barbara1970 schreef:Beer is gewoon een normale maat Chihuahua zo goed.
barbara1970 schreef:Beer is gewoon een gezonde hond, is maat jack russel
Een Jack Russell is volgens de rasstandaard ruim 2 x zo zwaar als een Chihuahua.
Als jij denkt dat het formaat J.R. normaal is voor een chihuahua, dan begrijp ik wel waarom je nog in de fabeltjes over teacups gelooft.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iemand die het welzijn van honden zo'n warm hart toedraagt dat ze 11 honden in huis heeft, er toch voor kiest om lukraak honden te gaan vermeerderen, terwijl er in asielen in binnen en buitenland nog honderden leuke honden (ja, ook pups) zitten te wachten op een lief baasje.
Let wel: ik heb niets tegen op verantwoord fokken, waarbij een nestje niet alleen voor de leut, maar ook met het doel tot verbetering tot stand komt. Maar dat is iets totaal anders dan een reu op de eerste de beste, gezien het formaat waarschijnlijk niet eens raszuivere, teef die afkomstig is uit de broodfok te zetten.
Ook ik heb meerdere honden, waaronder ook herplaatsertjes met een heel verleden. Ook ik vind pups erg leuk en lief, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zomaar wat te gaan vermeerderen. Als er hier al een nest pups in huis komt, dan is dat of van mijn raszuivere, op gezondheidsproblemen geteste en van werkcertificaten voorziene stamboomhonden, of het is een opvangsnestje uit het asiel. En anders niks.