek van het fokken ermee. Sterker nog, ze wist niet eens hoe je de naam van het ras schreef! En dat is nu juist waarom ik mensen vooraf zou willen waarschuwen voordat ze aan een nestje beginnen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:26

[BB] [Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Citaat:
Het valt ons als moderatorteam steeds vaker op dat bepaalde onderwerpen steeds vaker tot dezelfde discussie uitlopen. Topics van mensen die vertellen dat ze een nestje hebben of dat hun hond/kat aan het bevallen is, lopen steevast uit op discussies over broodfokkers en overvolle asielen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:33

Ik kan sommige mensen hun reactie wel begrijpen. Stamboom hondjes worden (meestal) gefokt op bouw en gezondheid. Ik ben zo dom geweest 6 jaar geleden een hondje te kopen bij mensen thuis (ik noem ze broodfokkers) en mijn rubje heeft onwijs veel problemen met zijn ogen etc. Gewoon omdat daar bij de fok niet op gelet is! Ik ben er nu van overtuigt dat mensen honden alleen moeten kopen bij fokkers. Deze zorgen voor een goede en verantwoordelijke voortplanting. Ik zeg niet dat jij het fout doet. Ken jou en je honden niet. Maar IK zou niet fokken met een hondje van een broodfokker.
Hopelijk zijn ze er snel en heeft jou Beer plezier inhet opvoeden van die kleinties.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:34

Wil wel graag foto's zien van je kleine hondjes straks Lachen

Wat voor chichie heb je eigenlijk? Kort harig?? Lang harig wat voor kleur? Misschien een foto?
Laatst bijgewerkt door blokje op 09-08-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:34

barbara1970 schreef:
Jack russels zijn er overigs in vele maten, ik heb er 5 en zijn allemaal verschillend, Beer is net zo groot als vlek een van de jackies.

Nee hoor, Jack Russells hebben gewoon een door de rasstandaard voorgeschreven formaat waarin helemaal niet zoveel speling zit. Dat er een hoop in maat uiteenlopende Jack Russell-achtige hondjes rondlopen is een ander verhaal.