Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Tip: de wens van het diertje respecteren en hem niet oppakken is ook een idee
Sjolvir schreef:het is een kat.....
niet elk poesdier is een kroelpoot..
Wel oefenen, maar niet dwingen. .
Hij moet het leuk gaan vinden....
(maar ja.. niet alle katten gaan dat doen)
Yamcha schreef:Tip: de wens van het diertje respecteren en hem niet oppakken is ook een idee
tamary schreef:Yamcha schreef:Tip: de wens van het diertje respecteren en hem niet oppakken is ook een idee
Krijg je ellende mee. Dier zal er aan moeten wennen. Mijn oude buren deden het ook niet, nu zitten ze met de ellende ervan.
Inderdaad is niet iedere kat een knuffel, maar gewoon opgetild worden is toch iets wat elke huiskat moet kunnen.
Quellian schreef:Zou hem niet optillen als je hem wilt knuffelen
hestejente schreef:Quellian schreef:Zou hem niet optillen als je hem wilt knuffelen
Juist wel, hij moet optillen met wat positiefs gaan associeren. Zo is het mij ook gelukt om een van mijn katten aan opgetild worden te laten wennen.
Zolang je ze maar op de goeie manier optilt.
crossmonster schreef:Heeft ie de eerste dagen misschien geen mensen gezien?
Je bent nu zeer waarschijnlijk te laat om het nog goed aan te leren. De eerste paar dagen en weken zijn ontzettend belangrijk hiervoor.
Als ik kittens heb, worden ze 2 keer daags, vanaf moment dat ze uitgepoept worden, gewogen en dus opgepakt.
De katten die ik verkoop zijn dus allemaal enorm makkelijk met oppakken. Of ze het leuk vinden is een tweede, maar ze accepteren het.
Je zou kunnen proberen, om met een hand het diertje op te tillen en met de andere hand zachtjes te knijpen in het nekvel, dit geeft een ontspanningsreflex.
En zo dagelijks een paar keer, kort en daarna weer wegzetten. Niet gaan liggen vechten. Probeer het rustig te doen.
Naar alle waarschijnlijkheid zal het nooit echt makkelijk gaan. Maar wie niet waagt wie niet wint.
Ik heb hier ook een poes die ik niet kan oppakken, krabt je letterlijk open als je het doet. Verder is ze super aanhankelijk, en komt ze graag op schoot en kopjes geven,maar oppakken neee dat wil madam niet. Ze is dan ook in het wild, of nou ja bij een boerderij, geboren . En heeft de eerste dagen geen menselijk contact gehad.
crossmonster schreef:Heeft ie de eerste dagen misschien geen mensen gezien?
Je bent nu zeer waarschijnlijk te laat om het nog goed aan te leren. De eerste paar dagen en weken zijn ontzettend belangrijk hiervoor.